tänkte köpa mig XFX Radeon HD6950 2048MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Maj 2011

tänkte köpa mig XFX Radeon HD6950 2048MB

som tråden lyder ska köpa mig ett XFX Radeon HD6950 2048MB sådan när jag ska köpa min dator och jag har funderingar på att köra med 3 skärmar vad behöver jag för att köra med det länka om ni kan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Sep 2011

Jag kapar din tråd lite om det går bra.

Jag tänkte också köpa samma kort, detta är nog en dum fråga men varför finns det bara just XFX 6950 i lager på inet? Är det sämre än alla andra 6950 eller vadå?

Låter som ett flygplan? Blir varmt som fifan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Globster:

som tråden lyder ska köpa mig ett XFX Radeon HD6950 2048MB sådan när jag ska köpa min dator och jag har funderingar på att köra med 3 skärmar vad behöver jag för att köra med det länka om ni kan

Du behöver en aktiv adapter displayport -> det som din skärm har (förmodligen DVI), förslagsvis http://www.inet.se/artikel/5409070/adapter-xfx-aktiv-displayp... .

Skrivet av Einhaerjar:

Jag tänkte också köpa samma kort, detta är nog en dum fråga men varför finns det bara just XFX 6950 i lager på inet? Är det sämre än alla andra 6950 eller vadå?

Skaffa en egen tråd, men det kan även vara att det är populärt och de då precis har fått in en stor leverans. Kolla upp recensioner om du vill veta hur pass varmt det går etc.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Einhaerjar:

Jag förstår inte varför alla vill köpa sig ett XFX, Asus har gjort ett mycket bättre kort med mycket bättre kylning än vad XFX har, jag rekommenderar alla som tänkt köpa ett 6950 att köpa ASUS HD Radeon 6950 2gb (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623698). Det är det bästa kortet i 6950 serien, och det går att flasha upp till ett 6970!

Fraktfritt Inet!

Varse gó ;)