Battlefield 3 krasch Singelplayer+multiplayer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Battlefield 3 krasch Singelplayer+multiplayer

Har fått krascher i både multiplayer och singleplayer i Battlefield 3.

Battlefield 3 har slutat att fungerat står det. Suttit i support i många timmar utan någon vidare hjälp...

Har nu fixat en temporär lösning, tack vare en i support som fatta vad han snacka om, detta gör att jag iaf får igång spelet.

När jag startar bf3 så går jag in i aktivitetshanteraren, letar upp bf3.exe, höger klickar och väljer "ange processortillhörighet" kryssar i 0 och 1 CPU och lämnar de resterande CPU rutorn tomma (har från 0-7).

Detta gör att jag kan starta spelet men naturligtvis laggar det riktigt mycket. I multiplayer kan jag öka på CPU´s till alla 7 under speltillfället men så fort matchen är slut så kraschar det när det börjar ladda, om jag inte hinner ändra till 0-1 cpu igen.

Är det någon som vet varför jag får detta problem och är det någon som har någon mer "final" lösning på problemet, lite drygt att missa poängen efter varje match och göra så varje gång, kan knappt spela singleplayer heller. Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Marieholm
Registrerad
Jan 2011

Min bror lider av precis samma problem, har suttit uppe tre kvällar nu utan att vi har hittat någon lösning.

Kommer inte på precis allt vi har gjort men litet utdrag: Formaterat, bytt plats på minnerna, flashat moderkortet, intallerat om BF plus mycket mer därtill. Hör gärna av dig ifall du har funnit någon lösning.

Cooler Master CM 690 II | ASUS Sabertooth 990FX R2.0 | AMD FX-8350 Black Edition | Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz | Asus Radeon HD 6990 | Corsair TX 850W PSU

"Not even death can save you from me!"