Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Bad Luck, vad är det?

Har tappat räkningen på alla gånger jag dött nu pga detta. Börjar störa mig otroligt mycket på det då jag bara spontandör och det står "Bad Luck", händer minst en gång per match senaste tiden och ofta 2-3 gånger per match. Vet någon vad som orsakar detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Tror det är när man dör av nånting annat än en spelare. Typ en tank som exploderar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Om ett fordon landar eller kör på dig utan att det sitter en spelare i fordonet.
Om ett hus rasar ner på dig.
Om ett fordon exploderar bredvid dig.

Lite sånt som visar bad luck.
Att du helt enkelt hade dålig tur

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Jo, sånt händer väl ibland. Men problemet är att jag dör av Bad Luck en bra bit ifrån närmaste rasande hus eller herrelösa fordon. Sist det hände satt jag på en sten och försökte leka sniper på Kharg Island.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2011

tycker det är bättre att dem valde kalla det "bad luck" istället för "Epic fail" som i bc2

Chassi: Silverstone FT03b CPU: Intel haswell i5 4670k GPU: Asus direct cu2 670 2GB Mobo: Asrock Z87M OC Formula PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Kingston Beast Series XMP 4x4GB Kylning: Noctua NH-U9B SE2 Ljud Asus Xonar xense med Sennheiser PC-350

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Detta undrade jag också igår när jag dog av det på Demavand peak på en TV2 server, jag kunna inte heller se någon anledning då det inte var något fordon i närheten eller något rasande hus. Jag frågade i chatten och fick till svar av en norrbagge att vi svenskar är förföljda av otur tydligen:)

Men nu vet man det verkliga anledningen då.

EDIT: Kom på att TV2 hade stora lagg-problem igår också så det kan ju ha varit en tank som körde över mig men att jag inte såg det pga lagget.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svedala
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av JanneJa:

tycker det är bättre att dem valde kalla det "bad luck" istället för "Epic fail" som i bc2

Epic fail var/är suicide i BFBC2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Maj 2009

Det är även dödsorsaken när man på något sätt hamnar på ställen man inte får vara på men som inte räknas som leaving combat area.

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Apr 2009

om man är på en laggig server verkar man även kunna få det om man blir skjuten av en osynlig motståndare
Hände både mig och mina kompisar när vi körde precis efter releasen.
Dog av bad luck, sedan såg man på killcamen att plötsligt ploppar fram en snubbe precis framför där man satt.
Har dock inte sett det sedan första natten, så det verkar ha försvunnit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

bad luck står det väl om lyckas ta självmord oxå?

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Andyah:

bad luck står det väl om lyckas ta självmord oxå?

Då står det suicide.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2006

om du ramlar, får skit på dig, råkar stå i eld, etc. så dör du på grund av detta.

| Intel Core i7-6700K @ 4.2GHz | Asus STRIX GTX 1080 | Asus Z170 Pro Gaming | HyperX Predator 240Gb M.2 SSD | Corsair Force GT 240Gb RAID0 | 3x Intel 240Gb 320 | 300Gb Raptor @ 10,000 RPM | Samsung EcoGreen 2TB | 32 Gb Corsair Dominator Platinum 3000 DDR4 RAM | 1200w Corsair AX Professional |