Hur byter jag namn i BF3 ?

Permalänk
Medlem

Hur byter jag namn i BF3 ?

Fick mitt BF3 idag och det verkar vara så att jag har samma namn som jag hade när jag spelade beta. Har rotat runt i battlelog och klickat runt men hittar ingenstans där det låter mig redigera mitt namn/nick. Nån som kan länka eller vet vart jag ska klicka på ? Jag använder Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Fick mitt BF3 idag och det verkar vara så att jag har samma namn som jag hade när jag spelade beta. Har rotat runt i battlelog och klickat runt men hittar ingenstans där det låter mig redigera mitt namn/nick. Nån som kan länka eller vet vart jag ska klicka på ? Jag använder Firefox.

Ditt soldier name är detsamma som ditt EA/Origin login namn. Vilket kanske inte alltid är passande eller särskilt coolt.

Hittade en länk när jag googlade där hemma som länkade mig direkt till svenska EA/Origin som tillät mig att byta kontonamn som också då påverkade "soldatnamnet".

Är på jobb nu så jag har ingen länk men jag ska goggla lite nu och se om jag kan komplettera min post.

Edit: Ok, det gick snabbare än vad jag trodde. Följ länken nedan:

http://www.origin.com/se/change-id

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Ditt soldier name är detsamma som ditt EA/Origin login namn. Vilket kanske inte alltid är passande eller särskilt coolt.

Hittade en länk när jag googlade där hemma som länkade mig direkt till svenska EA/Origin som tillät mig att byta kontonamn som också då påverkade "soldatnamnet".

Är på jobb nu så jag har ingen länk men jag ska goggla lite nu och se om jag kan komplettera min post.

Edit: Ok, det gick snabbare än vad jag trodde. Följ länken nedan:

http://www.origin.com/se/change-id

Tackar men det går inte att klicka på Login knappen på den sidan. Är inloggad på Origin, det ända som händer när jag klickar på login knappen är att ett # tecken läggs till i slutet på sidas url.

Vad göras?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Tackar men det går inte att klicka på Login knappen på den sidan. Är inloggad på Origin, det ända som händer när jag klickar på login knappen är att ett # tecken läggs till i slutet på sidas url.

Vad göras?

Har du prövat med annan webbläsare?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har du prövat med annan webbläsare?

Att det skulle vara så enkelt som att byta webbläsare :S

Funkar inte med Firefox 3.6.19

:S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Att det skulle vara så enkelt som att byta webbläsare :S

Funkar inte med Firefox 3.6.19

:S

Jag har inte provat med FireFox själv utan har kört med Chrome.

Har en polare som hade stora problem med FireFox och alla Origins tjänster, typ som Battlelog och inlogg. Han kom nästan aldrig in på servrar och det tog riktigt lång tid.
Sen bytte han till Chrome och alla bekymmer försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Jag har inte provat med FireFox själv utan har kört med Chrome.

Har en polare som hade stora problem med FireFox och alla Origins tjänster, typ som Battlelog och inlogg. Han kom nästan aldrig in på servrar och det tog riktigt lång tid.
Sen bytte han till Chrome och alla bekymmer försvann.

Tack för tipset, får nog göra samma sak.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Att det skulle vara så enkelt som att byta webbläsare :S

Funkar inte med Firefox 3.6.19

:S

Misstänkte det då Battlelog tyckte att Internet Explorer 9 var för gammal och jag uppmanades att uppgradera (!), gick vidare och allt hamnade lite huller om buller på sidan. Inte bara BF3 i sig som känns halvfärdigt, även Battlelog tydligen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Ditt soldier name är detsamma som ditt EA/Origin login namn. Vilket kanske inte alltid är passande eller särskilt coolt.

Hittade en länk när jag googlade där hemma som länkade mig direkt till svenska EA/Origin som tillät mig att byta kontonamn som också då påverkade "soldatnamnet".

Är på jobb nu så jag har ingen länk men jag ska goggla lite nu och se om jag kan komplettera min post.

Edit: Ok, det gick snabbare än vad jag trodde. Följ länken nedan:

http://www.origin.com/se/change-id

Tack för hjälpen. Prövade att ändra Id nu. Gick inte. Någon annan hade redan reggat det namnet jag ville använda. Aja bara och hitta på någonting annat

Permalänk
Skrivet av Mr Mack:

Att det skulle vara så enkelt som att byta webbläsare :S

Funkar inte med Firefox 3.6.19

:S

Firefox 3.6.19? Vad är anledningen till att köra den versionen? Du vet att senaste versionen är 7.0.1 om man kör "standard". Sen finns ju Aurora och Nightly också men dom är ju mer beta builds

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Firefox 3.6.19? Vad är anledningen till att köra den versionen? Du vet att senaste versionen är 7.0.1 om man kör "standard". Sen finns ju Aurora och Nightly också men dom är ju mer beta builds

Vet inte om det går att använda Nasa Night Launch teman på nyare Firefox versioner, testade förut och det gick inte.

Så här ser mitt Firefox ut.

http://i.imgur.com/87S5I.png

Edit: Temans skapare har uppdaterat den för v7.0.1!

Se där, två flugor på en smäll!

Tack för påminnelsen

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Misstänkte det då Battlelog tyckte att Internet Explorer 9 var för gammal och jag uppmanades att uppgradera (!), gick vidare och allt hamnade lite huller om buller på sidan. Inte bara BF3 i sig som känns halvfärdigt, även Battlelog tydligen.

IE är skit i jämförelse med Chrome. Otroligt föråldrad och seg. Förstår inte att folk ens orkar bry sig om att sidor inte funkar i IE. Det var ju mycket värre när sidor bara funkade i IE på grund av deras oförmåga att hålla sig till standarder. Aldrig märkt ett enda problem med Chrome och det finns extension för auto join server när den får en slott ledig. Vad mer kan man begära?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

IE är skit i jämförelse med Chrome. Otroligt föråldrad och seg. Förstår inte att folk ens orkar bry sig om att sidor inte funkar i IE. Det var ju mycket värre när sidor bara funkade i IE på grund av deras oförmåga att hålla sig till standarder. Aldrig märkt ett enda problem med Chrome och det finns extension för auto join server när den får en slott ledig. Vad mer kan man begära?

Har man dålig fantasi så har man. Jag använder helt enkelt både Chrome och IE9 för att det finns sidor jag besöker som inte fungerar tillfredsställande på en enda webbläsare. Mitt inlägg handlade om att hjälpa frågeställaren identifiera sitt problem och inget ställningstagande för någon webbläsare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net