Bf3 - "Connection timed out" PROBLEM SOLVED!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Bf3 - "Connection timed out" PROBLEM SOLVED!

Lösningen har funkat för mig och för många andra med det sagt är den inte 100% som jag har förstått

http://www.enterbf3.com/topic/3933-connection-timed-out-probl...

1. Press: Windows-button (the one between lAlt and lCtrl) + R, a window should pop up.
2. Write: "services.msc" (without the ") then press enter.
3. In the list of services, scroll down to "UPnP Device Host", click it and press "Stop service".
4. Now do the same thing but with the service "SSDP Discovery".
5. Exit the window and go to control panel-> Network and Internet-> Network and Sharing Centre-> Change advanced sharing settings (to the left)-> Under "network discovery" select to turn off network discovery.
6. SAVE CHANGES

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Jag har testat den och det funkade inte för mig tyvär

Citera så hittar jag tillbaka :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jul 2011

Det funkade för mig, hade dock löst det innan ( har haft samma problem med pb tidigare så jag visste vad jag skulle göra). För er som fortfarande inte får det att fungera, testa att både uppdatera/rensa/installera om pb efter instruktionerna. Tillåt även PnkBstrA.exe och PnkBustrB.exe i alla brandväggar. Ni hittar filerna i C:\Windows\SysWOW64

Processor: Intel® Core™ i5-2500K | Grafikkort: XFX Radeon HD6950 2048MB CrossFire| CPU-kylare: Corsair H60 PnP| Ram-minne: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Nätaggregat: NZXT HALE90 750W | Chassi: Corsair Obsidian 650D | Moderkort: Asus P8Z68-V | Hårddisk: Western Digital Caviar Blue 1000B | SSD-Hårddisk: OCZ SSD Vertex 2 120GB | Skärm: Samsung 2233RZ 120hz