Feedback tack, Överklockad Athlon 64 x2 4400+ Brisbane

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2011

Feedback tack, Överklockad Athlon 64 x2 4400+ Brisbane

Hej hopp i höstmörkret klockare!

I mina försök att mjölka min dator på prestanda så har jag lyckats nå en, hittils, stabil överklockning på i rubriken nämna.

Zooma in på bilden i följande länk för att se detaljer

http://imageshack.us/f/828/verklockningproofringar.jpg/

Jag har gått från;

1.300 V -> 1.400 V
2300Mhz -> 3102 mhz
5.1 i windows experience index till 6.2

Temperaturer, varmaste kärnan, cool and quiet avstängd;

Idle = Cirka 40 grader celsius
Full tortyrload = Cirka 63 grader celsius

Använder mig av en stock Phenom kylare, http://techreport.com/r.x/phenom-ii-x4-955/stock-hsf.jpg

Är detta en schysst överklockning? Är själv rätt nöjd med resultaten och eftersöker klappar på axeln.

Försöker jag gå över denna frekvens så tycks processorn bli ostabil oavsett volt och dessutom för varm. Tror ni jag har maxat denna eller kan det finnas mer potential att finna med en "riktig" kylare?

Någon som vet hur mycket 4400+ Brisbanes brukar nå upp i överklocknisvis? Egna erfarenheter?

Ha en trevlig halloween!

Moderkort: ASUS P8Z77-I DELUXE, Processor: Intel Core i5 3570K RAM: 8GB Corsair Vengeance LP Blue Grafikkort: ASUS GTX 670 DirectCU2 Chassi: Fractal Design Node 304 Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W Lagring: 256 GB Samsung 830 och 120GB Intel 520

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
smedjebacken
Registrerad
Dec 2010

det är helt klart ett bra resultat! när jag överklockade min athlon x2 5000+ så fick jag sänka ram-clocken för att nå 3.0ghz från 2,2, iomed att clocken på ramminnena blir överklockade som du höjer fsb;n. prova att sänka minnesklocken ett steg och försök sedan att höja fsb;n lite till. ramminnena brukar säga stopp mot överklockningen innan prollen gör det;)
men det är en bra överklockning!
blir den sedan för varm är det bara till att köpa typ en 212 kylare, den fungerar myycket bättre än phenom kylaren. prisvärd är den också:)
när jag överklockade min athlon och hade brist på pengar så plockade jag fläktar från gamla prollekylare och staplade på stockkylaren, hade 4st fläktar på samma kylare staplade på varandra, det var en billig kylare som även sänkte värmen ca 5-10 grader