"Ran out of memory"-meddelande vid spel av BF3 med catalyst 11.9 samt 11.10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008

"Ran out of memory"-meddelande vid spel av BF3 med catalyst 11.9 samt 11.10

Skrev i tråden för Catalyst 11.10 att jag får meddelande om att jag hade lite minne/lågt minne och efter ett tag stängs spelet av och jag får ett felmeddelande om att "minnet har tagit slut".
Felmeddelandet är som följande: DirectX function "device->CreateTexture2D ( &texDesc, desc.subResourceCount != 0 ? reinterpret_cast<constD3D11_SUBRESOURCE_DATA*>(desc.subResourceData) : 0, &texture->m_texture2d)" failed with E_OUTOFMEMORY: Ran out of memory. GPU: "ATI Radeon HD 5900 series", Driver: 11.9 (8.892-110914m-125030c-ATI). Free virtual memory: 2363784kB/4194176kB. Total resource memory: 0kB. Make sure you have a supported graphics card with atleast 512 MB.

Jag har ett oklockat HD5990 , jag har provat med både 11.9 och 11.10 drivrutinerna och inget av dem fungerar, jag har installerat CAP 4. Kollar jag MSI Afterburner så märker jag inget konstigt, temperaturen på mina två kärnor pendlar mellan 60 och 70 när jag spelar, GPU1 "usage" är mellan 0 och 75% när jag spelar, GPU2 "usage" är mellan 0 och 92%. Kollar man på grafen för GPU1 och GPU2 så ser man dock att det är mest GPU1 som jobbar (frekventa och höga "peakar" medan man inte ser något sådant på GPU2), bifogar länk så ni kan se för er själva. http://imageshack.us/f/534/msiafterburner.png/

Så vad är problemet och hur fixar man det? Måste jag köpa ett nytt grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Om du testar lägre inställningar, får du samma felmeddelande då?

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av skooglund:

Om du testar lägre inställningar, får du samma felmeddelande då?

Kör på lägsta inställningarna, 1920x1200 med allt som går att stänga av avstängt (typ motion blur, AA osv) och det kraschar ändå. Ändrar jag till 1600x1200 så kan jag spela i singleplayer iaf i en timme innan spelet kraschar, i multiplayer kraschar spelet efter kanske 10 minuter.

Edit: Bara för jämförelse så kunde jag köra Crysis 2 på "high" utan att det kraschade en enda gång. Så ska BF3 verkligen vara så mycket mer krävande att jag inte kan lira ens på lägsta inställningarna?