Drivrutinerna har slutat fungera Hjälp!

Permalänk
Skrivet av sarimner86:

Eller så göe man de enkelt för sej å mailar Gigabyte å kolar va dom säger.. för de e deras kort..

Notera att det kan vara tex moderkortet vars pcie strular, eller att nätagget strular och inte nödvändigtvis gpun. Så fort windows känner av ett fel och grafikkortet inte svarar inom en tidsram startar windows om drivrutinen. Det är därför som inget gjorts åt deta ännu. Personligen är jag av åsikten att det är windows som har för aggresiv TDR, men hade de inte haft det hade kanske vissa fel gått förbi obemärkta tills det att de blir kritiska.

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Notera att det kan vara tex moderkortet vars pcie strular, eller att nätagget strular och inte nödvändigtvis gpun. Så fort windows känner av ett fel och grafikkortet inte svarar inom en tidsram startar windows om drivrutinen. Det är därför som inget gjorts åt deta ännu. Personligen är jag av åsikten att det är windows som har för aggresiv TDR, men hade de inte haft det hade kanske vissa fel gått förbi obemärkta tills det att de blir kritiska.

men om de du säger stämmer.. så äre ju jävligt knotigt att NVIDIA driver: 266.44 funkar felfritt som finns på gigabyte.com.. men inte den senaste driver från NVIDIA hemsida.. så de du säger lär ju inte stämma riktigt tror jag.. de har antigen med drivrutinerna å göra eller kortet..

Permalänk
Skrivet av sarimner86:

men om de du säger stämmer.. så äre ju jävligt knotigt att NVIDIA driver: 266.44 funkar felfritt som finns på gigabyte.com.. men inte den senaste driver från NVIDIA hemsida.. så de du säger lär ju inte stämma riktigt tror jag.. de har antigen med drivrutinerna å göra eller kortet..

266.44 kanske han svara innan TDR kickade in medan det nya inte gör det pga fler funktioner inbyggt så det tar längre tid att låta drivrutinen åtgärda problemet själv. Det kan mycket väl vara som du säger och att det är detta som är orsaken. Problemet är dock så mycket större att det är svårt att dra slutsatser. Orsaken varför drivrutinen inte svarar tillräckligt snabbt och därför startas om av TDR är det som måste hittas, inte orsaken till att det startas om för det är en funktion i Windows. Själva omstartningen är inte det som ska behandlas, orsaken till varför TDR dömmer det vara nödvändigt är det som ska hittas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasoo:

aha okej.. men blir så jävla arg när de blir så här!!!

Först fick jag det att fungera ett tag genom att tanka gamla drivrutiner men sedan sket det sig igen. Jag testade formatera om, hjälpte ej. Jag har nu uppdaterat bios på moderkortet då versionen som var på var ganska gammal, fungerar atm och min nästa plan om det strular är att uppgradera firmware på min ssd. Körde också nyss mitt kort i furmark i 10 min och allt fungerade bra så det lär inte vara fel på kortet.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Hur fixade du bioset på moderkortet har försökt o hitta hur man gör men hittar inget kan du skicka länkar på vilket bios man ska ha jag kör med de man fick med orginal o vilketprogram man kör med osv.

Skrivet av Holm01:

Först fick jag det att fungera ett tag genom att tanka gamla drivrutiner men sedan sket det sig igen. Jag testade formatera om, hjälpte ej. Jag har nu uppdaterat bios på moderkortet då versionen som var på var ganska gammal, fungerar atm och min nästa plan om det strular är att uppgradera firmware på min ssd. Körde också nyss mitt kort i furmark i 10 min och allt fungerade bra så det lär inte vara fel på kortet.

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

Det som hjälpte var att ja uppdatera realtek internet. på asus hemsida o nu funkar det utmärkt! så uppdatera programvaran för internet så löser det sig hoppas jag!

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67