Var kan man köpa en DVI->HDMI-adapter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orka
Registrerad
Apr 2005

Var kan man köpa en DVI->HDMI-adapter?

Hej!

Alla dessa halvdana standarder har ju gjort så att man behöver en speciell DVI->HDMI-adapter för att få med ljudet genom HDMI-kabeln. Tyvärr hittar jag inte den som följde med mitt HD 4850.

Vart kan man tänkas hitta en sådan? Kjell har haft men den verkar ha utgått.

Hittade ett gäng på eBay, men jag orkar verkligen inte vänta i en månad på en sån skitsak som en liten adapter.

1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Hej!

Alla dessa halvdana standarder har ju gjort så att man behöver en speciell DVI->HDMI-adapter för att få med ljudet genom HDMI-kabeln. Tyvärr hittar jag inte den som följde med mitt HD 4850.

Vart kan man tänkas hitta en sådan? Kjell har haft men den verkar ha utgått.

Hittade ett gäng på eBay, men jag orkar verkligen inte vänta i en månad på en sån skitsak som en liten adapter.

köpte för en vecka en sådan adapter på Expert för ca 450 kr. Dyr men fungerar bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orka
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av TheMrjonte:

köpte för en vecka en sådan adapter på Expert för ca 450 kr. Dyr men fungerar bra.

450 spänn? Man får ju ett nytt grafikkort om man lägger till ett par hundralappar.

Den lär funka! Blir att åka till Inet i morgon då Tack!

Men varför i satan ligger den inte under kategorin "Adaptrar"...

1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Mats Myntsamlare:

450 spänn? Man får ju ett nytt grafikkort om man lägger till ett par hundralappar.

Den lär funka! Blir att åka till Inet i morgon då Tack!

Men varför i satan ligger den inte under kategorin "Adaptrar"...

Bra fråga!

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2011

Kanske off topic men får man verkligen ljud om man kör DVI->HDMI? :S

Fractal Design R3, MSI P67A-G45 B3, SB i5 2500k @ 3.8 (bluescreen i idle! Hjälp!!!), 4 GB RAM @ 1600 MHz // ASUS DCII 570 // 1 TB @ 7200RPM, 500 GB @ 7200 RPM // Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av p0ff3:

Nope.

CPU:Intel core i7 3770K @ 4.7 ghz, +0.125 offset spänning (Hyper 212 push-pull) GPU: ASUS GTX 1080 TI STRIX OC @ 2078 / 12000mhz MINNE:16gb Corsair Vengeance 1600mhz @ 8-9-8-24, 1.5v MODERKORT:Asus P8z77-V PRO NÄTAGG:Antec High Current Gamer 900w SSD: Samsung SM843 480gb, Samsung 830 256gb, Samsung 840 PRO 256gb CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium @ 6 fans LJUDKORT: ASUS Xonar Essence STX HÖRLURAR: QPAD QH-90 OS: Windows 10 PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orka
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av p0ff3:

Japp, med ATI:s adapter, men inte med en vanlig DVI->HDMI...

Får se om jag lyckas få det, har läst att min reciever inte riktigt fixade detta trots allt...

Skrivet av RasmusC:

Jorå... det kan man få.

1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av p0ff3:

Med ATI:s adapter som jag länkade till ovan får man det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Jag fick igång ljudet med en Supra kabel HDMI -> DVI med en DVI -> HDMI Adapter från Deltaco

| MSI GS40 14" | Intel Core i7 6700HQ | GeForce GTX 970M 3GB | DDR4 8GB 2133MHz | Windows 10 Home x64 |
| Intel Q6600@3,6GHz | Gigabyte HD6870 OC 1GB | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2 8GB | Windows 10 Pro x64 |
| Acer TimelineX 4820TG | Intel Core i7 640M | Radeon HD5650M OC 1GB | Corsair 8GB CL7 | Windows 10 Pro x64 |