Problem vid uppdatering av drivrutiner till mitt AMD Radeon HD 6800 series

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Problem vid uppdatering av drivrutiner till mitt AMD Radeon HD 6800 series

Jag kan inleda det hela med att nämna att jag är rätt så kass när det gäller datorer och det är därför jag vänder mig till detta forum.

Så till problemet:

När jag uppdaterar mina grafikdrivrutiner med hjälp av AMD's graphic card detector så är det en grej som misslyckas under installationen nämnligen installationen av Microsoft Visual C++ 2010. Jag har ingen aning om vad det är men tydligen så har jag redan Microsoft Visual C++ 2010 på min dator, kan det vara därför installationen misslyckas?

Installerade drivrutinerna samtidigt som Battlefield 3 betan släpptes men har stött inte direkt stött på något av de spel jag spelat.. men konstigt nog så kraschar skype för mig rätt så ofta vilket är väldigt störande. Jag har ingen aning om varför, jag har testat avinstallera drivrutinerna och installerat dem igen men det har inte hjälpt på något sätt.

Det kanske inte alls har med grafikdrivrutinerna att göra.. jag har faktiskt ingen aning.
Har det något med Microsoft Visual att göra mån tro?

Tack på förhand, ursäkta min okunnighet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Microsoft Visual C++ underhålls via Windows Update och senaste version av 2010 är 10.0.30319.
Jag har vid något tillfälle haft problem med just hanteringen av versions uppdateringen. Den gången avinstallerade jag alla C++ raderna (inkl. 2008) i "Program och funktioner" och lät Windows Update ladda ner rätt versioner.

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800 | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065 | http://www.section4.se |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Tack så mycket! Ska ta en titt på det direkt imorgon och kolla om jag har den senaste versionen av microsoft visual!