Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil
Registrerad
Okt 2011

Bf3 Problem fryser och stängs ner

Som ni såg i rubriken så har jag lite problem med bf3 jag kan köra max 10 min sen fryser det och det kommer en varnings sak där det står " Bf3 kunde inte köras mera "
Har hört att det är så för en del men är det någon som har en lösning på detta?

Adam Mcintosh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil
Registrerad
Okt 2011

Kan verkligen behöva hjälp

Adam Mcintosh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Adammcintosh:

Kan verkligen behöva hjälp

Skriv ut vad du har för rigg. Annars är det lite svårt att hjälpa.

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Jan 2005

han har säkert 560ti soc och behöver klocka ner eller sänka volten. men som tidigare sa skriv vad du har för rigg/komponeter.

Huvv´e dumt får kroppen lida

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av clairvoyant:

han har säkert 560ti soc och behöver klocka ner eller sänka volten. men som tidigare sa skriv vad du har för rigg/komponeter.

clocka ner hjälpte även för mitt gtx 580.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Sampabowie:

Skriv ut vad du har för rigg. Annars är det lite svårt att hjälpa.

Jag har en i5 2500 K och 2 st xfx 6950 2gb

Adam Mcintosh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Adammcintosh:

Jag har en i5 2500 K och 2 st xfx 6950 2gb

Har tyvärr ingen erfarenhet av varken Crossfire eller Radeonkort. Men någon bör kunna hjälpa dig tycker man. Låter dock som ett klassiskt mjukvarufel, du har alla drivrutiner på plats som de skall?

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil
Registrerad
Okt 2011

Jora dom har jag fixat

Adam Mcintosh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Jan 2005

sitter på i7 och 2x6950 och får artifacter/frysningar när korten går över 80c, annars har jag inga som helst problem. Så kolla temp annars testa dra ner klockhastigheterna på båda korten.

Huvv´e dumt får kroppen lida

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lycksele
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Jerka88:

clocka ner hjälpte även för mitt gtx 580.

Jag styrde upp volten på mina asus gtx580cu2 kort istället, då slutade lockups på direkten. kör dom nu i 900mhz men på saftiga 1.150volt för att inte bf3 ska hänga sej, visst det funkar men känns lite bläää av nvidia att inte fixa ordentliga drivrutiner även i stock måste ja upp med volten rejält för att spelet inte ska låsa sej. i singel kort läge behöver ja dock inte ändra ett skit. Känns som driver problem, det är inte mitt nättagg som inte lirar med det är på 1000watt räcker gott å väl åt 2st 580gtx kort

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av morpeus:

Jag styrde upp volten på mina asus gtx580cu2 kort istället, då slutade lockups på direkten. kör dom nu i 900mhz men på saftiga 1.150volt för att inte bf3 ska hänga sej, visst det funkar men känns lite bläää av nvidia att inte fixa ordentliga drivrutiner även i stock måste ja upp med volten rejält för att spelet inte ska låsa sej. i singel kort läge behöver ja dock inte ändra ett skit. Känns som driver problem, det är inte mitt nättagg som inte lirar med det är på 1000watt räcker gott å väl åt 2st 580gtx kort

vet inte om jag vågar pilla med volten..är helt grön innom det här, och har hört att volten är det som kan förstöra kortet. Har försökt hitta några bra guider hur man klockar. Men alla verkar vara out of date. Eller funkar det bra med en guide från 2006?

Skickades från m.sweclockers.com