Permalänk
Medlem

origin drar pengar igen?

Undrar bara om någon mer sett att dom har dragit pengar för battlefield 3 igen från ens konto?
Förbokade och betalade för spelet i augusti på origin men såg att dom har dragit 499kr på mitt konto igen nu i fredags =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Detta verkar ha hänt mig också. Får väl kontakta deras support och se vad de säger.

Permalänk
Medlem

har inte sett detta men ska genast undersöka låter inte roligt. Men deras support ska nog kunna hjälpa dig.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Om du betalade med visa så resaverade dom bara 499 kr men drog aldrig. Utan visa har ngt med förhandsbokningar att man betalar när det släpps.

Permalänk
Medlem

Jag betalade med visa i juli, då försvann 499 kr från mitt konto. Den 28:e drog origin ytterligare 499 kr från mitt konto.

Permalänk
Medlem

Samma sak här!

EDIT: Kan inte se så långt bak i min historik men reagerade också då det helt plötsligt kom ett okänt reserverat belopp den 28:e. Hade iaf för mig att pengarna drogs i augusti.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

"försvann"? Kolla kontoutdraget. Som Plumpen säger så reserverades antagligen bara pengarna. Sedan någon vecka senare återgick de antagligen till det disponibla beloppet (har för mig att det stod något åt det hållet när jag förhandsbokade ett annat spel där), för att sedan "dras på riktigt" den ~28 okt.

Permalänk
Hedersmedlem

om du tittar längre bak i din kontohistorik kommer du antagligen se att pengarna aldrig drogs första gången och att den reservationen av summan återförts till saldot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Folk med full koll?

Permalänk
Medlem

Ska kolla det. Visste inte att de återgick till samma saldo senare. Är förmodligen jag som inte varit tillräckligt uppmärksam.