Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009

Co-op har slutat att funka

Tjenare,

Som rubriken avslöjar så har Co-op slutat funka för mig och min polare. Funkade senast igår kväll och har inte gjort några ändringar i datorn sedan dess.

Jag kan bjuda in han för spel i Co-op men när han accepterar så står det "Waiting for host to start" och sen händer det ingenting mer. Vi har provat att han bjuder in mig istället men det resulterar i att ingenting händer alls, inbjudningen kommer inte ens fram.

Kontaktade Orgin via live chat och "agenten" som jag fick hjälp av sa åt mig att gå in i msconfig för att stänga av User Account Settings och sedan stänga av alla program utom windows programmen och sedan prova, men det hjälpte inte.

Har också provat att stänga av mitt virusskydd men det funkade inte heller.

Tacksam för svar/hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004

Co-op verkar fucked up just nu. Uppdraget med helikoptrarna Tex, de egna gubbarna springer tillbaka till basen och man får mission failed. Ibland hänger dom uppe i luften osv, helskumt. Detta blev sen jag uppdaterade spelet med de där 48 megabytsen.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung syncmaster S27A950D 120hz | Qpad 8K Opical mouse| Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy S6 edge+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Zniki:

Tjenare,

Som rubriken avslöjar så har Co-op slutat funka för mig och min polare. Funkade senast igår kväll och har inte gjort några ändringar i datorn sedan dess.

Jag kan bjuda in han för spel i Co-op men när han accepterar så står det "Waiting for host to start" och sen händer det ingenting mer. Vi har provat att han bjuder in mig istället men det resulterar i att ingenting händer alls, inbjudningen kommer inte ens fram.

Kontaktade Orgin via live chat och "agenten" som jag fick hjälp av sa åt mig att gå in i msconfig för att stänga av User Account Settings och sedan stänga av alla program utom windows programmen och sedan prova, men det hjälpte inte.

Har också provat att stänga av mitt virusskydd men det funkade inte heller.

Tacksam för svar/hjälp!

Har nästan exakt liknande problem, jag och en kompis kommer till laddningsskärmen, för att sedan komma tillbaka till skrivbordet.

Spelburk: Fortress FT02 | I7 4690K @ 4,5 GHz | Corsair AX850 | Samsung 830 256 GB | EVGA GTX 970 | 32GB RAM | Eizo EV2736-BK
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Mar 2010

Har haft problem jag me, varjegång hosten har connectat och man skall precis börja ladda banan, så disconnectar man. Även discat mängder av gånger i spelet då de funkat. Inte så kul då man får köra om hela lvlen.

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009

Fruktansvärt irriterande när det har funkat problemfritt förut, men nu funkar det helt plötsligt inte alls utan att ha ändrat något i datorn.

EA/Dice/Origins kundsupport är väl inget att skryta om heller direkt.