Trasig fläkt? byta kylare eller köra på garanti?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006

Trasig fläkt? byta kylare eller köra på garanti?

Hejsan!

För ett par månader sen började mitt XFX hd 6870(referens design) ge ifrån sig ett riktigt störande tjut, jag plockade ut den och blåste ut lite damm och det verkade fixa problemet.

Nu händer det allt oftare och jag vet inte vad jag ska göra för att få bort problemet, så här låter det: http://www.mediafire.com/?7p4z4ormgjkm9a2

Ska man orka skicka in till Komplett/AMD eller vart det nu ska och få det ersatt? då ljudet dyker upp helt random så är det svårt att bevisa att det faktiskt är något fel på fläkten, har dock varit konstant senaste dagarna.. men med min tur så är ljudet helt borta när dom felsöker.

Ljudet blir mindre tydligt när jag höjer fläktens fart till 45%+ men det är fortfarande där.. låter som att fläkten håller på att lägga av?

Om jag ska köpa annan kylning, vad är då bäst för just mitt grafikkort? gärna så billigt som möjligt.

Edit igen: Om jag skickar in det på garantin och får det ersatt, skulle det vara möjligt att få välja vilken modell jag vill ha då? eller väljer de bara något och skickar ut?

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Det är frågor som förmodligen bara komplett kan svara på.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Hardware guy:

Det är frågor som förmodligen bara komplett kan svara på.

Japp, har skickat iväg ett mail till dom men tänkte att det borde finnas någon här som har haft liknande problem som säkert kan svara på någon av frågorna.

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.