olika klockinställningar för varje gång jag spelar bf3?

Permalänk

olika klockinställningar för varje gång jag spelar bf3?

Jag har sen starten av bf3 försökt hitta max på mitt asus eah 6870 och jag har gjort som jag gjort i alla år tidigare när jag klockat, gått stegvis up med höjningar med 10 mhz per gång. hittade max andra dan vilket var 1000 gpu 1178 memory spelade även metro på dom inställningarna. spelade med den klocken från ca 15 till 22 utan ha några som helest problem. körde med allt nästan på high. sätter mig vid datorn dagen därpå då stannar hela spelet up och blir tvungen till starta om. körde andra dagen med 990 1174. sen har det fortsatt så. Spelar som det är nu på medium med bortagen aa och vsync med 966 och 1167 å endå laggar spelet ur.

Metro körde jag med 11,5 drivrutiner bf3 med 11,9

Vad är felet?

Edit: grafikkortet har aldrig volthöjts, det som händer är att ibland " delar sig" skärmen på mitten och det blir bara till en färg på skärmen så jag får stänga av. tempen rör sig mellan 64 och 67 grader när jag spelar.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen pallar ditt kort inte med frekvenserna. Har upplevt liknande fenomen när jag klockat grafikortet. Är la bara och gå tillbaka till stock och arbeta dig uppåt igen. Testa http://www.overclock.net/benchmarking-software-discussion/991... och kör loopad gameplay. Furmark är kasst att mäta stabilitet med, bättre och köra tester under riktiga spelförhållanden.