An error was reported from the EA backend

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jun 2006

An error was reported from the EA backend

Kan itne joina nån server alls nu, kommer bara upp dendär texten som ett error i den lilla rutan som kommer upp när man ska joina en server? :S Första problemet jag har med bf3...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jun 2006

Nu funkar det igen, det är lite till och från
EDIT: nehe inte då, nu står det Game could not logi nto EA online backend

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

vänta ett tag till, serverna har varit ned stängda från klockan 09.00 till 11.00 pga av uppdatering av något slag!

"Don't hate the player, hate the game"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vaasa/Finland
Registrerad
Dec 2001

prova starta om origin, så ska det fungera, sen som sagt, vänta på att alla servrar ska komma igång igen.

WS: Asrock z87 Killer | i5 4670k@4,2GHz - CM 212EVO | Corsair 16GB | Asus GTX1060 Turbo 6GB | Jonsbo W2
HTPC: Asrock H61M-DGS | i3 3240 | GTX780 | Corsair 8GB | Chieftec HM-02B-OP
NAS: QNAP TS-431 - 4x4TB WD RED
Laptops: MacBook Pro Retina Late 2013 | Asus X540Y

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalstad
Registrerad
Jan 2011

Är sådär hela tiden nu. Ganska mycket problem med Bf3, faktiskt. Har säkert spenderat mer tid med felsökningar än med själva spelandet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby (Den sämre delen)
Registrerad
Jul 2001

Är det inte att spelet spontan krascha, så är det nått annat jox :/ jag hade samma fel mess för ett par timmar sen

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Okt 2011

Får fortfarande detta när jag försöker joina. Har testat massor olika servers men den säger samma sak "An error was reported from the EA backend".
Har testat och starta om Origin flertal gånger, inget som händer.
Sitter o snackar med en kompis på skype och han kan minsann spela, han bor 20 meter ifrån mig så jag tycker att om han kommer in borde jag också det.
Ska dock åka iväg i några timmar, förhoppningsvis är det fixat tills jag kommer hem.
Om inte så återkommer jag.

Intel Core i7 870 | Corsair TX 650W PSU | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | MSI P55-CD53 | XFX Radeon HD 6870 1GB Black Edition |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

det händer fortfarade för mig någon som vet hur man löserdet?

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

Står ju i Battlelog att Dice vet om problemet och att det jobbas på att lösa det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Från Twitter

2/11
12 minutes ago 12:42
"After the planned maintenance, we have become aware of some backend issues we are working to resolve. Please stand by."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Jul 2003

"Be advised: We are seeing connectivity issues to the PC, PS3 and Xbox 360 back-end systems. DICE and EA are working on resolving the problem."

Underbart. *whine*

Asus Z97-A | MSI GTX1080 Gaming | I7 4790K | 16GB Corsair 1600Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2009

"Be advised" haha så irriterande.

Hoppas det fixas snart! Man kan ju bara spela en liten stund sen blir man utslängd.

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD