An error was reported from the EA backend

Permalänk

An error was reported from the EA backend

Kan itne joina nån server alls nu, kommer bara upp dendär texten som ett error i den lilla rutan som kommer upp när man ska joina en server? :S Första problemet jag har med bf3...

Permalänk

Nu funkar det igen, det är lite till och från
EDIT: nehe inte då, nu står det Game could not logi nto EA online backend

Permalänk
Medlem

vänta ett tag till, serverna har varit ned stängda från klockan 09.00 till 11.00 pga av uppdatering av något slag!

Permalänk
Medlem

prova starta om origin, så ska det fungera, sen som sagt, vänta på att alla servrar ska komma igång igen.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Är sådär hela tiden nu. Ganska mycket problem med Bf3, faktiskt. Har säkert spenderat mer tid med felsökningar än med själva spelandet.

Permalänk
Medlem

Är det inte att spelet spontan krascha, så är det nått annat jox :/ jag hade samma fel mess för ett par timmar sen

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

Får fortfarande detta när jag försöker joina. Har testat massor olika servers men den säger samma sak "An error was reported from the EA backend".
Har testat och starta om Origin flertal gånger, inget som händer.
Sitter o snackar med en kompis på skype och han kan minsann spela, han bor 20 meter ifrån mig så jag tycker att om han kommer in borde jag också det.
Ska dock åka iväg i några timmar, förhoppningsvis är det fixat tills jag kommer hem.
Om inte så återkommer jag.

Permalänk
Medlem

det händer fortfarade för mig någon som vet hur man löserdet?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem

Står ju i Battlelog att Dice vet om problemet och att det jobbas på att lösa det.

Permalänk
Medlem

Från Twitter

2/11
12 minutes ago 12:42
"After the planned maintenance, we have become aware of some backend issues we are working to resolve. Please stand by."

Permalänk
Medlem

"Be advised: We are seeing connectivity issues to the PC, PS3 and Xbox 360 back-end systems. DICE and EA are working on resolving the problem."

Underbart. *whine*

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

"Be advised" haha så irriterande.

Hoppas det fixas snart! Man kan ju bara spela en liten stund sen blir man utslängd.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD