Bra spelare vs dåliga spelare i BF3

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Jag är ganska usel på bf3, men jag har skoj och det är fan det enda jag bryr mig om. kan lugnt erkänna att jag dött ungefär dubbelt så många gånger som jag dödat folk.. men tar poäng på att ta flaggor och planta och shit istället.. är för gammal för att rage:a på att en 12 åring har bättre reflexer än mig..

Låter som mig

Permalänk
Medlem

Något av det sämsta i hela FPS-historien är spawnsystemet i TDM. Det är det mest korkade, mest efterblivna system jag någonsin skådat.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

En sak jag ruttnar mycket på är när nån hoppar in i helikoptern med plats för fler..o drar iväg helt solo..

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Klart man spelar för att vinna. Jag brukar ha som regel i fps spel att aldrig stå still, fungerar alltid bra för mig. Hatar campers.

Alltid rusha flaggor, alltid försöka ta bakvägar osv, dör man så dör man.

Händer ganska ofta faktiskt att jag byter till ett lag som har typ 4-5 spelare mindre och är i totalt undeläge.
Det är ingen som tycker det är kul att bli totalt överklassad, bli utklassad.

Skrivet av OrlMrt:

Dessutom är det en teoretisk omöjlighet för alla att ha hög KD ratio.

Det krävs nämligen nån som har under 1 för att någon annan skall kunna ha högre än 1.
Killen är nog bara inte så bra påläst.

Du borde nog läsa på lite också.
En kill räknas även om snubben blir revivad, då gör inte hans death det

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Sedan så har vi denna intressanta K/D Debatten som inte har något med skills att göra.. För att få ett hum om en spelare så kollar man antal timmar - SPM - K/D - Team-Score - Squad Score, om man nu är en supporter så bör han också ha mycket ammo-given-point. Lägger ihop det så ser man ganska snart att "Shit, denna killen kan vi nog förvänta oss något utav ".

Klart alla är olika bra på ett spel, det är precis som allt annat, man är bra på olika saker. Man kan inte begära att alla är lika bra som en själv, däremot kan man som en sämre spelare gå in och tänka " Jag ska träna för att bli bättre ". Oftast måste man också ha något att träna för, för att motivations ribban ska stiga och att man vill lära sig mer saker.

*** Sedan att det föds några geni-personer här och var är en annan femma,

EDIT:

Skrivet av ceogar:

Klart man spelar för att vinna. Jag brukar ha som regel i fps spel att aldrig stå still, fungerar alltid bra för mig.

Kanske ska undvika myrstackarna härdan efter?

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Avstängd

score 512p min K/D 1.919 längsta HS 434m -68 timmar loggade

Har full förståelse för folk som rage quit just för att spelet är så buggigt, hur hitreg räknas och hur man kan träffa folk som är bakom skydd, träffat folk som gått åt sidan och duckat själv så vet hur fel det kan kännas.

BF3 är dock noob anpassat.
Men BF3 är ett team baserat spel, squad baserat, inte en spelare tar ut hela det andra laget som man kan göra i andra spel som MW serien.
Hur snipers kallar en noob när man skjuter en cg i pallet på dem och klagar på att man saknar skill att sikta, efter 5 eller mer cg så lämnar de servern (Bc2).

Bf3 är noob anpassat, vilket medför en hel del konstiga saker som en annan reagerar på, men duktiga spelare och en duktig grupp äger alla så kallade twitch cs/cod/mw spelare lätt i BF3. Noterar också att många sådana bara spelar 32 spelare eller mindre då de suger på att spela i ett team i övrigt på 64 spelare.
Att spelare blir arga, förbannade, och annat tillhör spelet. bara kolla på golfare.

Spela spelet som det ska spelas.
Vilka flaggor har man, vart kommer fienden att anfalla, hur kan vi som squad förhindra deras rörelser. Vet inte hur många gånger jag och min squad stoppat upp fiendens hela lag på en plats så resten kan ta deras flaggor och få övertaget just för att vi förhindrar deras motattacker. Klart de kallar en fuskare eller annat och skriver fula saker i chatten, då de helt enkelt inte kan spela spelet.
Jag tar det som en komplimang, och ler.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

score 512p min K/D 1.919 längsta HS 434m -68 timmar loggade

Snyggt! Hoppas jag själv hamnar där en vacker dag men har en bra bit att klättra.

Mitt största problem just nu är att förstå hur man skaffar poäng.
Cappa flaggor/förstöra baser = suicide då de är så välbevakade och jag har väl inte skills nog för att döda fyra/fem pers som vaktar.
Kasta ur ammo/heals = Är ju bara effektivt om det är flera personer i närheten.
Revive = Inte fått defib än

Kan inte komma på något annat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

När jag kollar mina stats och jämför med många andra, "bättre" spelare med extremt mycket mer speltid så har jag nästan overkligt många heals, revives och resupplies. Jag ränner runt bakom fronten och agerar backup, kontrar mortars, lägger täckeld, och bevakar och eventuellt agerar på status på flaggor och flankande fiender - dvs. "sabbar" mina stats...

Det är riktigt roligt faktiskt, trots att jag är dålig enligt dom flesta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Snyggt! Hoppas jag själv hamnar där en vacker dag men har en bra bit att klättra.

Mitt största problem just nu är att förstå hur man skaffar poäng.
Cappa flaggor/förstöra baser = suicide då de är så välbevakade och jag har väl inte skills nog för att döda fyra/fem pers som vaktar.
Kasta ur ammo/heals = Är ju bara effektivt om det är flera personer i närheten.
Revive = Inte fått defib än

Kan inte komma på något annat.

bara följa med de som har hög poäng, hjälpa dem, och inte gå i vägen

Skrivet av Tjodd:

När jag kollar mina stats och jämför med många andra, "bättre" spelare med extremt mycket mer speltid så har jag nästan overkligt många heals, revives och resupplies. Jag ränner runt bakom fronten och agerar backup, kontrar mortars, lägger täckeld, och bevakar och eventuellt agerar på status på flaggor och flankande fiender - dvs. "sabbar" mina stats...

Det är riktigt roligt faktiskt, trots att jag är dålig enligt dom flesta.

sett medics ha ace pin med 2 dödade och 3 dött men lagt ut medicpacks, revivat, etc...
Lag samt squadpoäng är ett bra sätt att få poäng.
och det är ett lagspel.
beroende på lag, så kan jag vara topp 3 eller nästan vara sist då jag ofta lagt minor, tagit ut fordon eller på annat sätt spottat fiender. låste upp 320 igår då jag tyckte att smoke skulle vara bra att ha tillgängligt, 20kills går fort med den. 2 smällar med den tar man ut en bil på men inte med smoke då ;).

finns en massa sätt man kan spela på.
men man ska inte spela om man gillar att ligga still på ett enda ställe.
antingen finner mortars dig eller en kniv.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

bara följa med de som har hög poäng, hjälpa dem, och inte gå i vägen

Haha, lär ju få noll poäng av att spendera all min tid till att försöka hitta top score killen istället för att göra annat

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9