Värt att köpa nytt grafikkort med denna processor (E8500)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Sep 2002

Värt att köpa nytt grafikkort med denna processor (E8500)

Hej.

Sitter med en gammal dator som det går ok att spela BF3 på. (low/medium inställningar)
Vill förstås förhöja spelkänslan så pass mycket det går utan att byta ut min dator helt.

Sitter förtillfället på detta.
Intel SSD (systemdisk)
Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz
6GB Ram DDR2
Radeon HD4850

Skulle det funka att byta upp grafikkortet mot tex ett Asus GeForce GTX560 TI, eller kommer processorn
vara flaskhals så jag knappt märker en ~2000:- investering jämfört med nuvarande system.

Vad tror ni, någon som kör med en gammal Core 2 Duo E8400 och ett nyare grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Upplösning???

Ni får ursäkta mig för att jag är så glad, men jag föddes sån...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av Rohbrahn:

Upplösning???

1280x720 eller nåt sånt där

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Johanj:

1280x720 eller nåt sånt där

Nej isåfall

[Intel 2600k @ 3.2 (1.03v) | Gigabyte Z68XP-UD3 | 8GB Corsair | Gigabyte HD7770 | Fractal Design Netwon R3 600W | Fractal Design Define R3]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jag kör en överklockad E8400E @ 3,8GHz och ett GTX570. Jag hade tidigare ett HD4850. Jag kan säga att det gav en rejäl ökning i fps i vissa av mina lir. T ex gick jag från typ 20-30fps på maxinställningar i wow till 80-90. Jag bytte graffe innan BF3 så jag vet inte riktigt hur det blir där, men nu kör jag på high och det laggar inte mycket utan funkar väldigt bra. Tror inte mitt förra kort hade fixat det. Jag märker att jag har en gammal processor på laddningstider och på att det kan hacka till en del när det händer riktigt mycket skit på skärmen, men jag har verkligen inte störts av det. Ibland blandar sig windows7 i och säger att min dator är långsam och vill byta färgschema, men jag ignorerar bara det och kör på och det funkar bra. Men som sagt så har jag överklockat med dryga 25%

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Sep 2002

@Trullatroll Vad kör du för upplösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

1920 × 1200

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2008

Jag har en E8500 och två 6870.
Jag kör prollen i 3,7GHz men får ändå bara ut 50-60 FPS på low med några dropp ner till 40.
Upplösningen jag kör med är 1680*1050 men det verkar inte hjälpa något att gå ner till 1400*900.

Så köp inte nytt graffe och tro att du kan spara prollen, om du vinner några FPS ö.h.t så är det ental.

Snälla, gör Sverige till ett U-land igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av Pie-or-paj:

Jag har en E8500 och två 6870.
Jag kör prollen i 3,7GHz men får ändå bara ut 50-60 FPS på low med några dropp ner till 40.
Upplösningen jag kör med är 1680*1050 men det verkar inte hjälpa något att gå ner till 1400*900.

Så köp inte nytt graffe och tro att du kan spara prollen, om du vinner några FPS ö.h.t så är det ental.

Tack för svar.
Blir till att spendera eller lita på sin laggskill