Problem med 6850, fungerar inte korrekt vid start

Permalänk

Problem med 6850, fungerar inte korrekt vid start

Hej!

Jag har haft ett 6850 i min ägo i snart ett halvår som legat i sin lilla förpackning 98% av tiden. Jag har inte haft tid att felsöka det men tänkte nu när jag har börjat att få lite fritid så skall jag börja felsökandet.

Det är så att när jag kopplar in grafikkortet i datorn utan drivrutiner så fungerar det exakt som vilket annat grafikkort gör utan drivrutiner. Men så fort jag installerar dessa ifrån amd.com eller ifrån skivan som medföljdes och inget fungerar. Grafikkortet går upp i 100% load i windows och sen kommer en bluescreen efter 5minuter eller så. Första tanken var det är fel på grafikkortet så jag tog tillbaks det till inets butik i Stockholm för att be de felsöka det. De verifierade att grafikkortet fungerade som det skulle som jag även fick följa med till lagret för att se det med mina egna ögon.

Min andra tanke blev då moderkortet fungerar inte med PCIE2.1 eftersom det enbart har stöd för 2.0. Så jag mailade Gigabyte och efter 20 mail eller liknande fram och tillbaka konstaterades att det är fel på något annat enligt de.

Jag undrar ifall någon har haft liknande problem med grafikkort och vad som var felet i så fall.

Mer info om problemet:

Ser ut som att v-sync är igång då skärmen uppdateras i 1x1 cm block över skärmen, skärmen uppdateras ungefär med 1-2 FPS. BIOS och drivrutiner är fullt uppdaterade till dagens datum. Jag har ett 500W nätagg, vad jag har för moderkort står i min signatur.

Förlåt för dålig svenska och dåligmenings byggnad. Skrev ihop detta lite snabbt under föreläsning, kan skriva mer utförligt ifall någon behöver mer information.

Visa signatur

Stationär | 2x HD4870 "CrossFire" | AMD Phenom II x3 710 | Gigabyte GA-MA790X-UD4 | 4Gb Corsair PC6400

Laptop | Mobility Radeon HD4570 | AMD Athlon X2 QL-64 | K50AB | 3Gb DDR2 SDRAM