A a disk read error occurred efter datorn fryst ett par gånger först - ASROCK

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

A a disk read error occurred efter datorn fryst ett par gånger först - ASROCK

Tjenare , är så att min rumskamrat har råkat ut för en krånglande dator lagom till BF3 realsen och vi hoppas båda på att kunna få lite hjälp här !

Det är så att för ungefär ett halvår sen så började hans dator helt utan aneldning och ett tags användande att frysa , spelade ingen roll vad man gjorde om det var krävande eller inte . Den bara frös , efter ett par restart och lite pill med drivrutiner fick vi "A a disk read error occurred " Efter lite pill och frustration så startade den magiskt en dag och funkade prima ...

Fram tills nu då exakt samma sak händer , datorn låser sig , vi installerar om alla drivisar och ser till att vi inte har några gamla eller dåliga drivisar . Inget hjälper... Är det någon som vart med om detta förut och lyckas lösa det eller n ågon som sitter på lite bra tips för hur vi ska lösa det ? Är inte dåligt frustrerande att inte kunna spela nu.

Saker vi redan gjort är

* Ta bort och uppdatera alla drivrutiner , installera en i taget ( Verkade funka bättre när vi inte körde nätverkortet på moderkortet men bara i några timmar , sen hända samma skit )

* En hemskans massa BOTFIX och CHKDSK osv

Specsen är som följer :

Asrock p67 extreme4
2500K , 4,1 GHz
XFX 6870

Snälla hjälp mig att få tillbaks min squadmember och min rumskamrat att få tillbaks sin käraste ägodel.

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Aug 2002

Byt hårddisk?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

Redan testat ... Men tack för tipset ändå. Har som sagt gjort det mesta , bytt runt hårdiskar kört på olika använt en kompis men inget har funkat . Nu har datorn dock för andra gången i rad då detta hänt en gång förut , magiskt börjat fungera. Men jag vet att det kommer hända igen , har sett små frysnigningar ibland... SÅ någon som har ett tips på en direkt lösning ?

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Bytt nätverkskort

Det låter jävligt långsökt, men så fixade jag min dator med samma problem..

Det känns dock lite som att det kan vara vad som helst som ställer till det, taskig ström kanske? Kan generera samma fel.