Väldigt konstigt problem med skärm/grafikkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Väldigt konstigt problem med skärm/grafikkort

Hej sweclockers, skriver det här åt en polare som hade lite problem med att skapa ett konto.

Jag vet inte riktigt när det hände men det kan ha varit i samband med att jag installerade de senaste drivrutinerna till mitt grafikkort. När jag startade Battlefield efter de fungerade det problemfritt. Men jag startade och stängde bara av det då. Dagen efter ska jag spela CS och då märker jag att något är knas.
"Startsidan" på CS kommer upp och sen tabbas jag ur, fast skrivbordet får den upplösningen som jag använder ingame. Sen så startade jag BF3 igen och skulle ändra volymen lite fort för att se hur spelet var, när jag accepterar att jag ändrar inställningarna blir skärmen svart och sen kommer det upp en ruta som säger

"Not optimum mode
1920x1080 60hz recommended"

(Det är skärmen som säger ifrån och inte datorn)

Men jag använder både detta på mitt skrivbord och ingame. Jag har även testat med de gamla drivrutinerna men de blir ingen skillnad. Jag har googlat för att hitta lösningen men inget av dem fungerar.

Mvh.

Chassi: Fractal r3 | Moderkort:MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel i7 2600k @ 4,5ghz| CPU kylare: Antec kuhler h20 620 | Minne: Corsair 8gb 1600mhz | GPU: Crossfire Sapphire Flex Radeon HD6950 2GB |PSU: Cooler Master GX 750W |