Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

måste installera om BF3 konstant

Hej som rubriken lyder så säger Origin att det har uppstått ett fel och de ber mig installera om har gjort detta 3ggr nu och problemet kvarstår. Satt i kö till EA´s kundsuport i 2h utan att komma fram sedan va pengarna på luren slut så tack för den hjälpen EA... Har vart inne på deras ease.custhelp.com och prövat det de föreslår där men hjälper fortfarande inte. Någon som har någon smart lösning på problemet?

Jag lyckas alltså inte enns starta upp BF3 efter att ha installerat det utan tvingas installera om :/

MVH//Bobba

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

pics or it didnt happen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Installerar din installation från 0-100% kontinuerligt hela vägen utan nåågra konstigheter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

här har du drulle...

Jepp inga problem alls. har provat med både skiva samt ifrån Origin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av bobbafjong:

http://img846.imageshack.us/img846/8998/bf3fail.th.jpg

här har du drulle...

Jepp inga problem alls. har provat med både skiva samt ifrån Origin

Installerat om Origin?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2010

Som ovanstående. Har du testat installera om hela origin ? Annars får du väl installera om windows

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av wartech:

Som ovanstående. Har du testat installera om hela origin ? Annars får du väl installera om windows

Finns ju förvisso cache osv att rensa och Temp:en

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Har intstallerat om Origin nu, när jag startade upp det så börjarde det installera BF3 trots att det redan finns på min dator men vi får väll se hur det går denna gången. Tack för tipset med Stefflo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2004

Rensa Internet historik och alla temporära filer. CCleaner är ett lätt och smidigt verktyg för detta. http://www.piriform.com/ccleaner

Installera inte från CD utan ladda ner nyaste versionen av Origin direkt.
Gör ett diagnostik test av din hårddisk och minne för säkerhet skulle bara för att kunna utesluta hårdvaran.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av bobbafjong:

Har intstallerat om Origin nu, när jag startade upp det så börjarde det installera BF3 trots att det redan finns på min dator men vi får väll se hur det går denna gången. Tack för tipset med Stefflo

Glömde säga att jag ville att du skulle avinstallera BF3 och sen origin ;D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2004

Telefon support med EA?
De gånger jag haft med deras support att göra har det skett genom forum, eller via deras chat kanal. Oftast fått hjälp direkt.