Grafikkortsproblem! hjälp!?!!

Permalänk
Medlem

Grafikkortsproblem! hjälp!?!!

När jag ska lira SC2 så gnäller den varje gång vid spelets start att inte min dx är rätt eller min drivrutiner. Men jag har varit inne på hemsidan och laddat ner vad jag tror är dom senaste... Vad är det jag gör för fel, det verkar som dessa drivrutiner inte vill installeras. vi pratar om ett Gigabyte 4850.

En annan fråga. Kan man klocka upp det här kortet bra? Isf hur gör man, kom med förslag. Alla inlägg uppskattas så länge dom är utbildande!

Permalänk
Medlem

det är ett väldigt gammalt grafikkort som tydligen inte klarar av det senaste

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

men de borde ju finnas drivers för kortet endå? Har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerdell:

men de borde ju finnas drivers för kortet endå? Har jag fel?

Nja, kanske inga nya i alla fall. Som sagt, det är ett mycket gammalt kort och det är möjligt att det inte längre görs nya drivers till det.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Okej, jag har ett 9600gt 1gb tycker ni jag borde byta till det? I fall ni anser att jag ska köpa ett nytt till datorn i sign, vad tycker ni är relevant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerdell:

När jag ska lira SC2 så gnäller den varje gång vid spelets start att inte min dx är rätt eller min drivrutiner. Men jag har varit inne på hemsidan och laddat ner vad jag tror är dom senaste... Vad är det jag gör för fel, det verkar som dessa drivrutiner inte vill installeras. vi pratar om ett Gigabyte 4850.

En annan fråga. Kan man klocka upp det här kortet bra? Isf hur gör man, kom med förslag. Alla inlägg uppskattas så länge dom är utbildande!

Vilken hemsida? Läs nyheterna på swec. Där länkades det till catalyst 11.10 för några dagar sedan. Det är den rätta sidan.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerdell:

Okej, jag har ett 9600gt 1gb tycker ni jag borde byta till det? I fall ni anser att jag ska köpa ett nytt till datorn i sign, vad tycker ni är relevant?

Hm, ja hela datorn är ju väldigt gammal. Om du spelar mycket kanske det rent av skulle vara värt att göra en heluppgradering?
Om du bara vill ha nytt grafikkort är nog ett 560Ti ett av de mest prisvärda just nu.
http://www.inet.se/artikel/5409095/gigabyte-geforce-gtx-560-t...

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

det är ett väldigt gammalt grafikkort som tydligen inte klarar av det senaste

Löjligt, halva swec- har förfan börjat grafikhetsa. Hans grafikkort klarar rekommenderade systemkrav för SC2 vilket är "HD 3870".

Ont: Börja med att ladda ner senaste drivrutiner 11.10. (följ länk nedan om du använder Win7 X64) http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a...
Ladda även ner senaste versionen av DirectX :DirectX

Permalänk

Så ditt kort är alltså ett ati kort av 4850 modell? Det är inte alls direkt gammalt, folk här är väl antigen obildade eller missförstod dom vilket grafikkort du hade.

EDIT: En gissning är väl att dom som säger att kortet är för gammalt (ca 3 år) är väl fjortisar som inte upptäckt sitt hårdvaruintresse vid 11 års ålder så för dom är kortet gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Löjligt, halva swec- har förfan börjat grafikhetsa. Hans grafikkort klarar rekommenderade systemkrav för SC2 vilket är "HD 3870".

Ont: Börja med att ladda ner senaste drivrutiner 11.10. (följ länk nedan om du använder Win7 X64) http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a...
Ladda även ner senaste versionen av DirectX :DirectX

Skrivet av Zeuxlarsson:

Så ditt kort är alltså ett ati kort av 4850 modell? Det är inte alls direkt gammalt, folk här är väl antigen obildade eller missförstod dom vilket grafikkort du hade.

EDIT: En gissning är väl att dom som säger att kortet är för gammalt (ca 3 år) är väl fjortisar som inte upptäckt sitt hårdvaruintresse vid 11 års ålder så för dom är kortet gammalt.

Tack för svaren, sagt och gjort. Det fixade sig. Jag hade ladda ner gamla drivrutiner från tillverkarens hemsida...