Battlefield 3 ett skämt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

vem sa konsol?

köpte det på preorder genom origin kostade väl då 650.kr som tur är så fick jag pengarna av en väldigt generös vän har också fått alla arma spelen så det ska bli kul att testa

Det är ju ditt eget fail i så fall. Fick mitt för 260kr via Direct2Drive, preloadade på måndagen och spelade en timme senare... och det fanns för liknande priser på flera ställen.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Skitsmå banor med för många spelare, speciellt Seine crossing och Damavand peak i conquest. Om jag ville köra COD så kör jag COD. Jetflygplanen får svänga direkt då banorna är för små och dom skadar inget mot markfordon :S

Vissa banor ja, Gälller att få känsla när det gäller flygplan vs mark (tanks etc,)
Rush på Kharg Island och Canals med flygplanen är otroligt svårt, specielt canals med den låga draw distance och ganska hög limit på airspace.

Men när man väl får igång flygplanet och lär sig att folk i laget skall spotta och kör airstrikes så funkar det utmärkt. Dödat flera st tanks på små banor med diverse flygplan.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mpulseS0D:

Intressant läsning, hört talas om teamplay? En tank klarar sig aldrig mot ett kommunicerande squad. Repairtoolen behöver repaira så mycket den gör för tillfället då det kan förekomma engineer squads som bara matar ut RPG skott mot tanken, 2-3 välplacerade skott och tanken är ute. Varför behövs splash damage på rockets då rockets är till för att förstöra fordon, inte infanteri?

Om du inte gillar TDM (eller något annat gamemode) så spela inte det, rikta in dig på att spela något som tillexempel Conquest, eftersom att du är en så inbiten Battlefield spelare.

Förklara obalansen i spelet! Jag tycker att det är ganska balanserat!

Menar du att talibanerna använder rpg för att förstöra amerikanernas tanks/bildar ENDAST?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Semplezz;11557061"]
shit!! Pennan gick sönder när jag skulle skriva ner all din skit på ett papper, för att sedan försöka ge. till någon som har jävligt tråkigt liv, och kanske bryr sig. Nej men serious, att fåtag på Patrik på Dice kan ju inte vara för svårt, copypaste och skicka det till honom ist. Förstår inte vad vi ska åt saken? Det enda jag kan göra för dig är att säga, ja synd att detta spel som väldigt många tycks gilla, inte passade dig. Att hitta ett balanserat spel kan ju bli svårt speciellt ett public spel.

Exakt

Offtopic:
Skulle vilja se någon nämna ett balanserat spel som är player vs player? Helt ärligt...nämn ett...

Permalänk
Medlem

Jag ser dock inga problem med TDM, dock så kan jag hålla med om att det finsn för många camp ställen på vissa banor.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Skrivet av A.H.Z:

Men tjena, sluta spela om det är så farligt som du säger. Jag tvivlar dock VÄLDIGT kraftigt på att spelen du nämner är så dåliga som du påstår med tanke på att Miljontals andra människor spelar och faktiskt uppskattar dem. Det kanske är så att du har lite höga krav och borde fundera på att jobba inom spelutveckling och bygga fram ditt eget super spel. Du verkar ju ha en bra grund i alla fall.....

Vet inte om jag håller med, kan ju inte säga att han kommit med speciellt konstruktiv kritik Skulle vilja se hur det gick för DICE om alla utvecklare bestod av gnällspikar som klagade på allt ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerdHerd:

Varför säga snart rank 45 när du har rank 38? Mer snart rank 39,40,41,42,43,44...

Handlar om ett dussin timmar kanske, tar det idag utan tvekan.

Skrivet av Devil May Cry:

Hur har du lyckats nå lvl 45 redan?
Kan det vara så att du spelar för mycket helt enkelt och tar spel för seriöst?

Skrev att jag snart är 45, och ja jag tar spelet väldigt seriöst.

Skrivet av Forbidden:

Varför tar du inte det här med Dice killarna direkt?
Du har ju förfan halva foten inne.

Jo ska ev dit igen, då blir det nästan utskällning

Skrivet av Erkapekka:

Titta in leaderboards så får du se några som har tagit spelet över gränsen för seröst...

Låg Top 100 i World på Battlelog häromdan, sjunkit som fan nu pga jag försökt frapsa ett par grejor men går bara åt helvete för spelet är värdelöst

Skrivet av 1mpulseS0D:

Intressant läsning, hört talas om teamplay? En tank klarar sig aldrig mot ett kommunicerande squad. Repairtoolen behöver repaira så mycket den gör för tillfället då det kan förekomma engineer squads som bara matar ut RPG skott mot tanken, 2-3 välplacerade skott och tanken är ute. Varför behövs splash damage på rockets då rockets är till för att förstöra fordon, inte infanteri?

Om du inte gillar TDM (eller något annat gamemode) så spela inte det, rikta in dig på att spela något som tillexempel Conquest, eftersom att du är en så inbiten Battlefield spelare.

Förklara obalansen i spelet! Jag tycker att det är ganska balanserat!

"Rockets", syftade allmänt på explosiva saker som missiler i helikoptern/flygplanet och tank shells, du kan i princip skjuta ett tank skott 2 meter ifrån en person och han dör inte, springer vidare och gömmer sig.. skjuter 3 rpg skott från olika hörn och tar ut tanken, även fast man skjuter vid hörnet där han står flera gånger.. dvs tanken blir plötsligt helt värdelös

TDM är ett enormt skämt, det är SUPER små banor och RANDOM spawn, och du kan spawna på samma ställe som fienden.. provade spela TDM idag det var min första och sista gång, fick 2-6 i Stats, varje gång jag spawnade blev jag dödad bakifrån inom 1-3 sekunder, och ena gången spawnade jag SAMTIDIGT som en fiende på SAMMA ställe, vi tittade på varann it typ 2 sekunder sen sköt jag honom i ansiktet

Såhär går det till ang Repair Tool

1. Jag ser en tank.. skjuter 1 skott
2. Skjuter ett skott till, han blir Disabled (50%)
3. Han ser mig, han vrider tornet skjuter 1 skott
4. Jag skjuter ett skott till han har nog runt 25% hp, ett skott till så dör han jag har 75% hp
5. Hans engineer hoppar ut, börjar laga.. han har nu 50% när mitt skott laddats om
6. Jag skjuter ett skott till, han går ner till 25%, han skjuter på mig så jag får 50% hp
7. Hans engineer står kvar och lagar han är nu uppe i 50% igen, jag skjuter han får 25% igen, han skjuter mig jag är nere på 25% och disabled
8. Hans engineer står kvar och lagar han är nu uppe i 50% igen, jag skjuter han får 25% igen, han skjuter mig jag är nere på 25% och sprängs
9. Jag whinar sönder i Chatten om att spelet är värdelöst

Skrivet av kabex:

Hur många banor som finns spelar väl ingen roll, lär väl ändå bli som BF2, typ 2-3 kartor som folk faktiskt spelar. (Operation Firestorm, Caspian Border)

Av min erfarenhet är Caspian MYCKET bättre än Firestorm, den är mindre, fler hinder, flaggorna står som en cirkel.. medans Firestorm är stor, färre hinder väldigt öppen går knappt att flyga, flaggorna står på rad nästan.. helt enkelt sämre/tråkigare

Skrivet av plattangen:

Söker man balans så är det INGEN som helst idé att spela spel som BF3 och liknande. Även om det är tråkigt så är det bara ett publicspel .)

Jo det har du väl rätt i men någon måtta får det vara.. en nybörjare ska inte totalt dominera någon som har 10 gånger bättre aim och spelat BF i 10 år..

Skrivet av iNfragiq:

Du har alltså tagit dig till 45 i ett spel som uppenbarligen är värdelöst, samt tagit dig tiden att gå igenom flertal punkter och lägga upp en tråd. Något säger mig att du faktiskt tycker om det här spelet väldigt mycket.

Det roligaste hittils har varit momentet att låsa upp saker i samband med spelandet, men redan i förrgår låste jag upp ALLA unlocks till fordonen, och har snart tagit alla Ribbons, och sen är jag Rank 45.. Bam.. då är det bara att arbeta på statsen/ha kul, och det är inte så lätt när noobs springer omkring och abusar/lottar hela tiden så man får 0-10 i stats och hjärnblödning

Skrivet av Vlademil:

Inb4 troll?

1. Spelade du BC2 när det släpptes? Där kan vi snacke mer obalans.
2. Den enda dåliga banan är som du skriver senare Metro conquest 64, men det är mest ett misstag från DICEs sida att man ens kan välja den som 64-spelar bana, verkligen inte gjord för det... Testat med 24 spelare?
3. Alla spellägen finns på alla banor, även om vi bara räknar med Rush och Conquest är det i min mening 18 rätt unika banor + Back to karkand kommer snart?
4. Vad vill du ha mer för game modes då? Eller menar du att alla är dåliga? Conquest med?
5. Tycker jag är gött för att kunna experimentera och anpassa vapenkombo efter situation. Det är dock lite omständigt att man inte kan ha till exempel 5 färdiga kits för varje klass, skulle underlätta.

Du skriver att Tanks är snabbaste vägen till mest K/D... Ja, på de banor som endast har 1 tank per lag skulle detta kunna stämma, om man är bra på att köra (vilket inte alla är) så jag skulle verkligen inte kalla det obalanserat. Btw, sluta ockuppera min stridsvagn! Ò.ó

Mortar är mer obalanserat än NÅGOT i BC2..

Damavand Peak är minst lika dålig som Metro

Man kommer oftast aldrig någonstans i Rush, så hela det game modet är borta.. bara mortar spammande idioter i båda lagen som förstör allt, Team Deathmatch är ett enormt skämt, då är det bara Conquest kvar..

Det finns bokstavligen talat 11st olika Scopes till M4A1 (Engineer).. du måste hålla med om att det är löjligt

Skrivet av LillOgi:

Håller med! Spelet är bra men det är inte alls samma känsla som det var i Battlefield 2!

Vissa banor känner jag inte alls av Battlefield känslan på, men tex en fullpackad 64 Player Conquest på Canals med hangarfartyget, dimman, helikoptrar/flygplan APCs Båtar.. det är nog det närmsta jag kommit till BF2 hittils

Skrivet av zzcool:

2.alla banor har dålig design är pyttesmå och alla objectives är täta intill varandra
3.conquest är det enda spelbara läget just nu

spelet är väldigt obalanserat

så dem bitarna håller jag med om

sen bryr jag mig inte så mycket om kd i battlefield spel utan WL

Jo Conquest kan man säga är det enda spelbara just nu, men på tal om W/L så säger det minst av alla stats nästan, jag har kommit in på servrar 5 gånger om jag minns rätt som PRECIS slutat, och jag förlorat.. dvs trycker upp spelet.. banan laddar.. skärmen blir svart.. "Your Team has Lost" är det första jag ser.. det har hänt 5 gånger.. är jag en dålig spelare för det? Ja enligt vissa som bryr sig om W/L.. och i allmänhet är lagen ofta obalanserade och man kan förlora 10 rundor i rad det är inte ditt fel för det är faktiskt 31 andra spelare i ditt lag.

Skrivet av Puma25:

Du är långt ifrån lvl 45, du har inte 6 i KD och du är helt värdelös soldat? 80% av dina kills kommer från fordon? du har 117 kills med ditt favorit vapen? OCh du kallar dig en BF spelare sen 1942 Demot? Om de ändå fanns en Spelgud skulle han nog straffa dig Spela lite med vapen, Infantry only är de bästa med Statsbanor som Seine Crossing, Grand Bazaar och Tehran highway eller va den heter

Finns obalans, JA, men man får hoppas på en major patch

Jag är verkligen inte långt ifrån Rank 45, jag har gått ner nu för jag provat på nytt som har varit helt värdelöst efter jag låste upp alla fordon Unlocks..

Och du vet att 1942 var i princip bara Fordon? Var du ens född då

Skrivet av runicgol:

Skitsmå banor med för många spelare, speciellt Seine crossing och Damavand peak i conquest. Om jag ville köra COD så kör jag COD. Jetflygplanen får svänga direkt då banorna är för små och dom skadar inget mot markfordon :S

Jetplanen är ett extra stort skämt, då dom inte har något syfte i huve taget, det enda dom gör är att flyga omkring och låter "häftigt".. man är dum om man flyger attackflygplan, du hjälper inte ditt lag ett piss, samma gäller helikopter.. vill du vara en bra spelare så hoppa in i en tank så vinner du

Skrivet av Draim:

Jag hade faktiskt ingen aning om att det fanns Team Deathmatch! Låter inte så värst Battlefield, men det får jag väl prova på antar jag!

Gör det inte för guds skull.. Battlefield 3 kommer att sjunka i dina ögon om du gör det

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zzcool:

vem sa konsol?

köpte det på preorder genom origin kostade väl då 650.kr som tur är så fick jag pengarna av en väldigt generös vän har också fått alla arma spelen så det ska bli kul att testa

Origin gick på 500. Ett tag låg de på 400 kr. Du kunde köpt de för 350 spänn på greenmangaming eller andra sidor. Menar att du letade på fel ställen för 650 spänn är galet dyrt för PC-versionen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Zitoc:

Får säga att jag är lite besviken på BF3 , Få banor och way to much camping & Rocket luncher faakfest för min smak. Tråkiga unlocks till det. Hade inte spelet varit så jäkla snyggt och haft ett riktigt bra ljud så tror jag 50% av dom 5 000000 spel som såldes första veckan hade lämmnats tillbaka

Och jag vet.. "gör ett eget spel då"

Nej jag betalar heller någon annan i efterhand för att göra det, dock förväntar jag mig att dom ska leverera när dom tar bra betalt för en produkt

Men men.. kul att det är svenskt om inget annat, nu går mina böner till MW3 istället.. MW2 var epic imo.

Tycker inte man ska jämföra BC2/BF3 med spel som MW2, det är inte samma typ av spel alls. Personligen så gillar jag COD4, MW2 tyckte jag inte va nåt speciellt, llite blingad konsol port.

Camping är ett begrepp som inte finns i Battlefield, tycker man att folk campar så har man missat poängen. Det går ut på att hålla eller ta positioner. Bortsett från spawn-camping då, borde va autokick direkt om man gör det, en gång till så blir man bannad.

Gillar man battlefield så gillar man BF3, men om man tror att det ska va nåt i stil med COD4/MW2 så kommer man bli besviken. Det ena behöver inte på nåt sätt utesluta det andra, jag spelar båda typerna. Båda har sin charm, lite casual COD4 lir är inte fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Du är långt ifrån lvl 45, du har inte 6 i KD och du är helt värdelös soldat? 80% av dina kills kommer från fordon? du har 117 kills med ditt favorit vapen? OCh du kallar dig en BF spelare sen 1942 Demot? Om de ändå fanns en Spelgud skulle han nog straffa dig Spela lite med vapen, Infantry only är de bästa med Statsbanor som Seine Crossing, Grand Bazaar och Tehran highway eller va den heter

Finns obalans, JA, men man får hoppas på en major patch

THIS så hårt!
Infantry only FTW!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

zhrooms

Ja, jag var född år 2002 när bf1942 släpptes...och ja, jag förhandsbokade spelet...Jag sa inte att spela infantry på 1942, utan infantry kom på bf2..och de är ett utav de roligaste bf kom med, och sen sa jag att din soldat är ju rent av stats från fordon förutom vadå, ca. 500 kills från alla vapen tillsammans?, spela lite infantry medans de jobbar på en patch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Tycker inte man ska jämföra BC2/BF3 med spel som MW2, det är inte samma typ av spel alls. Personligen så gillar jag COD4, MW2 tyckte jag inte va nåt speciellt, llite blingad konsol port.

Camping är ett begrepp som inte finns i Battlefield, tycker man att folk campar så har man missat poängen. Det går ut på att hålla eller ta positioner. Bortsett från spawn-camping då, borde va autokick direkt om man gör det, en gång till så blir man bannad.

Gillar man battlefield så gillar man BF3, men om man tror att det ska va nåt i stil med COD4/MW2 så kommer man bli besviken. Det ena behöver inte på nåt sätt utesluta det andra, jag spelar båda typerna. Båda har sin charm, lite casual COD4 lir är inte fel.

Ett ut av de bästa kommentarena hitills

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

1. Jag ser en tank.. skjuter 1 skott
2. Skjuter ett skott till, han blir Disabled (50%)
3. Han ser mig, han vrider tornet skjuter 1 skott
4. Jag skjuter ett skott till han har nog runt 25% hp, ett skott till så dör han jag har 75% hp
5. Hans engineer hoppar ut, börjar laga.. han har nu 50% när mitt skott laddats om
6. Jag skjuter ett skott till, han går ner till 25%, han skjuter på mig så jag får 50% hp
7. Hans engineer står kvar och lagar han är nu uppe i 50% igen, jag skjuter han får 25% igen, han skjuter mig jag är nere på 25% och disabled
8. Hans engineer står kvar och lagar han är nu uppe i 50% igen, jag skjuter han får 25% igen, han skjuter mig jag är nere på 25% och sprängs
9. Jag whinar sönder i Chatten om att spelet är värdelöst

Någonsin slagit dig in att attackera honom och se till att han INTE KAN reparerar stridsvagnen? Eller sitter du bara där som ett fån och tror att han ska ge upp och springa fram till dig så du får stöta en kniv i bröstet på honom? Med andra ord så whinar du sönder i chatten bara för att du dör pga. idioti från din sida? Varför en skapa ens tråd om detta? Om du inte gillar spelet, sluta spela det då? Ingen har tvingat dig att spela det. Själv anser jag att det är ganska kul att spela med ett par polare men själv inte så mycket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

haha det där måste vara första gången jag har hört någon klaga pga. för mycket content

"för mycket vapen unlocks mm" du är ett jävla SKÄMT!

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

Om du har så här mycket att klaga över, varför inte bara sluta spela? Det blir INTE bättre av att du klagar på swec, vad vill du att vi ska göra?
Ska jag klappa dig på huvudet och säga att du är duktig? Vill du ha en kaka för besväret? VAD VILL DU?!

Herregud människa. Jag spelade Magicka för ett tag sen, gillade inte det för ett antal olika anledningar. Jag skulle inte i min vildaste fantasi få för mig att gråta ut i ett forum om vilka fel jag stötte på. Vill du veta vad det bästa med hela situationen? JAG KUNDE SLUTA SPELA NÄR JAG VILLE. Nu är problemet officiellt ur mitt liv. I'd suggest you do the same och håller dig till spel du gillar.

Permalänk
Medlem

Fanns liknande banor i BF2 så QQ!

Dra till MW1, eller ja menade MW3, eller ja MW2

... WHATEVER!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Du har 2200 kills, varav 2000 är av fordon. Det känns inte som du har någon rätt att gnälla över ett FPS när du uppenbarligen tror att du spelar något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Någonsin slagit dig in att attackera honom och se till att han INTE KAN reparerar stridsvagnen? Eller sitter du bara där som ett fån och tror att han ska ge upp och springa fram till dig så du får stöta en kniv i bröstet på honom? Med andra ord så whinar du sönder i chatten bara för att du dör pga. idioti från din sida? Varför en skapa ens tråd om detta? Om du inte gillar spelet, sluta spela det då? Ingen har tvingat dig att spela det. Själv anser jag att det är ganska kul att spela med ett par polare men själv inte så mycket.

Är det idioti att tro att en tank som är DISABLED och BRINNER.. lyckas döda mig med fullt HP och jag får in första skottet? Nej, såklart jag fortsätter att mata skott på honom DÅ HAN STÅR OCH BRINNER på 25% HP.. ändå dog han inte för en idiot stog bakom och hade det MAGISKA SUPER repair toolet..

Skrivet av kmzdapimp:

haha det där måste vara första gången jag har hört någon klaga pga. för mycket content

"för mycket vapen unlocks mm" du är ett jävla SKÄMT!

Ja om man måste sitta och bläddra bland 500 olika unlocks..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Tycker detta är lite lustigt, först klagar folk att COD MW1,2 och 3 är samma spel. Samma motor etc.. Sen klagar folk på att BF3 inte är BF2 ? aja.
Måste säga att BF3 är det roligaste spelet just nu, grymt ljud, grafiken är helt underbar och att sitta på skype med polarna gör det ännu roligare.
Visst jag känner igen det med stridsvagnarna, fick 34-2 K/D och att flygplanen är skit, men det är ta mig fan riktigt kul dock. Sätt bara på "Highway To The Dangerzone" innan.
Men att spela på en 64 player server, på en trång karta blir ett jävla KAOS, rpg's flyger överallt och det känns som man spelar Quake 3 istället med rockets. Håller mig till 32 player HC alla dagar i veckan. Köra softcore är skit! 1 magasin för att få ihjäl någon.
BTW, testade Black ops multiplayer.. Finns bara en sak att säga "VA i helvete??"

Over n out

Permalänk
Medlem

Må säga att bf3 inte är ett skämt i mina ögon, ett av dem bästa fps spelen jag har spelat. Jag kanske inte håller med det du säger, men jag dör ofta av saker som mortar, snipers som campar och liknande, fast det är mest för jag suger som spelare.

Dock jag spelar mest för att ha skoj, visst ibland kanske man blir lite arg men det är mest för delay av lag eller liknande.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Sade redan innan release att Bf3 skulel bli Battlefail3 så fort hype och nationalism inte längre kan "försköna" verkligheten. Inte för att MW3 är bättre, men med CoD får du vad du förväntar dig, medan i BF kunde man förr förvänta sig mer, numera bara en stinkande CoD-klon som inte ens utvecklades primärt för PC (efter drygt halva tiden bytte de till konsol (Ps3) fokus).

Permalänk
Medlem

Låter inte som att ni spelar för att ha kul. stats och unlocks är bara skit enligt mig, man ska spela för att ha roligt inte för att se fram emot något vapen.

Om du nu spelar så seriöst så tycker jag du ska gå med i en ARMA clan.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Hur har du lyckats nå lvl 45 redan?
Kan det vara så att du spelar för mycket helt enkelt och tar spel för seriöst?

Du ska se han ingame, på vilken map som helst egentligen. Chatten går het när han är inne. Som han skriver och skriver. Klagar på allt och alla. Använder capslock och svordommar. Riktigt usel attityd till allt och alla.

Sluta spela istället. Tror det hjälper dig något enormt. Kanske gå ut lite också.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

1. P.S. ett tips om du vill Vinna spelet.. spawna Engineer och ta en Pansarvagn så har du GARANTERAT en Most Valued Player Ribbon och du får 14 K/D

Senare skriver du...

2. du kan i princip skjuta ett tank skott 2 meter ifrån en person och han dör inte, springer vidare och gömmer sig.. skjuter 3 rpg skott från olika hörn och tar ut tanken

/Rage

Hur ska du ha de egentligen? Är tanken bra eller inte???!

Annars så har du väl all rätt i världen att klaga, om ingen klagar och alla är nöjda och tysta så lär det ju inte bli någon ändring heller. Alla ni som klagar på campers, det är bara newbies som klagar på sånt. Men så är ju spelet nytt, alla är väl newbies mer eller mindre.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McWeiner:

Låter inte som att ni spelar för att ha kul. stats och unlocks är bara skit enligt mig, man ska spela för att ha roligt inte för att se fram emot något vapen.

Om du nu spelar så seriöst så tycker jag du ska gå med i en ARMA clan.

Jag spelar för att ha kul, och jag tycker att det kan vara ganska roligt att ha saker att se fram emot, unlocks då på BF3. Tycker att spel blir ganska tråkiga om man inte har nånting alls att se fram emot.

Annars så tror jag att du, zhrooms, hör hemma i CoD-serien. Alla kan inte gilla samma saker, jag skulle nog kunna skriva en hel bok om hur mycket jag hatar CoD:BO, men vad tjänar jag på det? Ska dom göra om hela spelet för att en minioritet inte gillar spelet? Låt dom som gillar spelet lira.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är det idioti att tro att en tank som är DISABLED och BRINNER.. lyckas döda mig med fullt HP och jag får in första skottet? Nej, såklart jag fortsätter att mata skott på honom DÅ HAN STÅR OCH BRINNER på 25% HP.. ändå dog han inte för en idiot stog bakom och hade det MAGISKA SUPER repair toolet..

Ja om man måste sitta och bläddra bland 500 olika unlocks..

Är du helt dum i huvve har du alldrig fått en dubble hit i ditt liv eller? om man är skicklig så kan man 2 shotta en tank om man får så att den studsar.

har varit med om det flera gånger. + eftersom du nu har alla unlocks skaffa lite polare att lira med så kanske du kan använda dom bättre än att bara köra runt i din tank.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasDS:

Du ska se han ingame, på vilken map som helst egentligen. Chatten går het när han är inne. Som han skriver och skriver. Klagar på allt och alla. Använder capslock och svordommar. Riktigt usel attityd till allt och alla.

Sluta spela istället. Tror det hjälper dig något enormt. Kanske gå ut lite också.

Just det jag gjort, Jag och han låg delade första plats när jag spelade med han. Bra som få.

Kanske just för att han vet att han spelar bra därför han är så "kaxig". Istället för att förstå att han lagt ner enorm tid på ett datorspel och det ger ingen respekt whatsoever.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

MEN FÖR F*N..

Ni som tycker spelet är skit, GE FAN I ATT SPELA DET?
Gå och spela något annat istället, ni drar ändå bara ner resten, hade ni kunnat komma med konstruktiv kritik
hade det vart en sak, men det ska bara sågas och sågas och sågas fast spelet är 1 vecka gammalt.

"Buhu jag har lagt si och så mycket pengar på det BUUUHU"

Smart att testa det INNAN ni köpte det då hos t.e.x en kompis?

Fyfan, pajasar...

BF3 är ett riktigt bra spel, visst det har sina brister men det lär fixas.
Man kan inte bara hoppa på ett spel efter en vecka...

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam_Q:

BF3 är ett riktigt bra spel, visst det har sina brister men det lär fixas.
Man kan inte bara hoppa på ett spel efter en vecka...

Tvivlar på att du har läst något inlägg i tråden, det här är relativt konstruktiv kritik som jag dessutom inte tror kommer att leda till någonting; DICE lär till exempel knappast sänka hastigheten du går upp i rank, till exempel. Inte heller kan jag tänka mig att DICE kommer att göra några betydande förändringar till någon bana alls, nu pratar vi alltså om att flytta om flaggor, inte att lägga till eller ta bort ett par buskar.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Såhär går det till ang Repair Tool

1. Jag ser en tank.. skjuter 1 skott
2. Skjuter ett skott till, han blir Disabled (50%)
3. Han ser mig, han vrider tornet skjuter 1 skott
4. Jag skjuter ett skott till han har nog runt 25% hp, ett skott till så dör han jag har 75% hp
5. Hans engineer hoppar ut, börjar laga.. han har nu 50% när mitt skott laddats om
6. Jag skjuter ett skott till, han går ner till 25%, han skjuter på mig så jag får 50% hp
7. Hans engineer står kvar och lagar han är nu uppe i 50% igen, jag skjuter han får 25% igen, han skjuter mig jag är nere på 25% och disabled
8. Hans engineer står kvar och lagar han är nu uppe i 50% igen, jag skjuter han får 25% igen, han skjuter mig jag är nere på 25% och sprängs
9. Jag whinar sönder i Chatten om att spelet är värdelöst

Så. Du gnäller för att fienden i ett väldigt teambased spel hjälper varandra? Vill du spela helt själv och ligga etta på scoreboard -> cod
Det är inte särskilt konstigt att han vinner den fighten om du inte bryr dig om att ha med dig en egen engineer för att supporta upp.
Finns enkel lösning på ditt problem:
1. Ta med dig en egen engineer, som kan hjälpa med repairs, döda infanteri med turreten (till exempel fiendens engineer).
2. Vinkla ett skott så de plockar hans engineer.
3. Sluta spela.

Tanken är att man ska samarbeta. Finns en anledning till att de finns två platser i en tank (eller tom tre med unlocks). Kör man runt själv med tanken så får du acceptera att du dör av andra tanks med support/ett par RPG skott i röven.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller