Battlefield 3 ett skämt?

Permalänk
Medlem

Spelar du för att vinna och väljer de mest overpowerd metoderna så lär det ju inte vara spciellt kul, spela för att ha kul så kommer du få en otroligt mycket bättre upplevelse. Visst, jets kanske inte är absolut bäst, men med rätt team är det fan så mycket roligare än att lalla runt i en tank!

Permalänk

Mycket gnäll, känns som alla ska försöka förklara varför de går dåligt för just dem i ett spel. Som vanligt så är där några delar som är befogat och som vanligt massvis med skit i trådarna. Vissa banor/vapen/buggar m.m. gör klart att spelupplevelsen förändras mot vad den hade kunnat vara. Att sitta och böla på ett forum över detta verkar fruktansvärt meningslöst, speciellt ett forum som antagligen inte är dice's förstahandsval när de kommer till att kolla upp vad communityn tycker om spelet.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Skrivet av Flopper:

orsaken är att campers dvs snipers som inte kan spela för laget då dör.
mortars en enkel och effektiv åtgärd att spela spelet som det är designat.

Jag kör Assault och Morters raipar också M-com så ingen kan arma/defusa. Pga oändlig ammo så behöver personen aldrig vänta på rätt tillfälle utan det är bara att spamma på. Det är inte mortern i sig själv jag klagar på utan att den har oändligt med ammo och det utnyttjas för mycket. Sikt systemet skulle också behöva ändras lite. När man rör siktet så blir korset större och när man väl siktar på personen så ökar träffsäkerheten. Detta skulle vara bra mot campers och inte de som rör på sig.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

För att heta BF3 är det ett skämt, om de hade kallt det BC3 istället hade jag inte direkt klagat.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Får man fråga vad som får dig att säga att 5 miljoner spelare fortfarande spelar spelet?

Jag ska inte påstå att det är säkra uppgifter, men ser ingen anledning till att tro att de 5 miljoner som köpte spelat de första dagarna har slutat och ska jag vara ärlig så tror jag det är ännu fler som spelar nu!

Permalänk
Medlem

Jävla gnäll, gå och spela spindel harpan eller något. Vissa saker är op, och det ska dom vara? Visst flygplan är ganska onödiga, eftersom det oftast blir jet vs jet, och det är ju inte så givande för dom andra. Men jag har själv börjat sikta mera på tanks och infanteri, men kan hålla med om att det inte är det lättaste eftersom först ska man hitta dom ( Spelar inte med 3d spotting på) sedan ska man undvika andra jets + helikoptrar.

Men själv så tycker jag att dom har lyckats bra med battlefield, och många av dina punkter fattar jag mig inte på, sitter man 5-10 pers på Teamspeak så tycker jag att det är jävlit roligt om man har ett teamplay som fungerar, kommer det en tank så spräng skiten ? Istället för att gnälla över att du inte fick dödat tanken med din F2000... plox!

Men det finns så klart mycket kvar före man kan säga att spelet är klart.. Vill nu först ha ett spectator mode!

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Gud att den här tråden överlevt sen igår kväll? Seriöst?

Så är de? kommer alltid vara buggs i ett spel, har varit så i CoD spelen i alla bf spel och t.o.m i fan Super mario. När man kom till slutet av banan och flaggan buggar, och man kan inte avsluta banan o startar om...Så har de alltid vart och kommer alltid och vara.

Att göra en tråd i SC kommer inte fixa problemen, Dem har lagt ut ett forum i Battlelog, gå där och whina...Trots allt är ju forumet i Battlelog gratis

Angående alla buggs, Jets lär bli kul i Wake island :), infantry lär bli kul i B2K och Sharqui , helis och jets lär bli grymt i gulf of oman se fram emot expansionen iställe, eller ge spelet lite tid för en patch..

Angående mortars så håller ajg 100% med, för OP sen att flera kan ha de är ju sjukt, i bf2 kunde commadern sjuta mortars med en lång CD, nu kan alla helt plötsligt..? Om någon från dice ser de här, ska t.o.m skriva de här i battlelog, Så borde mortarn bara kunna skjuta ut Smoke för då får den en fin support höna...Den kan kunna suppressa också, men inte döda, de för överdrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Skämtar du? På vilket sätt är Mr.Borka en "hater"?
(han med massa ansikten som påminner om en indisk gud).
Han hade ju dom mest vettiga åsikterna av alla än så länge.

Dom eventuella hatarna är väl dom som hackar ner på trådskaparen, dom som kallar honom för troll eller dom som kallar alla för troll i största allmänhet som provocerar dom och inte rikigt har en korrekt definiton av ordet "troll". Ett troll är inte en person som provocerar dig utan en person som har som utgångspunkt och syfte att provocera dig. Hurvida trådskaparen är ett troll eller inte kan vi omöjligtvis veta men jag gissar på att han inte har haft för avsikt att trolla någon utan enbart ärligt skrivit vad han tyckte om spelet.

Men hejters gonna hejt så keep on hejting... *facepalm*

http://cache.ohinternet.com/images/7/73/JeanLucPicardFacepalm...

Jag kallade honom inte ett troll. Men jag har sett honom i många trådar här men jag har inte sett någon positiv kommentar än så länge. Det handlar inte om vettiga åsikter eller kritik för att göra spelet bättre. Det handlar bara om gnäll. Och att göra trådar om spel bara för att man tycker att de är dåliga är ju bara onödigt. Jag skulle kunna göra en massa trådar om olika saker som jag ogillar. Men om jag inte gillar den där nya filmen eller tycker att det är väldigt tråkigt att spela ett särskilt spel så låter jag bara bli och låter de som tycker det är kul ha kul.

Dessutom tycker jag att ordet åsikt och argument används fel. Skulle alla behöva spela battlefield precis som att alla som bor i sverige ska betala skatt så är det klart att man ska ha åsikter om vad sina pengar ska gå till och argument för åsikterna. Men det här är ett datorspel bland hundratals andra och gillar man inte vissa saker i det är det bara att hitta något annat spel att spela. Eftersom alla inte tycker samma kommer det komma saker som inte passar dig men kanske någon annan. I stället för att gnälla över ett spel som han tycker suger och som inte alls passar honom alls så kan han ge lite kritik till spel som han gillar man som han tycker har vissa brister.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Entusiast

Jag skulle vilja förklara vad en stridsvagn är: Ett grovt bepansrat fordon med en kanon designad för att spränga bort andra likartade fordon, 2 högkalibriga kulsprutor designade för att lemlästa allt som skjuter på. Du ska inte kunna gå fram till en stridsvagn, ta din pistol och skuta lite på larvbanden så att dom ramlar av. En stridsvagn ska vara något otroligt farligt och det är det den är i BF3. Alla vet detta. Så vill man inte bli överkörd av en tank så får man ta till åtgärder, spela spelet som det lagspel det är och ta ut tanken tillsammans.
Och btw, där är sinnessjukt mycke splashdamage i BF3.

Permalänk
Medlem

Man får acceptera att BF muterar och förändrar sig med tiden. Man kan inte förvänta sig att nya BF ska vara precis som föregående version för att få lov att kallas BF.. Det gnälldes som f-n när BF2 kom, det liknade ju inte alls 1942 och hade inte samma "känsla". Inga båtar, nu var det jet-motor istället för propellrar på planen etc gnäll från garvade 1942 veteraner. Och så har det vatt sen "den gamla goa tiden". Historien upprepar sig.. Ny release, nya buggar, nya möjligheter och fortfarande de som har så in i helvetes svårt å anpassa sig till något nytt..

/lacrits aka. f.d. [ASHOLe9]lac

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Hela den här posten (Jag tänker på TS) måste ju vara ett skämt. "Efterblivna banor" bla bla bla.. Gå tillbaka och spela Pacman då om du inte kan uppskatta ett modernt avancerat spel.

Permalänk
Medlem

Med den attityd som TS värkar ha så förstår jag att han "föredrar" att spela solo........

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Man får acceptera att BF muterar och förändrar sig med tiden. Man kan inte förvänta sig att nya BF ska vara precis som föregående version för att få lov att kallas BF.. Det gnälldes som f-n när BF2 kom, det liknade ju inte alls 1942 och hade inte samma "känsla". Inga båtar, nu var det jet-motor istället för propellrar på planen etc gnäll från garvade 1942 veteraner. Och så har det vatt sen "den gamla goa tiden". Historien upprepar sig.. Ny release, nya buggar, nya möjligheter och fortfarande de som har så in i helvetes svårt å anpassa sig till något nytt..

/lacrits aka. f.d. [ASHOLe9]lac

Kunde inte ha sagt de bättre själv!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Av dem hundrade gångerna jag har kört metro på både sidorna har dem aldrig vi/eller dem kunnat ta dem som är på övervåningen. Det är helt en klart
ojämn map som du inte kan envisas med. Dem andra mapsen funkar perfa vad jag har märtk iaf.

Skrivet av anderjo4:

Är svårt men har gjort det minst 100 gånger....
Vem har sagt att det skall vara lätt?

Och sen till alla som klagar på att fordon är OP. Seriöst detta är inte quake som någon sa. möter man ensam en Tank finns det en sak att göra KUTA SOM BARA FAN!
Precis som i verkligheten.

Tycker själv att det kan vara vissa problem med spawns osv och en del kartor är obalanserade. Hoppas starkt på BK.

Men då kan vi ju gå över till CoD då som alla som hatar BF 3 älskar. realistiskt att kunna slänga en kniv över hela banan mot spawn och få kill? Kasta granat 2 km utan problem? Ljud som låter som ärt puffror. Grafik som suger riktigt hårt. 600 kr för nya banor. YAY.

BF3 är en stridssimulator enligt min mening. Kan man flyga JET så är dom sjukt effektiva. Kan man inte då kraschar man och dör verkligt?
Ensam mot en tank lika med dö, verkligt?

Samarbeta som en grupp effektivare än springa ensam, verkligt?

tycker man inte realistiskt är roligt så kan man springa omkring med kniv i CoD eller spela Quake.

personligen tycker jag att BF 3 är riktigt roligt när man är ett gäng å lirar, spelar sällan ensam.
dock är CoD riktigt bra med, är dock väldigt trött på att de tär så små uppdateringar.

Permalänk

Spelet är mycket roligare när man spelar med folk och inte spelar solo. Givetvis så kan spelet kännas "tråkigt och obalanserat" om man kommer själv mot en grupp fiender som samarbetar.

Mortars är för kraftfulla kan jag hålla med om, när jag ser att 3-4 börjar leka runt med mortar på tex seine crossing så brukar jag ta upp mortarn själv för countermortar. De brukar sluta med att de antingen ger upp på de, eller flyttar runt så mycket att de blir ineffektiva. Rätt lätt att skjuta ett skott på dem, flytta sig, skuta ett till. Har fått rätt bra poäng bara ifrån att kontra mortars vissa matcher.
Sen på större maps så ser jag inte mortars som ett lika stort problem. Till exempel Firestorm/Caspian så måste ta springa fram så långt att de brukar inte vara några problem att komma åt dem, och de är inte i närheten lika effektiva. Där fungerar de mer som support. Men på tighta små maps, i.e crossing & bazaar så blir de för kraftfulla ifall ingen i laget bestämmer sig för att kontra dem.
Så de är lite en fråga om teamplay också, finns de någon i ditt lag som kan få för sig att faktiskt ge igen på dem?

Metro kan vara helt okej med lite färre spelare, och speciellt när en server bannar RPGs mot infanteri. Då blir de möjligt att ta sig fram i alla fall, har på en sådan server vunnit nerifrån och även pushat tillbaka till C ifrån där uppe.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoulShatter:

Spelet är mycket roligare när man spelar med folk och inte spelar solo. Givetvis så kan spelet kännas "tråkigt och obalanserat" om man kommer själv mot en grupp fiender som samarbetar.

Mortars är för kraftfulla kan jag hålla med om, när jag ser att 3-4 börjar leka runt med mortar på tex seine crossing så brukar jag ta upp mortarn själv för countermortar. De brukar sluta med att de antingen ger upp på de, eller flyttar runt så mycket att de blir ineffektiva. Rätt lätt att skjuta ett skott på dem, flytta sig, skuta ett till. Har fått rätt bra poäng bara ifrån att kontra mortars vissa matcher.
Sen på större maps så ser jag inte mortars som ett lika stort problem. Till exempel Firestorm/Caspian så måste ta springa fram så långt att de brukar inte vara några problem att komma åt dem, och de är inte i närheten lika effektiva. Där fungerar de mer som support. Men på tighta små maps, i.e crossing & bazaar så blir de för kraftfulla ifall ingen i laget bestämmer sig för att kontra dem.
Så de är lite en fråga om teamplay också, finns de någon i ditt lag som kan få för sig att faktiskt ge igen på dem?

Det här har jag skrivit i ett antal trådar nu. Mortars är inte alls ett problem om man själv har mortar.
Vissa rundor (Bazaar och Seine Crossing framförallt) har jag nästan enbart fokuserat på att slå ut fiendens mortars med min egen. Det slutar alltid med att dom ger upp. Ett skott, snabb flytt. Ett skott, snabb flytt.

BTW, Mortars har rökgranater. Ett stort plus och tillför enormt till laget om det används väl.

Man kan ju tycka att skämtet inte är spelet i sig, utan att vissa får för sig att spela sönder det på bara några dagar och sedan gnäller om det. Extra roligt är det när dessa kraftigt överdriver sin egna överlägsenhet med kryddade stats och brist på ödmjukhet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Bad Company 2 + Battlefield 2 + Call of Duty = Sämre än Battlefield 2

EXTREMT Obalanserat
EXTREMT Dåliga Banor
Få banor
Värdelösa Game Modes
För mycket Onödiga Unlocks

Det finns ingen balans i huve taget i detta spel, mortars är OP, flygplan är onödiga, helikoptrar är värdelösa måltavlor
Banorna är extremt obalanserade, och helt efterblivet designade
9 Banor är för lite då majoriteten är helt värdelösa
Team Deathmatch är ett extremt stort skämt, jag har aldrig spelat något så efterblivet i något spel tror jag.. MW3 kommer vara oändligt mycket bättre
Alla fordon har onödigt mycket unlocks, 6st Unlocks till varje fordon är likadana, som man tvingas låsa upp och varje gång du ska spela måste du BYTA customization för olika speltyper såsom rush/conquest/små banor, vilket bara är onödigt dumt.
Det går alldeles för fort att ta rank 45, det är ett skämt jämfört med Bad Company 2 och Battlefield 2
Fel val av fordon till spelet
Coop Unlocks är för lätt att låsa upp och extremt korta banor, svårighetsgrad gör ingen skillnad knappt på score om ens någon
För många vapen unlocks, vem vill bläddra bland 10 olika sikten till varje vapen?
Ingen Autojoin
Splash damage finns knappt i spelet, en pistol gör mer splash damage än en raket
Repair tool är för snabb, disabled brinnande tank 50% hp + engineer som reppar vs en tank med 100% hp utan engineer som reppar.. då vinner tank + engineer
Så mycket dåliga och onödiga unlocks i allmänhet
Det enda Flashlight gör är att blända ens teammates

Hoppet är dock inte helt borta, patches för balance tweaks och Back to Karkand lär hjälpa lite, dock kommer Mortars fortfarande vara OP på Strike at Karkand så kommer den vara lika dålig som Operation Metro Conquest 64 Players. Lyckas DICE förstöra Strike at Karkand då är det en applåd till dom.

För den som tror sig veta mer än mig så är jag snart Rank 45 låst upp alla Unlocks till Fordon med 600 SPM, 6 K/D och spelat Battlefield sen 1942 Demot..

P.S. ett tips om du vill Vinna spelet.. spawna Engineer och ta en Pansarvagn så har du GARANTERAT en Most Valued Player Ribbon och du får 14 K/D

/Rage

Jag har sett dig ingame, du är inte ens i närheten så bra du vill att det ska framstå som.
Jag har 26 timmar i spelet (rank 25 eller nåt tror jag), 99% av tiden spelar jag med polare över skype, alltså är jag ingen poäng-jägare, jag vill bara ha roligt med polarna.
För det mesta kör vi fordon tillsammans, men det allra roligaste måste nog fan vara helikopter, vi totalt köttar sönder alla tanks vi ser, mejar ner infanteri samt att vi skjuter ner fiende helis och ibland till och med flygplan.
En tank tar ju ungefär en attack att ha sönder, man vänder sig mot den, drar i väg missiler samt skjuter med den tunga kulsprutan, = död tank.
Sen när man har låst upp guided missiles till gunner positionen är det ju löjligt lätt att ta ut tanks.
Förövrigt såg jag dig köra heli, du bara flög över basen, drog iväg några sporadiska salvor mot fienden, så jag kan förstå att du inte tycker helikopter är så bra.
Jets kan man faktiskt använda till att förstöra tanks, när man låst upp missilerna, plus att jag o en polare brukar ha båda planen, och då är det ju skitenkelt att bara låsa o skjuta, killen i tanken hinner inte ens fatta vad som hänt.
Sen håller jag dock med om mycket av det du säger, mortar är OP som fan, banorna är rätt dryga, dock är Caspian border o Operation firestorm riktigt goa, men de flesta andra är fan Cod-style banor.
Sen är förstörelsen ett jävla skämt, mycket sämre än i BC2, 99% av alla hus går inte att ha sönder, de flesta kan man bara spränga bort delar på.
Sen att man inte kan flytta på till exempel civila bilar eller vanliga containrar är ju löjligt, lixom WTF ?!?!
En bil rullar man fan över IRL, här behöver man åka runt, en container puttar man ju bort lätt, fysiken o förstörelsen är nog fan det jag är mest besviken på, helt sjukt att de inte gjort den bättre alls från BC2, du kan ju inte ens använda förstörelsen för att ändra slagfältet längre.
Exempel: Jag och min polare spelade Seine crossing, vi stod uppe i ett hus, och hörde att det fanns fiender på andra sidan väggen.
Jag säger åt honom att backa, drar fram RPG'n och drar ett skott in i väggen, inte ett jävla skit händer, jag bara !?!?!? WTF !?!? RAGE !
I BC2 kunde man åtminstone spränga 99% av alla väggar, här är det fan 10%.
Spelet är grymt men förstörelsen är ett stort skämt.

Värst av allt är ju att du sitter o gnäller på vilket skitspel det är, sen så har du lite drygt 40 timmar i det ?
Sitter du och plågar dig själv med 40 timmar Battlefield 3 eller ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Jag kallade honom inte ett troll. Men jag har sett honom i många trådar här men jag har inte sett någon positiv kommentar än så länge. Det handlar inte om vettiga åsikter eller kritik för att göra spelet bättre. Det handlar bara om gnäll. Och att göra trådar om spel bara för att man tycker att de är dåliga är ju bara onödigt. Jag skulle kunna göra en massa trådar om olika saker som jag ogillar. Men om jag inte gillar den där nya filmen eller tycker att det är väldigt tråkigt att spela ett särskilt spel så låter jag bara bli och låter de som tycker det är kul ha kul.

Dessutom tycker jag att ordet åsikt och argument används fel. Skulle alla behöva spela battlefield precis som att alla som bor i sverige ska betala skatt så är det klart att man ska ha åsikter om vad sina pengar ska gå till och argument för åsikterna. Men det här är ett datorspel bland hundratals andra och gillar man inte vissa saker i det är det bara att hitta något annat spel att spela. Eftersom alla inte tycker samma kommer det komma saker som inte passar dig men kanske någon annan. I stället för att gnälla över ett spel som han tycker suger och som inte alls passar honom alls så kan han ge lite kritik till spel som han gillar man som han tycker har vissa brister.

Tror inte jag har påstått att du kallat honom för troll heller. Jag skrev "dom som", eftersom du var inne på ämnet "haters" så tog jag upp dom hatarna som påstår att han trollar. Du har säkert rätt men jag ser inget fel i att skapa en tråd för att få kontakt med likasinnade själsfränder

Skapar man en tråd med titeln "Battlefield 3 ett skämt? " så lyser det ju lång väg att trådskaparen är negativt inställd till spelet och snudd på aggressiv. Varför i hela friden klickar då folk på den rubriken för att läsa inlägget om dom bara vill spela för att ha kul eller om dom nu gillar spelet. Det uppseendeväckande är ju inte att trådskaparen spyr galla över spelet och "cry cry whinar och klagar" utan att folk faktiskt läser inlägget och sitter och cry cry whinar och klagar på att han cry cry whinar. Lev som ni lär i stället.

Om du anser dig ha fått för lite konstruktiv kritik och bara en massa subjektiva åsikter säg det till honom på ett vettigt sätt då, ställ en konstruktiv fråga och fråga varför? Att bara mena på att man vet vad han är för typ och inte vill argumentera mot honom är ju att ligga på exakt samma nivå som han anses ligga på. Att inleda med subjektiva åsikter kan dessutom va ett sätt att få konstruktiva följdfrågor som han kan ge konstruktiva svar på!

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Jag finner vissa likheter mellan den här förstaposten och förstaposten i den här tråden http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=993673

Haha, nog ser man likheterna.

Tack för den länken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jag har sett dig ingame, du är inte ens i närheten så bra du vill att det ska framstå som.
Jag har 26 timmar i spelet (rank 25 eller nåt tror jag), 99% av tiden spelar jag med polare över skype, alltså är jag ingen poäng-jägare, jag vill bara ha roligt med polarna.
För det mesta kör vi fordon tillsammans, men det allra roligaste måste nog fan vara helikopter, vi totalt köttar sönder alla tanks vi ser, mejar ner infanteri samt att vi skjuter ner fiende helis och ibland till och med flygplan.
En tank tar ju ungefär en attack att ha sönder, man vänder sig mot den, drar i väg missiler samt skjuter med den tunga kulsprutan, = död tank.
Sen när man har låst upp guided missiles till gunner positionen är det ju löjligt lätt att ta ut tanks.
Förövrigt såg jag dig köra heli, du bara flög över basen, drog iväg några sporadiska salvor mot fienden, så jag kan förstå att du inte tycker helikopter är så bra.
Jets kan man faktiskt använda till att förstöra tanks, när man låst upp missilerna, plus att jag o en polare brukar ha båda planen, och då är det ju skitenkelt att bara låsa o skjuta, killen i tanken hinner inte ens fatta vad som hänt.

Värst av allt är ju att du sitter o gnäller på vilket skitspel det är, sen så har du lite drygt 40 timmar i det ?
Sitter du och plågar dig själv med 40 timmar Battlefield 3 eller ?

Då har du knappt sett mig in-game, jag är inte heller en poäng jägare men tar jag över baser som man faktiskt ska i spelet så ligger man #1a på Scoreboard.. detsamma gäller K/D, noobs brukar säga att för att få hög K/D ska man Campa.. i verkligheten så handlar det bara om att vara bra eller dålig, jag campar inte, men är bra på spelet.. och får automatiskt hög K/D

Helikopter håller jag fullt med är ett av det roligaste i spelet, men det är obalanserat för helikoptern är den största måltavlan i hela spelet. Jag köttar sönder alla Tanks från halva banan själv, tar ner typ alla motståndarflygplan själv ochså för det MÅSTE du, annars dör du. Det låter som du är en halvnoob så som du pratar om Jets och Helis, saken är att möter du en BRA pilot.. så har du 0,0 chans mot ett Jet plan.. tror du mig inte adda mig på Battlelog så går vi in på en Server så kommer du inte kunna få en enda kill. Ang "Såg mig köra Heli, du flög bara över basen", som sagt det är vad jag måste för att överleva, låter jag fienden ta helikoptern varje spawn och jets, så är det väldigt stor risk att jag dör, det jag gör är att ta ut dom direkt, flyger och cappar någon bas/spränger en tank, sen åker jag till fiendebasen och dödar dom när dom spawnar, sen åker tillbaka ut på banan.. det är det jag måste göra för att överleva

Jets med Kulspruta + Heat Seekers
Attack Helikopter + Heat Seekers + Gunner
Transport Helikopter + Minigun
Anti-Air Tank + Heat Seekers
Anti-Air Infanteri + Heat Seekers
Tanks + Machine Gun + Kanon Shells
APC + Machine Gun
Bilar + Machine Gun

Det finns INGET fordon i hela spelet som är så mycket targettat som Helikopter, flygplan är inte i närheten lika vulnerable då dom är mycket snabbare och kan lätt flyga ifrån Heat Seekers och Kulsprutor.

Ang "Jets är skitlätt att döda tanks med" är BS, du måste spela på skräp servrar eftersom ingen verkar skjuta ner er. Och jag har då aldrig blivit dödad av ett Attackflygplan kan jag ju säga, för att dom ska lyckas måste man stå stilla, och det gör man oftast inte så det är som sagt BS.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Om nån stör sig på eventuella jetcampers

This is the way you handle them

Permalänk
Medlem

Något av det sämsta i hela FPS-historien är spawnsystemet i TDM. Det är det mest korkade, mest efterblivna system jag någonsin skådat.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Då har du knappt sett mig in-game, jag är inte heller en poäng jägare men tar jag över baser som man faktiskt ska i spelet så ligger man #1a på Scoreboard.. detsamma gäller K/D, noobs brukar säga att för att få hög K/D ska man Campa.. i verkligheten så handlar det bara om att vara bra eller dålig, jag campar inte, men är bra på spelet.. och får automatiskt hög K/D

Helikopter håller jag fullt med är ett av det roligaste i spelet, men det är obalanserat för helikoptern är den största måltavlan i hela spelet. Jag köttar sönder alla Tanks från halva banan själv, tar ner typ alla motståndarflygplan själv ochså för det MÅSTE du, annars dör du. Det låter som du är en halvnoob så som du pratar om Jets och Helis, saken är att möter du en BRA pilot.. så har du 0,0 chans mot ett Jet plan.. tror du mig inte adda mig på Battlelog så går vi in på en Server så kommer du inte kunna få en enda kill. Ang "Såg mig köra Heli, du flög bara över basen", som sagt det är vad jag måste för att överleva, låter jag fienden ta helikoptern varje spawn och jets, så är det väldigt stor risk att jag dör, det jag gör är att ta ut dom direkt, flyger och cappar någon bas/spränger en tank, sen åker jag till fiendebasen och dödar dom när dom spawnar, sen åker tillbaka ut på banan.. det är det jag måste göra för att överleva

Jets med Kulspruta + Heat Seekers
Attack Helikopter + Heat Seekers + Gunner
Transport Helikopter + Minigun
Anti-Air Tank + Heat Seekers
Anti-Air Infanteri + Heat Seekers
Tanks + Machine Gun + Kanon Shells
APC + Machine Gun
Bilar + Machine Gun

Det finns INGET fordon i hela spelet som är så mycket targettat som Helikopter, flygplan är inte i närheten lika vulnerable då dom är mycket snabbare och kan lätt flyga ifrån Heat Seekers och Kulsprutor.

Ang "Jets är skitlätt att döda tanks med" är BS, du måste spela på skräp servrar eftersom ingen verkar skjuta ner er. Och jag har då aldrig blivit dödad av ett Attackflygplan kan jag ju säga, för att dom ska lyckas måste man stå stilla, och det gör man oftast inte så det är som sagt BS.

Nej, min gode vän, du framstår som en noob, inte jag.
Tråkigt för dig att du inte kan träffa tanks med guidade missiler, kan nog min mormor göra.
Har mött flera bra piloter, dock är jag oftast gunner, och min kompis kör, men det är en väldigt viktigt position då jag tar ut stingers och letar efter tanks han kan ta ut, vi förstör även fiendens helis såklart, annars dödar den oss.
Och nu har du rätt, enda gången vi faktiskt dör är när spelet buggar ur, eller att vi får massa stingers efter oss och flaresen är slut, samt att polarn inte lyckas dodga missilerna, då är det ju kört, ungefär samma historia med flygplan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Folk måste verkligen inse att spelet kommer bli mycket bättre med tiden, Dice blev stressade och släppte det för tidigt.

Men Dice är duktiga och kommer göra spelet så det når upp till dess förväntningar som det inte nått till än. (Konstig mening)

Du menar som hur Battlefield 2 blev lagat?
Eller snarare, hur det förblev bedrövligt trasigt genom hela sin livstid och fick widescreen-stöd först fem år efter lanseringen?

Problemet som häcklar spelet ligger inte hos Dice utan dess utgivare, EA.
För tidig lansering och en övertydlig referens från ett visst spel Activision utgiver.

Permalänk
Medlem

Haha det ända jag läste var "Jag vet inte hur man spelar BF3 och när jag förlorar skyller jag på att spelet är obalanserat". Om du vet hur man kör Helicopter så kan du ta ut en tank på under 2 sekunder. Kan du sikta med Tank så kan du förstöra en helicopter på under 2 sekunder. Bara för att du blir ägd av någon som vet hur man spelar betyder inte det att spelet är obalanserat.

Spela ett tag, träna, få unlocks så kommer du förstå vad jag menar. Att gnälla på forum när man förlorar är ju bara rent patetiskt.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Då har du knappt sett mig in-game, jag är inte heller en poäng jägare men tar jag över baser som man faktiskt ska i spelet så ligger man #1a på Scoreboard.. detsamma gäller K/D, noobs brukar säga att för att få hög K/D ska man Campa.. i verkligheten så handlar det bara om att vara bra eller dålig, jag campar inte, men är bra på spelet.. och får automatiskt hög K/D

Helikopter håller jag fullt med är ett av det roligaste i spelet, men det är obalanserat för helikoptern är den största måltavlan i hela spelet. Jag köttar sönder alla Tanks från halva banan själv, tar ner typ alla motståndarflygplan själv ochså för det MÅSTE du, annars dör du. Det låter som du är en halvnoob så som du pratar om Jets och Helis, saken är att möter du en BRA pilot.. så har du 0,0 chans mot ett Jet plan.. tror du mig inte adda mig på Battlelog så går vi in på en Server så kommer du inte kunna få en enda kill. Ang "Såg mig köra Heli, du flög bara över basen", som sagt det är vad jag måste för att överleva, låter jag fienden ta helikoptern varje spawn och jets, så är det väldigt stor risk att jag dör, det jag gör är att ta ut dom direkt, flyger och cappar någon bas/spränger en tank, sen åker jag till fiendebasen och dödar dom när dom spawnar, sen åker tillbaka ut på banan.. det är det jag måste göra för att överleva

Jets med Kulspruta + Heat Seekers
Attack Helikopter + Heat Seekers + Gunner
Transport Helikopter + Minigun
Anti-Air Tank + Heat Seekers
Anti-Air Infanteri + Heat Seekers
Tanks + Machine Gun + Kanon Shells
APC + Machine Gun
Bilar + Machine Gun

Det finns INGET fordon i hela spelet som är så mycket targettat som Helikopter, flygplan är inte i närheten lika vulnerable då dom är mycket snabbare och kan lätt flyga ifrån Heat Seekers och Kulsprutor.

Ang "Jets är skitlätt att döda tanks med" är BS, du måste spela på skräp servrar eftersom ingen verkar skjuta ner er. Och jag har då aldrig blivit dödad av ett Attackflygplan kan jag ju säga, för att dom ska lyckas måste man stå stilla, och det gör man oftast inte så det är som sagt BS.

Får jag din autograf???

Permalänk
Medlem

Varför lyssnar ni ens på zhrooms? Han är killen som myntade detta underbar citat: "Jag har ALDRIG mött någon bättre sniper än mig på BC2, dödat över 1000 med GOL, ingen sniper har någon chans mot mig, det är ingen idé för andra laget att köra sniper när jag är emot dom."

Killen trollar ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Gnäll gnäll gnäll. Kan inte vara kul att vara spelutvecklare.

Tro det eller ej men det är det

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

Varför lyssnar ni ens på zhrooms? Han är killen som myntade detta underbar citat: "Jag har ALDRIG mött någon bättre sniper än mig på BC2, dödat över 1000 med GOL, ingen sniper har någon chans mot mig, det är ingen idé för andra laget att köra sniper när jag är emot dom."

Killen trollar ju!

Nähä... Snälla mod lås den här värdelösa tråden nu. (För lat att skicka pm till mod)
Och om det inte går så sluta feeda trollen. Zhrooms=ignorant troll och Vehicle camper since 1942.

Permalänk
Medlem

Kommer ny expansion i slutet av året /// ev. ibörjan av 2012 med 4 gamla bf2 klassiska maps & lite annat.

http://bf3blog.com/tag/strike-at-karkand/