Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2011

Tips på extra kylning HAF922

Hej.

Mina komponenter står i signaturen. Chassit är detta: http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6606
Jag behöver extra kylning till mina SLI-kort.
Det jag undrar är vilka fläktar jag ska skaffa. Jag ska ha en fläkt till botten av chassit (ska jag ha 120 el 140mm?). Jag ska ha fläkt till sidoplåten (ska jag ha 2x120 eller 1x200 mm?)
Jag funderar även på att byta ut orginalfläktarna till min Corsair H80, tips?
Det är viktigt att fläktarna är tysta
Finns det någon bra lösning för att ansluta fläkten i sidoplåten så man ändå smidigt kan ta av sidoplåten?
Jag funderar även på om man skulle skaffa en fläktkontroll och har ni isf. något tips på en bra sådan som helst ska vara svart.
Om jag inte skaffar en fläktkontroller, ska man då ansluta dessa fläktar till typ CHASSI-FAN på moderkortet? Har för min det fanns sådana uttag.

Anledningen till detta är att jag tycker mina grafikkortsfläktar får jobba väldigt hårt och de låter mycket. Tänkte att med extra kylning blir det kanske lite tystare. Mitt system går inte speciellt varmt då jag inte överklockat, var inte längesen jag byggde ihop det.

CPU Intel i7 2600K @ 3,4GHz COOLING Corsair H80 MOBO ASRock Z68 Extreme4 Gen3 MEMORY Corsair 8GB CL9 1600MHz Vengeance GPU SLI Gainward GTX 570 GS GLH 800MHz POWER Corsair AX850 SSD Crucial M4 128GB HARD DRIVE WD Caviar Green 2TB CASE Cooler Master HAF 922 Mini-E DISPLAY LG Flatron E2240T 22''

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

a dom får så klart jobba hårt du har ju SLI du kan få en video när jag spelar BF3 med 4 WAY SLI då får du höra på ljud (jag spelar bara med 3 way) den extra kylning på korten på Chassi fläktar kommer inte ge så mycket ganska några grader i load typ 2-4. jag har 4x 120mm 2000 rp fläktar på sidan mot mina gtx 580 och dom är inte heller tysta men den sänkte inte graderna typ någon ting så om du vill ha tysta grafikkort får du köpa Aritc cooler på grafikkorten och sen köpa utt blåss pga av att all värme kommer komma in i chassit från grafikkorten och då får du lägga ner mer pengar på bra fläktar och en kontroller som inte heller är billig så jag tycker kör med det du har och sätt fläktarna på 55 % och spela grafikkorten kan gå upp till 95c utan problem dom är gjorda även för mer.

CASE Hex Gear R80 CPU 5960X GPUs 4x Fury X CF RAM 32GB KLEVV Cras White Series 8x4GB PSU EVGA T2 1600W SSD 950 Pro 512GB Headphones DT990 250Ω + Bowers & Wilkins P7 + Sennheiser RS220 + Sennheiser Momentum Wireless 2.0 + Sennheiser PC 363D Screen 1x Asus ROG Swift PG278Q Motherboard ASUS X99-E WS/USB 3.1 Microphone Samson Meteor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av tvelander:

a dom får så klart jobba hårt du har ju SLI du kan få en video när jag spelar BF3 med 4 WAY SLI då får du höra på ljud (jag spelar bara med 3 way) den extra kylning på korten på Chassi fläktar kommer inte ge så mycket ganska några grader i load typ 2-4. jag har 4x 120mm 2000 rp fläktar på sidan mot mina gtx 580 och dom är inte heller tysta men den sänkte inte graderna typ någon ting så om du vill ha tysta grafikkort får du köpa Aritc cooler på grafikkorten och sen köpa utt blåss pga av att all värme kommer komma in i chassit från grafikkorten och då får du lägga ner mer pengar på bra fläktar och en kontroller som inte heller är billig så jag tycker kör med det du har och sätt fläktarna på 55 % och spela grafikkorten kan gå upp till 95c utan problem dom är gjorda även för mer.

Okej. Så jag behöver troligen inte skaffa fler eller andra fläktar? Jag vet ärligt talat inte hur man sätter grafikkortfläktarna på 55%.

OT: Har du 4 st GTX 580 :O!!!

CPU Intel i7 2600K @ 3,4GHz COOLING Corsair H80 MOBO ASRock Z68 Extreme4 Gen3 MEMORY Corsair 8GB CL9 1600MHz Vengeance GPU SLI Gainward GTX 570 GS GLH 800MHz POWER Corsair AX850 SSD Crucial M4 128GB HARD DRIVE WD Caviar Green 2TB CASE Cooler Master HAF 922 Mini-E DISPLAY LG Flatron E2240T 22''