Google Chrome populäraste webbläsaren bland SweClockers besökare

Permalänk
Melding Plague

Google Chrome populäraste webbläsaren bland SweClockers besökare

SweClockers läsare ser ut att föredra Chrome, som nu petar ned den tidigare ettan Firefox från förstaplatsen. Samtidigt tappar Internet Explorer och Opera nästan var fjärde användare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Varför står det -1.00% på Safari när den har lika många användare?

Permalänk

Kul nyhet! Själv använder jag en kombination av Chrome och Firefox, mest Firefox.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

Kul!! Är det olika IP-adresser som räknas eller antelet förfrågningar på hemsidan som det räknas på?

Använder själv Chrome och tycker att det är en riktigt smidig och bra läsare

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Hur kan man inte veta vilken webläsare man har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Varför står det -1.00% på Safari när den har lika många användare?

Den har minskat 1% av sina 6,2%.

Då 1% av 6,2% är 0,062% så behöver det inte synas i statistikredovisningen.

Edit: OT så använder jag bara chrome hemma men surfar in med IE här från jobbet ibland. Vad räknas mobilernas läsare som tro? Androids standardläsare syftar jag då på.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Sen IE 9 kom ut har jag bara använt den innan körde jag nog Opera.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Hur kan man inte veta vilken webläsare man har?

Tja, finns fortfarande många som bara kallar det för "starta internet" De har ingen koll på att man kan byta ut IE, och därför kallar de IE för Internet helt enkelt. Märker jag lite här och var på jobbet bland de äldre ibland.

Jag kör fortfarande Firefox eftersom jag inte gillar utseendet hos Chrome, jag kör mitt tema ihop med en persona för att få det snyggt.

Jag antar att Chrome delvis ökar snabbt eftersom folk som tröttnat på Internet Explorer lättare hittar Chrome än andra alternativ, då de googlar varje dag, det går snabbt att få hem då liksom.

Rent snabbhetsmässigt märkte jag ingen större skillnad när jag byter mellan dem. När Chrome var nytt var det lite rappare, men Firefox har fixat till framförallt segheten när man hade många flikar öppna, så nu går jag på utseendet och den stora mängden tillägg i övrigt.

Fast sitter jag på Pegasosen kör jag ju OWB
"Odyssey Web Browser is a WebKit-based browser originally based on OWB from Sand-Labs/Pleyo."

Funkar bra, fat min 1GHz G4 orkar inte med flash värst bra, tur det iaf finns html5 för filmsnuttar och att CSS/Javascript m.m. fungerar iaf.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har aldrig fattat grejen varför chrome är så bra. Använt firefox i år och dar. Är mycket nöjd. Provat chrome vid ett par tillfällen. Fyller inte mina krav och är inte heller så snabbt som alla säger att det är.

Smaksak helt och hållet men: Tycker inte om designupplägget på chrome.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att se hur stor andel som använder mobila läsare också. Fast de kanske mest är inne på m.sweclockers numera...

Skrivet av nae0:

Har aldrig fattat grejen varför chrome är så bra. Använt firefox i år och dar. Är mycket nöjd. Provat chrome vid ett par tillfällen. Fyller inte mina krav och är inte heller så snabbt som alla säger att det är.

Smaksak helt och hållet men: Tycker inte om designupplägget på chrome.

Håller med dig helt, förutom att jag kör safari i stället för firefox.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hade nog också använt chrome om det inte var för att inte ad-block fungerar lika bra som på firefox!

Permalänk
Medlem

Körde alltid Firefox förhut.. men sen jag gick över till Chrome går jag inte tillbaks

Permalänk
Medlem

Använder Firefox för det mesta, men Chrome behövs ibland med när Ff inte gör jobbet som den ska.

Visa signatur

"Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Hur kan man inte veta vilken webläsare man har?

De står inte vilken webbläsare har du.. De står vilken webbläsare föredrar du..
Jag svarade Firefox även om jag egentligen inte vet..

Jag har knappt testat chrome tex.. då jag är nöjd med FF..

Så egentligen borde de stå i omröstningen: Vilken webbläsare använder du?
Men då skulle vi antagligen få liknande resultat som sweclockers redan har..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Var nära att byta från Firefox till Chrome som förstahandsbrowser för nåt år sedan, men det blev inte av och nu tycker jag Firefox känns minst lika bra som Chrome. Jag kör på beta-kanalen den är mkt stabil trots att det är beta.

Permalänk

Kör endast med Waterfox, en x64 variant av Firefox. Upplever Waterfox som mer responsiv och snabbare. Minus med den är väl att den svenska ordlistan inte fungerar tillsammans med den, sedan finns det ingen svensk version kompilerad heller. Men det ser jag inte som ett större problem om du stavar bra och kan engelska flytande om du behöver pilla runt på menyn.

Flash är inte heller något problem längre då det också finns 64-bitssupport.

Permalänk
Medlem

Hade Opera innan som min huvudläsare men gick över till Chrome, och jag tittar inte tillbaka.

Permalänk
Medlem

Det är ju rätt enkel matematik. Den lättaste/piggaste/minst krävande webbläsaren vinner?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Har alltid använt Firefox men nu gick jag över till Chrome, vet dock inte varför men är nöjd med det:D

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Jag kör Firefox , alltid gjort och tänker inte överge en bra läsare när det inte finns någon anledning till det. Allting har alltid funkat och fortsätter så why

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Har faktiskt funderat på att byta, tycker Firefox fungerar mycket bra överlag men ibland så buggar det ur rejält så man får stänga ner via aktivitetshanteraren två gånger för att sedan kunna surfa vidare.

Permalänk
Medlem

Kört opera ett par år och inte haft ett enda problem, ser ingen direkt anledning att byta till någon annan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem

Testar chrome nu, kan man inte flytta flikarna så de hamnar under bokmärken? :S

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Intressant att så många datorokunniga besöker en nördig sida som denna. 17,8%. eller är det så att den siffran är surf från jobbet där man kanske inte har tillgång något annat än IE

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock 970 Extreme4, FX-8350 4,0Ghz, Noctua NH-U9B, Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X, Corsair XMS3 4Gb, ,Intel SSD 330 120GB, 1TB HDD. Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Använder Firefox av en enda anledning, NoScript. :>

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Chrome all the way. Kommer ihåg Firefox dagarna och det är inget jag vill gå tillbaka till.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Använder Firefox av en enda anledning, NoScript. :>

Samma här

Permalänk
Medlem

Bah, Opera minst populärt bland listade

┏━━┳━━┳━┳━━┳━━┓
┃┏┓┃┗┛┃━┫┗┛┃┏┓┃
┃┗┛┃┏┳┛━┫┏┓┫┏┓┃
┗━━┻┛┗━━┻┛┗┻┛┗┛

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Firefox, Chrome och är nu tillbaka hos Firefox sedan ett tag tillbaka.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω