Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Noctua NH-D14 fråga

Hej!

Jag ska köpa fläkten i rubriken av en kompis begagnat.
Vi har dock snubblat över ett litet problem, han saknar sitt fäste till AM3 plattformar. Ni kan ju gissa just vilken plattform jag har.

Min fråga är, vet ni ifall man kan få tag på ett nytt fäste? Kan man köpa det löst?

Mvh Ovad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Ovad:

Hej!

Jag ska köpa fläkten i rubriken av en kompis begagnat.
Vi har dock snubblat över ett litet problem, han saknar sitt fäste till AM3 plattformar. Ni kan ju gissa just vilken plattform jag har.

Min fråga är, vet ni ifall man kan få tag på ett nytt fäste? Kan man köpa det löst?

Mvh Ovad

Det ska gå att köpa från noctua du kan ju skicka e-post och fråga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av hanjou:

Inväntar redan ett svar därifrån, var så nyfiken på ifall någon visste om det redan fanns

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av hanjou:

En till fråga, får den plats med Corsair XMS3 DDR3 minnen? Enligt http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_ram_gen&prod... så borde den få det, eller hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svenstavik
Registrerad
Jan 2010

är det vanliga minnen utan stor flens? (dvs utan eller bara det där lilla metalen som brukar sitta på dem) så fungerar det fint, men sticker det upp så kan det bli problem

FD R4|ASUS p8z77-V LX| Intel core i7 2700k @ 4.3Ghz|Noctua NH-D14|Corsair XMS3 DDR3 24GB |MSI 980 Ti Gaming 6G|Samsung 840 EVO 500GB + 14TB lagrning |EVGA superNOVA g2 750w |Asus VG248QE + BenQ GL2450 x2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Elghinnarisa:

är det vanliga minnen utan stor flens? (dvs utan eller bara det där lilla metalen som brukar sitta på dem) så fungerar det fint, men sticker det upp så kan det bli problem

Ser ut såhär, http://s3.pji.nu/product/standard/800/505886.jpg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svenstavik
Registrerad
Jan 2010

fungerar bra med dem! har samma själv

FD R4|ASUS p8z77-V LX| Intel core i7 2700k @ 4.3Ghz|Noctua NH-D14|Corsair XMS3 DDR3 24GB |MSI 980 Ti Gaming 6G|Samsung 840 EVO 500GB + 14TB lagrning |EVGA superNOVA g2 750w |Asus VG248QE + BenQ GL2450 x2