Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av filipcombat:

Har jag skrivit att det är samma spel? Varför jag tycker den borde klara BF3 iaf på lägsta är för att den klarar ju nästan BC2 på högsta -_-

Jag vet att BF3 är mer krävande än BC2.

Nej, men du skriver att den borde klara BF3 när den klara BC2, varför skulle den göra det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Har jag skrivit att det är samma spel? Varför jag tycker den borde klara BF3 iaf på lägsta är för att den klarar ju nästan BC2 på högsta -_-

Jag vet att BF3 är mer krävande än BC2.

Ja , fast nee
Att ha 20 fps är inte att nästan att klara högsta , det är mer eller mindre ett bildspel
Det är bara 1/3 av att klara av högsta på bfbc2 om du har alla inställningar på max + att du inte skulle dippa någonting vilket mer eller mindre är omöjligt
Och high med 44 fps är nästan 20 fps ifrån att ha en jämn och spelbar fps

Så för det första nej det finns ingen anledning att tycka det är konsting om din dator inte klarar av Bf3 på lägsta eftersom det inte har mycket med vad din dator klarar bfbc2 att göra
och för det andra så ska ditt grafikort stödja directx 10 etc

så jag säger som förra talare , det är två olika spel och din dator klara långt ifrån Bfbc2 på högsta även om det nu hade spelat större roll

Permalänk

Sammanfattning. Att inaktiva downclocking kommer inte att hjälpa dig det minsta, enbart öka din elförbrukning.
Om du menar att stänga av skydd för överhettning kommer detta resultera i en trasig dator.

Troligtvis är datorn tyvärr för dålig för att kunna spela BF3, men det kan även vara andra saker som spelar in. Om den blir för varm har vi troligen problemet där.
Det du kan göra är att logga temperaturerna och posta dessa här så kan vi avgöra om det ser bra eller dåligt ut.
Om inte det är problemet så kan det ju alltid vara något mjukvarurelaterat, men värmen är nog det vi får kika på först.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Nej, men du skriver att den borde klara BF3 när den klara BC2, varför skulle den göra det?

Drf den klarar andra krävande spel så som METRO 2033 iaf på medium, Jag vet att BF3 är mer än krävande, Och så klarar ett grafikkort som är sämre dvs hd5650 BF3 på lägsta med 34 fps. Källa: http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.2369...

Jag kan spela om det är mer än 25 fps

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående SpeedStep. När jag överklockar processorn (spelar ingen roll hur högt) med SpeedStep aktiverat så klockar processorn inte ner sig? Dock när jag kör default (3,3Ghz) så gör den det? Vad är fel??

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk

Så då borde den väll TS:s grafikkort iaf klara BF3 på lägsta, eller har jag inte rätt idet? Borde den inte kanske tom kunna klara medel?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Så då borde den väll TS:s grafikkort iaf klara BF3 på lägsta, eller har jag inte rätt idet? Borde den inte kanske tom kunna klara medel?

nej

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Kan du förklara varför? För hd5650 klarar ju förfan BF3 på lägsta med 33 fps -_-

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Kan du förklara varför? För hd5650 klarar ju förfan BF3 på lägsta med 33 fps -_-

Med det språket får man ju inte en jättelust att hjälpa dig.

Men, om du nu vill ha hjälp, så föreslår jag en sista gång att du följer något av de råd som du fått här i tråden. Så kan vi ta det vidare därifrån sen.

Om du bara tjatar en gång till om hans dator kommer klara det eller ej utan att visa att du följt något råd du fått här så skriver då inte jag något mer i denna tråden.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av FaniSkogen:

Med det språket får man ju inte en jättelust att hjälpa dig.

Men, om du nu vill ha hjälp, så föreslår jag en sista gång att du följer något av de råd som du fått här i tråden. Så kan vi ta det vidare därifrån sen.

Om du bara tjatar en gång till om hans dator kommer klara det eller ej utan att visa att du följt något råd du fått här så skriver då inte jag något mer i denna tråden.

Jasså så man kan inte skriva ''vafan''?
Jag har redan läst den, om det är det du menar är att den nedklockar sig pga värme? Eller att cpun är för dålig?

Jag frågar delvid själv för att jag själv kanske ska köpa en beg dator, samma som han har.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Jasså så man kan inte skriva ''vafan''?
Jag har redan läst den, om det är det du menar är att den nedklockar sig pga värme? Eller att cpun är för dålig?

Jag frågar delvid själv för att jag själv kanske ska köpa en beg dator, samma som han har.

Bara så jag upplevt dina svar. Högst personlig åsikt.

Det jag tänker på mest är väl värmen då du säger att processorn klockar ned sig. Händer detta alltså när du spelar? I sådant fall är problemet nog värmerelaterat.

Vad som sitter i datorn vet inte jag, men några här har ju redan påpekat att datorn förmodligen inte klarar battlefield 3 särskilt bra.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av FaniSkogen:

Bara så jag upplevt dina svar. Högst personlig åsikt.

Det jag tänker på mest är väl värmen då du säger att processorn klockar ned sig. Händer detta alltså när du spelar? I sådant fall är problemet nog värmerelaterat.

Vad som sitter i datorn vet inte jag, men några här har ju redan påpekat att datorn förmodligen inte klarar battlefield 3 särskilt bra.

Okej, Jag vet inte jag själv har inte datorn, funderar på att köpa en. Dvs om den klarar BF3.

För hd5650 klarar ju BF3 på lägsta, så HD5850 borde klara det iaf

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Hej allihopa igen! För det första blir min laptop inte för varm, har aldrig sagt att jag noterat att den blir för varm! Mitt setup klarar av BF3 utmärkt vid 35 fps innan det börjar sega sig.

Har upptäckt varför det gjorde så och det var PGA
1. Mycket skräp i minnet
2. HDDn var på väg till de sälla jaktmarkerna (faktum den har avlidit nu)
3. Ett Mobility HD 5850 Klarar BF3 gott och väl på de lägsta inställningarna!
4.Testade med att byta ut HDD till en kompis och tadaa, BF3 flöt stabilt på 30+ FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Okej, Jag vet inte jag själv har inte datorn, funderar på att köpa en. Dvs om den klarar BF3.

För hd5650 klarar ju BF3 på lägsta, så HD5850 borde klara det iaf

Skrivet av FaniSkogen:

Bara så jag upplevt dina svar. Högst personlig åsikt.

Det jag tänker på mest är väl värmen då du säger att processorn klockar ned sig. Händer detta alltså när du spelar? I sådant fall är problemet nog värmerelaterat.

Vad som sitter i datorn vet inte jag, men några här har ju redan påpekat att datorn förmodligen inte klarar battlefield 3 särskilt bra.

Skrivet av Newklear:

Nej, men du skriver att den borde klara BF3 när den klara BC2, varför skulle den göra det?

Se mitt inlägg före denna!

Tack för att ni har berättat mer om hur det är kring downclockning och eventuella problem till varför det blev fps drop! Hursomhelst var det pga HDD'n

Permalänk
Skrivet av Särimner:

Hej allihopa igen! För det första blir min laptop inte för varm, har aldrig sagt att jag noterat att den blir för varm! Mitt setup klarar av BF3 utmärkt vid 35 fps innan det börjar sega sig.

Har upptäckt varför det gjorde så och det var PGA
1. Mycket skräp i minnet
2. HDDn var på väg till de sälla jaktmarkerna (faktum den har avlidit nu)
3. Ett Mobility HD 5850 Klarar BF3 gott och väl på de lägsta inställningarna!
4.Testade med att byta ut HDD till en kompis och tadaa, BF3 flöt stabilt på 30+ FPS

Hmm måste erkänna att det lät väldigt mycket som ett värmeproblem , kul att det löste sig iaf ska lägga Hdd på minnet

Permalänk
Skrivet av Särimner:

Hej allihopa igen! För det första blir min laptop inte för varm, har aldrig sagt att jag noterat att den blir för varm! Mitt setup klarar av BF3 utmärkt vid 35 fps innan det börjar sega sig.

Har upptäckt varför det gjorde så och det var PGA
1. Mycket skräp i minnet
2. HDDn var på väg till de sälla jaktmarkerna (faktum den har avlidit nu)
3. Ett Mobility HD 5850 Klarar BF3 gott och väl på de lägsta inställningarna!
4.Testade med att byta ut HDD till en kompis och tadaa, BF3 flöt stabilt på 30+ FPS

Härligt att det löste sig! Varför vi gav värmen som tips var väl att detta var det mest troliga när du pratade om att datorn klockade ned sig.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av Särimner:

Hej allihopa igen! För det första blir min laptop inte för varm, har aldrig sagt att jag noterat att den blir för varm! Mitt setup klarar av BF3 utmärkt vid 35 fps innan det börjar sega sig.

Har upptäckt varför det gjorde så och det var PGA
1. Mycket skräp i minnet
2. HDDn var på väg till de sälla jaktmarkerna (faktum den har avlidit nu)
3. Ett Mobility HD 5850 Klarar BF3 gott och väl på de lägsta inställningarna!
4.Testade med att byta ut HDD till en kompis och tadaa, BF3 flöt stabilt på 30+ FPS

Okej, men vad kör du på för inställningar m.m?
Vill veta för jag kollar på lite laptops som jag kanske ska köpa i vinter

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Okej, men vad kör du på för inställningar m.m?
Vill veta för jag kollar på lite laptops som jag kanske ska köpa i vinter

Low settings! Tror inte att du kan få tag på en likadan längre, bättre upp att du köper en Asus G7(?)SX för 10k med 17 tum och långt bättre prestanda!

Permalänk
Skrivet av Särimner:

Low settings! Tror inte att du kan få tag på en likadan längre, bättre upp att du köper en Asus G7(?)SX för 10k med 17 tum och långt bättre prestanda!

Tänker på begagnat. Min budget är inte så stor så kan inte köpa mig en asus gaming laptop ;/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -