Det krävdes 4 miljoner sålda spel för att Digital Illusions skulle få royalty

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Det krävdes 4 miljoner sålda spel för att Digital Illusions skulle få royalty

Från 2006 - http://computersweden.idg.se/2.2683/1.1865

Citat:

"Dice-spelet Battlefield 2 Modern Combat för Xbox och Playstation 2 har sålts i 500.000 exemplar. Det krävs 4 miljoner sålda spel för att Digital Illusions ska få royalty på spelet."

Gissningsvis har inte just den biten ändrats, vilket gör att de redan har royalty på över 1 miljon spel, a 600 kr. Guldregn!

Grattis!

|FD Define R5|P35-DQ6|Q6600|Ultra-120eXt|Noctua NF-S12-1200|OCZ ZX 1000W|4x2GB Corsair667MHz |HD 4870|Samsung TA24-550|Win 10/Debian Sid KDE 5|¤|Gigabyte GZ-XX1CA-SNS|Asus P8P67-B3|2500K|OCZ GXS 850W|2x4GB Corsair Vengeance|GeForce GTX670|Philips 27"|Debian Sid KDE 5|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av sAAb:

Från 2006 - http://computersweden.idg.se/2.2683/1.1865
Gissningsvis har inte just den biten ändrats, vilket gör att de redan har royalty på över 1 miljon spel, a 600 kr. Guldregn!
Grattis!

Eftersom Dice numera ägs av EA kan vi nog utgå från att den biten ändrats. Dessutom bestäms royalty utifrån den ekonomiska risk EA tar; Utvecklingstid = högre utvecklingskostnader = fler sålda exemplar innan royalty börjar betalas ut.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net