MSi Z68A-GD65 G3 - Överklockning av 2500k: OS visar fel

Permalänk
Medlem

MSi Z68A-GD65 G3 - Överklockning av 2500k: OS visar fel

Jag har överklockat min 2500k CPU till 4,2GHz enligt BIOS och CPU-Z. Men enligt OS:et och SIW har jag underklockat CPUn.
Varför blir det så här?
Jag har ingen aning om vad som kan orsaka detta.

Hjälp uppskattas.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Är det ingen som vet vad detta kan bero på?

Permalänk
Medlem

Antagligen strömsparfunktionerna som slår in, när du belastar den i ex Prime95 lär du se att den klockar upp sig.

Permalänk
Avstängd

jag kör speedstep igång för när jag inte använder datorn behöver inte jag full trust (4,2ghz)så troligen kör din dator på det med. speedstep för mig visar 1600ghz

Permalänk
Hedersmedlem

Rolfsaurus, bumpa inte din tråd då detta inte är tillåtet.

Tack

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Antagligen strömsparfunktionerna som slår in, när du belastar den i ex Prime95 lär du se att den klockar upp sig.

Spelat osv ett tag nu, men det står fortfarande att den är underklockad.

Skrivet av temporyman:

jag kör speedstep igång för när jag inte använder datorn behöver inte jag full trust (4,2ghz)så troligen kör din dator på det med. speedstep för mig visar 1600ghz

Kan du omformulera dig tro?

Skrivet av MaLo:

Rolfsaurus, bumpa inte din tråd då detta inte är tillåtet.

Tack

Okej, det händer inte igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfsaurus:

Spelat osv ett tag nu, men det står fortfarande att den är underklockad.

Kan du omformulera dig tro?

Okej, det händer inte igen.

jag kör speedstep i(En skyddskrets som gör attt din cpu går inte går lika snabbi idle läge)nått jag inte använder när jag inte använder datorn behöver inte jag full trust (4,2ghz.......Fullt ös ) så troligen kör din dator på det med. speedstep för mig visar 1600ghz vet inte hur jag ska va tydlig nog med att få dig att få så att din cpu inte visar rätt pga speed stepå(altås klockar ner)