Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Mar 2009

Varning för Avast med BF3

Jodå, har nämnts i andra trådar men tänker flagga för det med en egen tråd.

AVAST skapar problem för bla coop med en kompis. Jag och en polare försökte åtskilliga gånger connecta för coop. Men efter en invite hade godkänts så hände inget.....

Efter en 15min gissande, så googlade jag efter lösning. Efter att disablat Avast så startade spelet utan problem.... Nu byter jag antivrius, tyvärr.

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Tack för tipset, har inte börjat med coop än men kör avast själv så om jag får problem så vet jag vad problemet är.
Vet att avast inte riktigt gillade battlelog pluginnen man installerar i webläsaren. (google chrome)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Det räcker att man avaktiverar AVAST i 10min medans man connectar till varandra sen kan man spela hur länge man vill trots att det slår igång. Stänger man spelet å ska reconnecta senare så får man naturligtvis göra om samma procedur med att avaktivera i 10min