Låt oss snacka granatkastare - mortar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2002

Låt oss snacka granatkastare - mortar

Jag har märkt att många hatar mortar, medan andra bara älskar det, beror kanske på vilken sida om granaten man sitter

Jag har det upplåst och har kört en del med det, men har minskat på det eftersom det är rätt tråkigt att sitta där och bara mata granater och motståndarna har blivit allt bättre på att bekämpa en. För er som irriterar er på det, så kan det vara värt att få reda på lite mer om hur det bäst bekämpas. När infanteri skjuter elller spottas dyker de upp på granatkastarnas minikarta men de försvinner sen rätt snabbt, det kan vara bra att veta. Favoritmålet är campande snipers eftersom de ofta ligger still och det tar trots allt några sekunder innan granaten slår ner. Stillastående fordon är också tacksamma mål eller att skydda apterade mcoms i rush. Folk som rör på sig är däremot svåra att försöka träffa.

Det effektivaste motmedlet är en annan granatkastare, själv är jag superparanoid numera och sitter och skannar av minikartan för att se om det dyker upp en motståndargranatkastare, då är det bara att försöka få iväg en granat mot dem själv och sen springa, annars är man död efter några sekunder. Det tar dessutom rätt lång tid att packa upp och ihop granatkastaren. Jag tror att utvecklingen blir när fler som får det upplåst att man kan köra iväg en-två granater sen måste man packa ihop och röra sig om man ska klara sig. M A O så kommer irritationen nog över granaterna minska med tiden.

Sen är man väldigt sårbar när man sitter där som ett fån och inte ser något åt sidan , det är bra att kliva fram och kniva på om man vill. Detta talar också emot att folk kommer sitter och morterspamma, i alla fall utan nån som skyddar en.

Vituð ér enn, eða hvað?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Bakwetu:

Jag har märkt att många hatar mortar, medan andra bara älskar det, beror kanske på vilken sida om granaten man sitter

Jag har det upplåst och har kört en del med det, men har minskat på det eftersom det är rätt tråkigt att sitta där och bara mata granater och motståndarna har blivit allt bättre på att bekämpa en. För er som irriterar er på det, så kan det vara värt att få reda på lite mer om hur det bäst bekämpas. När infanteri skjuter elller spottas dyker de upp på granatkastarnas minikarta men de försvinner sen rätt snabbt, det kan vara bra att veta. Favoritmålet är campande snipers eftersom de ofta ligger still och det tar trots allt några sekunder innan granaten slår ner. Stillastående fordon är också tacksamma mål eller att skydda apterade mcoms i rush. Folk som rör på sig är däremot svåra att försöka träffa.

Det effektivaste motmedlet är en annan granatkastare, själv är jag superparanoid numera och sitter och skannar av minikartan för att se om det dyker upp en motståndargranatkastare, då är det bara att försöka få iväg en granat mot dem själv och sen springa, annars är man död efter några sekunder. Det tar dessutom rätt lång tid att packa upp och ihop granatkastaren. Jag tror att utvecklingen blir när fler som får det upplåst att man kan köra iväg en-två granater sen måste man packa ihop och röra sig om man ska klara sig. M A O så kommer irritationen nog över granaterna minska med tiden.

Sen är man väldigt sårbar när man sitter där som ett fån och inte ser något åt sidan , det är bra att kliva fram och kniva på om man vill. Detta talar också emot att folk kommer sitter och morterspamma, i alla fall utan nån som skyddar en.

Håller med, dock är de oftast svårt att kniva dom då de oftast sitter på ett säkert ställe med många kamrater nära!
Kan förstå varför folk hatar mortars, jag själv hatar att bli dödad av dom när man tar skydd ifrån en eldstrid. Mest irriterad blir jag väl för att de känns så fegt att sitta där och mata mortar efter mortar, bryr mig inte om de som lägger 2 skott och drar vidare. Men de finns vissa som sitter vid sin mortar hela matchen och inte gör något annat!

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Man kan också skjuta rökgranater!

Jag brukar försöka använda det som understöd för framryckande trupper, lägga elden där jag vet fienden stoppar upp våra. Stillastående fordon är alltid det primära målet dock.

Sitter du och skjuter mortar måste du alltid räkna med att inom några sekunder få en granat i pannan, om inte så tycker jag det är rätt att sitta och spamma så folk lär sig.
Jag menar, det är sjukt jäkla enkelt att montera upp sin mortar och sikta in sig på den största ikonen på kartan. 120 gratispoäng.

i7 5820k - Asus X99-S - NH-U14S - DDR4 16GB - EVGA 1070 - AX 650W GOLD - Samsung 840 Pro 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2002

Rökgranater har jag inte använt än, byter man till dem med som man byter vapen? Kan vara effektivt att röka ner en mcom t ex när ens lag är på väg mot den.

När man själv skjuter mortar lyser man upp med en praktfull stor symbol på minikartan och den kan ingen missa. Ofta är det ingen i ens lag som bryr sig om en, t ex i Damavand peak rush springer alla iväg nedför backen. Så det där morterspammandet i hela rundor är nog utdöende.

Vituð ér enn, eða hvað?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Bakwetu:

Rökgranater har jag inte använt än, byter man till dem med som man byter vapen? Kan vara effektivt att röka ner en mcom t ex när ens lag är på väg mot den.

När man själv skjuter mortar lyser man upp med en praktfull stor symbol på minikartan och den kan ingen missa. Ofta är det ingen i ens lag som bryr sig om en, t ex i Damavand peak rush springer alla iväg nedför backen. Så det där morterspammandet i hela rundor är nog utdöende.

Med [2] har jag för mig, byter vapen som du gör i fordonen. Ja, rökgranater är något man borde använda mycket, mycket mer. Fast, IRNV kanske eliminerar effekten/fördelen helt?

i7 5820k - Asus X99-S - NH-U14S - DDR4 16GB - EVGA 1070 - AX 650W GOLD - Samsung 840 Pro 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011

Det som är mest störigt med dom, det är utan tvekan när dom sitter utanför ens egna område. Tex om man ska gå och kniva dom så kan man inte det, för då kommer det upp att man är utanför sitt område och måste vända inom 10 sek. Men annars har jag inte direkt något emot dom

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Inet Fri Frakt
Asus Xonar Essence STX | Yamaha HS50M | AKG K702