Ingen bild när startar datorn med Radeon 6990

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Ingen bild när startar datorn med Radeon 6990

Hej

Jag har precis bytt moderkort, minne och CPU. Moderkortet är ett MSI Z68A-GD55 G3 och har en integrerad GPU. Om jag kopplar in skärmen till den inbyggda GPU:n så startar allt upp som det ska, jag kommer in i WIndows utan problem. Om jag istället kopplar in mitt HD Radeon 6990 till PCI-E och sedan kopplar in skärmen till denna GPU istället, så händer följande vid uppstart av maskinen:

-Skärmen är svart och lysdioden på skärmen blinkar istället för att lysa. Typiskt så som en skärm gör när den inte har kabel kopplad till sig från maskinen
-Inga konstiga pipljud kommer i samband med att strömen slås på, dvs inte de här pip-tonerna som kan komma när man har ett trasigt grafikkort utan endast en kort snabb uppstartston från moderkortet
-Fläkten på grafikkortet drar igång på max i 2-3 sekunder när jag slår på strömknappen på datorn. Också normalt beteende
-Grafikkortet fungerade utan problem på mitt förra moderkort för några dagar sedan
-Moderkortet har dubbla PCI-E slottar och jag har testat att peta in kortet i båda dessa, ändå samma fel

Någon som har tips på hur jag fortsätter felsöka? Jag har läst manualen till moderkortet men hittar inget. En tanke jag har är att det finns någon inställning somhårt pekar ut vilken GPU skärmen ska gå på, dvs att det är hårt styrt att gå mot den inbyggda GPU:n iställer för att gå mot PCI-E men jag hittar inget om detta i varken BIOS eller något om några jumprar i moderkortsmanualen.

/r1p3