Bf3 reagarar efter 5-10 sekunder

Permalänk

Bf3 reagarar efter 5-10 sekunder

Hej
Problem enligt rubriken. Mina inputs tar 5-10 sek innan spelet reagerar. Provat med inställning low på grafiken.
Dator:
asus 560 ti
2 gb ram
q6600 processor
nya drivrutiner

Vad kan vara "felet"?

Permalänk

Är det input lag bara i Battlefield 3, eller i allt?

Permalänk

I allt (händer bara i BF3)? Så fort som jag kommer in i spelet så reagerar allt som i sirap. Ospelbart. Någon ide varför?
Input lag: vad är det? Jag är noob

Permalänk

Såg nu att du bara har 2GB RAM
Du måste införskaffa dig nya RAM Minnen...

Permalänk

Kan det vara hela saken?

Permalänk

Rekommenderat för BF3 är 4GB, och de flesta har även problem med 4GB...
Din processor är också väldigt dålig.
Jag rekommenderar att du skaffar dig ett nytt Moderkort, en ny processor, och nya Ram Minnen

Permalänk
Medlem

Ett vanligt uppgraderingspaket helt enkelt, länk till Inets "egna":
http://www.inet.se/artikel/v100004/uppgraderingspaket-intel-c...

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk

Hade anat detta, tack för hjälpen Qaiajaitsu och folmeroN.

Permalänk
Medlem

Ska du uppgradera allt så skaffa minst 8GB ram mindre är nästan dumt nu när minnen(DDR3) är så pass billiga.

Visa signatur
Permalänk

Inga problem.
Jag skulle köra på paketet som folmeroN länkade om jag var du.

Lycka Till!

/Qaiajaitsu.

Permalänk
Medlem

Jag körde betan med allt på high utan AA med Q6600, 2 GB ram och ett 5850, så tror det beror på något annat.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Jag körde betan med allt på high utan AA med Q6600, 2 GB ram och ett 5850, så tror det beror på något annat.

Med 800*600 i upplösning då eller?

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Med 800*600 i upplösning då eller?

Nej, 1680x1050 faktiskt

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Nej, 1680x1050 faktiskt

Och gissningsvis 15-20 fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Och gissningsvis 15-20 fps?

Jag skulle nog gissa på en 40 fps. Det var helt klart spelbart, inget lagg jag störde mig på.
Dock så var väl betan låst vid medium? Så jag antar att även ifall allting var inställt på high så var det bara medium.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Kommer nog att köpa en uppgradering som folmeroN föreslog ändå, datorn börjar bli gammal, ev med 16 gb ram för att framtidsäkra lite.

Permalänk

På så sätt.

Då tycker jag du ska köpa moderkort som stödjer SLI.