Resan till 1ghz! - 6870

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011

Resan till 1ghz! - 6870

Hej, hade tänkt och dra upp min grafikkort till 1ghz core clock, den ligger på 975 mhz 1175 memory på 1174 mV.

Frågan är då hur mycket jag skall öka mV till för att få 1 ghz core clock. Tack på förhand!

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Ingen här kan spå hur pass bra/dåligt exemplar du har fått, det är upp till dig att testa dig fram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Vadå för jävla resa? 2 klick så har du 1 GHz. Först höjer du spänningen sen core frekvensen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Mögel:

Ingen här kan spå hur pass bra/dåligt exemplar du har fått, det är upp till dig att testa dig fram.

Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Vadå för jävla resa? 2 klick så har du 1 GHz. Först höjer du spänningen sen core frekvensen?

Haha, men hur mycket mV ska jag höja per försök är mer korrekt fråga?

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av klemze:

Haha, men hur mycket mV ska jag höja per försök är mer korrekt fråga?

Höj med typ 5 mV tills det funkar?

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Mögel:

Såg att du hade en fin klock på ditt 580, va kör du med för volt?

OnT: Höj volten tills de blir stabilt bara?

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air