Permalänk
Medlem

Vattenblock till GTX 560 Ti???

Letar hysteriskt efter vattenblock till mina Gigabyte geforce GTX 560Ti OC 1gb!

Hittar ingen modell som är direkt kopplad till denna modellen av kort och undrar om ni har några rekommendationer?
Jag söker efter ett Fullcover block så jag slipper separat minneskretskylning?

Några tips? ideér? modeller som funkar? bra leverantörer? m.m.

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem

Ingen som känner igen sig i frågan?

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem

Har med letat utan framgång :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coraydus:

Letar hysteriskt efter vattenblock till mina Gigabyte geforce GTX 560Ti OC 1gb!

Hittar ingen modell som är direkt kopplad till denna modellen av kort och undrar om ni har några rekommendationer?
Jag söker efter ett Fullcover block så jag slipper separat minneskretskylning?

Några tips? ideér? modeller som funkar? bra leverantörer? m.m.

Efter 10 min av googlande:

http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p11503_Waterco...

EDIT: Vet ej om den passar till ditt kort dock. Men tror den ska göra det ^^

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Efter 10 min av googlande:

http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p11503_Waterco...

EDIT: Vet ej om den passar till ditt kort dock. Men tror den ska göra det ^^

Är inte det för 560. vet ej om den funkar på 560ti?

Permalänk
Proffsmobbare

Ditt grafikkort är inte av referenstyp, så du får nöja dig med core only om du inte vill kapa lite i blocket.
Du kan använda EK VGA Supreme med en GTX 460 monteringsplatta.

Om du har möjlighet hade jag rekommenderat modifikation av fullcover över ett core only-block.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Ditt grafikkort är inte av referenstyp, så du får nöja dig med core only om du inte vill kapa lite i blocket.
Du kan använda EK VGA Supreme med en GTX 460 monteringsplatta.

Om du har möjlighet hade jag rekommenderat modifikation av fullcover över ett core only-block.

Aha! så 460 monteringsplatta passar med bulthålen på ett GTX560 Ti? ja satt ju och kollade på skillnaderna!

Tyvärr (om man säger så!) så har ju Gigabyte kostat på sig lite när det gäller volt regleringen då man valt att fylla kortet med kondensatorer från botten till toppen till skillnad från referensdesign!

Men om jag bara vattenkyler GPU:n måste jag då luftkyla minneskretsarna lr vilken temperatur nivå ligger dom på?

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Proffsmobbare

Kolla om dessa kyls av originalkylaren, om svaret är ja så bör du fortsätta kyla dessa.

Personligen hade jag köpt mig ett GTX460-block från EK och kapat av den utstickande biten som går till kondensatorerna. Gigabyte-versionen verkar ju ha blivit av med ett par kondingar närmast kärnan så det ska nog gå.

Det är ett väldigt simpelt ingrepp om du har en Dremel till hands.

Om det är nickelversionen du ska ha så kan du alltid fylla i kopparn som uppkommer, med svart färg eller något liknande. Det blir vettigt även estetiskt då.

Permalänk
Medlem

hej det finns ett här på EK

http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/fc-geforc...

om du kikar under The compability list så är den gjord för 560 ti o olika modeller kika där om din finns med i listan.

ha en fortsatt trevlig helg..

Visa signatur

[Moderkort: Asus Z370-H Gaming ] [Cpu: i5 8700K ] [Grafikkort: Msi Gtx 1070 ] [Minne: 16Gb 3000Mhz ] [Ljudkort: asus xonar essence stx ll ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enormous:

hej det finns ett här på EK

http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/fc-geforc...

om du kikar under The compability list så är den gjord för 560 ti o olika modeller kika där om din finns med i listan.

ha en fortsatt trevlig helg..

Det passar inte på Gigabytes modell! Läs: http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=4476.0

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Coraydus:

Men om jag bara vattenkyler GPU:n måste jag då luftkyla minneskretsarna lr vilken temperatur nivå ligger dom på?

Swiftech MC14 och minimal luftforsorjning i omradet sa kommer dom ligga helt ok i temp. Ett swiftech MCW82 block och MC14 kostar dessutom halften av ett FC block, du far bara sta ut med att ha en typ 800rpm flakt liggandes i botten av chassit som kyler uppat. Jag provade med 500rpm men det blev lite val varmt over sommaren

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Swiftech MC14 och minimal luftforsorjning i omradet sa kommer dom ligga helt ok i temp. Ett swiftech MCW82 block och MC14 kostar dessutom halften av ett FC block, du far bara sta ut med att ha en typ 800rpm flakt liggandes i botten av chassit som kyler uppat. Jag provade med 500rpm men det blev lite val varmt over sommaren

Jag har en Noctua NF-P14 FLX 140mm 1200rpm

Rotationshastighet 1200 rpm, 750 - 1200rpm
Ljudnivå 19.6 dB, 10,1 - 19,6 dB(A)
Flöde 64.9 cfm, (110m3/h)

På sidan av chassit som frisklufts tillförsel för GPU:erna, skulle detta räcka som kylning om man monterar externa kylflänsar på minneskretsar + voltregleringsdelen?

Skrivet av Laine:

Kolla om dessa kyls av originalkylaren, om svaret är ja så bör du fortsätta kyla dessa.

Personligen hade jag köpt mig ett GTX460-block från EK och kapat av den utstickande biten som går till kondensatorerna. Gigabyte-versionen verkar ju ha blivit av med ett par kondingar närmast kärnan så det ska nog gå.

http://article-images.clunk.org.uk/newsteam/2010-08-14/EK-FC4...

Det är ett väldigt simpelt ingrepp om du har en Dremel till hands.

Om det är nickelversionen du ska ha så kan du alltid fylla i kopparn som uppkommer, med svart färg eller något liknande. Det blir vettigt även estetiskt då.

Jag funderade på om man skulle ta ett block till ett vanligt GTX 560 om detta skulle fungera? då jag har både dremel och slipmaskiner hemma så borde de inte vara omöjligt att slipaner delen som går ner över kondensatorerna, Va tror du?

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Coraydus:

Jag funderade på om man skulle ta ett block till ett vanligt GTX 560 om detta skulle fungera? då jag har både dremel och slipmaskiner hemma så borde de inte vara omöjligt att slipaner delen som går ner över kondensatorerna, Va tror du?

http://www.pc-look.com/boutik/images/Plus2/128014-189_p002.jp...

Jag vågar inte säga något innan jag fått se insidan av blocket så jag vet var vattenkanalerna går.

Men troligen, det låter långt ifrån omöjligt, så länge inget annat stort skiljer, kolla noga innan. Men det ska inte vara några svårigheter att modifiera alls.

Permalänk
Skrivet av Coraydus:

På sidan av chassit som frisklufts tillförsel för GPU:erna, skulle detta räcka som kylning om man monterar externa kylflänsar på minneskretsar + voltregleringsdelen?

Jag funderade på om man skulle ta ett block till ett vanligt GTX 560 om detta skulle fungera? då jag har både dremel och slipmaskiner hemma så borde de inte vara omöjligt att slipaner delen som går ner över kondensatorerna, Va tror du?

Formidligen skulle det funka utmarkt till bada forslagen. Se bara till att halen inte sitter pa fel stallen vilket dom mycket val kan gora. Voltreglagen behover ofta inte ens kylflansar men om du anda haller pa och pillar kan det ju inte skada. Om du borjar modda ett block, hur tankte du kyla voltreglagen iom att dom formodligen kommer tackas av blocket savida du inte kapar anden

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Formidligen skulle det funka utmarkt till bada forslagen. Se bara till att halen inte sitter pa fel stallen vilket dom mycket val kan gora. Voltreglagen behover ofta inte ens kylflansar men om du anda haller pa och pillar kan det ju inte skada. Om du borjar modda ett block, hur tankte du kyla voltreglagen iom att dom formodligen kommer tackas av blocket savida du inte kapar anden

Just nu känns det helt plötsligt mer rimligt med endast vattenkylning på GPU:n och sätta kylflänsar på minneskretsar m.m.

Funderar på detta ungefär:

http://www.inet.se/artikel/5321130/zalman-zm-rhs1-vga-ram-kyl...
Zalman ZM-RHS1 VGA, RAM-kylflänsar

Vad tror ni? bör det bli effektivare kylning än orginal?

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk

Helt klart battre temp an orginal men vad ar det for vattenblock du hittat? Swiftech MCW82 ar nog det jag hade rekommenderat

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Helt klart battre temp an orginal men vad ar det for vattenblock du hittat? Swiftech MCW82 ar nog det jag hade rekommenderat

EK-VGA Supreme HF nickel + plexi funderar jag på! den på bilden ovan! jätte tacksam för svaren och rekomendationerna

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |