Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Rösta om Årets datorbutik 2011!

Vilken butik anser du, med hänsyn till service, sortiment, priser och leveranstider, är värdig att koras till "Årets datorbutik 2011"?

Läs mer: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1058932-ros...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jaha då blir det Inet som vinner i år igen!

Valde även jag Inet denna gången då det faktiskt bara är där jag handlat i år. Både handlat i butik i både trollhättan och Den på Ringön(är det väl?). de lyckades även i mitt supportärende med ett grafikkort ganska så snabbt men missade att jag mailade om att byta kortet till ett bättre. Har dock fortfarande stort förtroende för Dustinhome men då Inet även finns här på hemmaplan så känns det bra om det skulle bli något som behöver lösas fort. Köpte ju även min skrivare där då de körde sin drive i butikerna. Alltid trevligt att fynda något som man behöver!:)

Edit: Självklart menade jag Torp i Uddevalla! Mitt fel får ståp kvar så att jag får skämmas lite.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Inte fått bättre hjälp av personalen i en butik än vad jag fått av Inet så Inet it is.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Jag röstade på CDON då de alltid verkar vara billigast samt att frakten endast kostar 29 kr.
Det enda negativa är att de inte har ett lika brett sortiment som tex. komplett och inet.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Valde CDON då jag huvudsakligen beställt därifrån samt fått väldigt bra hjälp ifrån supporten!
Bara positiva erfarenheter därifrån men även ifrån många andra (Inet, Dustin, Komplett, Webhallen och Alina)!

Permalänk
Medlem

Fick min leverans från inet igår och mer nöjd på service kan man inte bli. Tummen upp!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonazz:

Jaha då blir det Inte som vinner i år igen!

Valde även jag Inet denna gången då det faktiskt bara är där jag handlat i år. Både handlat i butik i både trollhättan och Den på Ringön(är det väl?). de lyckades även i mitt supportärende med ett grafikkort ganska så snabbt men missade att jag mailade om att byta kortet till ett bättre. Har dock fortfarande stort förtroende för Dustinhome men då Inet även finns här på hemmaplan så känns det bra om det skulle bli något som behöver lösas fort. Köpte ju även min skrivare där då de körde sin drive i butikerna. Alltid trevligt att fynda något som man behöver!:)

Trollhättan? Torp Köpcentrum i Uddevalla menar du nog.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Blir tuff fight nu mellan Inet/CDON

Men min röst går nog antingen till CDON eller Webbhallen (Har handlat in en hel drös med grejer i år på just webbhallen, och då har jag vid varje köp tjänat allt från 100-600kr på att handla på Webbhallen istället för inet)

Kan inte folk som röstar skriva kort och gott VARFÖR man lagt rösten på just den butiken?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Visst är Inet en mkt bra butik men dem har ingenting på lager. Men visst dem är la bäst på alla punkter annars så det kanske är rätt att dem får priset.

Kan tillägga att jag röstade på CDON då jag har handlat en del från dem och det är bra priset och mkt bra service har precis avslutat ett RMA ärende hos dem och är mer än nöjd. Dock har dem la inte riktigt det sortimentet som Inet har och det tar kanske 1 dag mer i leveranstid. Men dem har saker på lager och man behöver inte vänta 2-4 veckor på att de ska få hem ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

Inet vinner...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Inet's support är vad som gör grejen!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Inet kommer inte bara vinna, dom kommer krossa sina motståndare.

Permalänk
Medlem

Ja, inet vinner nog igen.. Har själv röstat på det två år i rad. Men i år lägger jag min röst på en annan som jag tycker är lika bra men som har bättre närvaro för mig här i Malmö.. Nu slipper jag fraktkostnaderna!
Hoppas att alla överväger innan dom röstar, så det inte blir som för sossarna på 80- och 90-talet.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Fick ingen pingvinstång vid senaste beställningen så därför röstar jag på någon annan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Röstade på inet då de varit snabba och haft bra priser, ett ram minne gick sönder och det var acceptabel tid tills man fick ett nytt tillbaka:) Ska jag köpa något kollar jag alltid på inet först!

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Röstar faktiskt på CDON, då dom haft en del väldigt bra erbjudande.

Permalänk
Medlem

inet för min del med

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Haha bara jag som röstat på Computer Care

Permalänk
Medlem

Multitronic då det är den enda butik på listan som jag köpt från, och har inte haft några problem!

Permalänk

inet helt klart! De är bäst. Svarar på frågor snabbt, i princip oavsett vad man frågar. Frågade t.ex. om mitt datorpaket och de gav bra synpunkter.

Även snabb leveranstid och billiga priser. Blir inte bättre. Finns flera andra butiker jag gillar nästan lika mycket, som CDON och Komplett, men inet tar första pris för min del.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem

efter att beställt samtliga delar till datorn från inet. och få dom en dag senare. kan man vara mindre än nöjd med dom. samt frakt fritt för sweclockers medlemmar och godis

Permalänk
Medlem

Webhallen alla gånger!

Permalänk
Medlem

>!!!INET!!!<

Permalänk

Föga oklart vilken som vinner, men ja la min röst på Indomo.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Inet kommer vinna stort men det förtjänar dom!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Är det inte mutning av Inet att ge SweClockers medlemmar fri frakt?

Men Inet/Komplett/Dustin är alla bra butiker som jag handlar regelbundet ifrån.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Min röst går till Inet tack vare deras super trevliga support och även deras leveranstider är så underbara. inet överträffar precis allt skulle kunna skriva en bok om butiken=)

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk

Röstade på inet eftersom deras gratis frakt för sweclockers - snabb frakt. Bra sortiment och utmärkt service! Får inte heller glömma pingvin stången!
Handlar flertal saker därifrån detta året och de har gått väldigt bra!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Komplett, helt klart. Har bara haft tråkiga upplevelser från Inet men komplett har alltid hållit måttet.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Advanced Big Tower | PSU: Corsair HX 750w
CPU: Intel Core i7 2600k @ Stock (3,4) | GPU: XFX Radeon 6950 'Dual Fan' 2GB
Moderkoret: MSI P67A-GD65 | RAM: Corsair Vengeance 8 GB CL9 1600 Mhz

VILL DU HAR SVAR FRÅN MIG SÅ CITERA!

Permalänk
Skrivet av Thermelio:

Valet var mellan CDON.COM och Inet. Blev cdon.com pga deras sjukt schyssta kampanj som ledde till gtx 580+bf3+skyrim köp

Inet har också det men;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |