Era karaktärer i Skyrim

Permalänk
Medlem

Min nuvarande Dunmer inne i sitt hus.

Robes = Tribunal Robes + Masks (black robe, ebony mask) http://skyrim.nexusmods.com/mods/20077
Dolk från Daggercraft-paketet http://skyrim.nexusmods.com/mods/6494

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersonYYY:

Tjena alla Skyrim-lirare! Jag tänkte göra en tråd här där folk gärna får skriva lite om hur de väljer att spela sina karaktärer då det kan vara en väldigt bra inspirationskälla för andra läsare!

Ni får gärna skriva varför ni kör med just den spelstilen. Ex. vad var det som fick dig till att låta din wood elf ta upp kampen med just en båge och restoration?

Själv så sitter jag i en sån jobbig sits att jag har beslutsångest över hur min spelstil ska bli(alltid haft det här problemet i Elder Scrolls-serien xD) så det slutar bara upp med att jag sitter och producerar en halv armé som jag sen sitter och roterar genom. Men den här gången så skulle jag gärna vilja kunna gå pang på rödbetan och finna en tilltalande spelstil snarast så jag verkligen kan börja ta itu med lite drakdräperi!

Jag har kört om flera gånger, (jag har naturligtvis inte kört klart allt någon gång) men det känns helt enkelt mest rätt att vara Nord då man ändå ska mantla rollen som Dovahkiin och rädda hela Skyrim.

Det första jag har gjort de senaste gångerna är att bli master enchanter vilket så jäkla kul att pyssla med. Vad gäller combat så har jag gått ifrån dual wielding till traditionella svärd och sköld eftersom det finns så mycket användbara perks i blockträdet. Min armor vill jag hålla simpel då jag inte gillar för mycket krimskrams, t.e.x. scaled (lätt) eller draugr (tung) och sedan enchantar jag upp dom.

Rolig tråd!

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem

Kan man ladda ner förskapade chars någonstans? kollat runt på skyrimnexus men hittar inget, verkar bara vara followerS?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kan man ladda ner förskapade chars någonstans? kollat runt på skyrimnexus men hittar inget, verkar bara vara followerS?

Det finns, man kan köra advanced search och söka på saved games (under category). De flesta är gamla dock, det var mest populärt när spelet släpptes.
http://skyrim.nexusmods.com/mods/advancedsearch/

Permalänk

Äääntligen påbörjat en ny karaktär igen med en fräsch installation. Återgår till ett tidigare koncept som jag stordiggade med fokus på sneak och illusion, men nu även blandat med vampyrism (Belua Sanguinare) och necromancy. Så tanken är att det ska bli en riktigt jävla ond karaktär Tänker dock nöta upp till runt level 10-15 innan man blir smittad och börjar plåga regionen ordentligt.

Tänker också börja med en grej igen som jag alltid gjorde på mina gamla Oblivion-karaktärer, att belöna eller göra någon mindre ändring på karaktären efter varje level (Utifrån spelet). På så vis får man en mer tydlig karaktärs-utveckling som är riktigt kul att följa och se tillbaka på. Fördel nu med Ashen Race är att karaktären har helt egna texturer som man kan göra ändringar på utan att det syns på några andra i spelvärlden Ska bli intressant att se hur det slutar.

Namn: Lia
Ras: Ashen
Level: 1

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kul!

Börjar närma mig slutet på nuvarande (är 48 och snart klar med alla stora quests, ett par för första gången också). Nästa tänkte jag köra dual-wield melee nånting. Tänkte troligen prova nån lite större gameplay-ändrings mod också då från start, typ Skyrim Redone och även hiva på lite andra mods som ändrar grejer som Expanded Towns and Cities med mera med mera.

Permalänk
Medlem

Amok, Nord Warrior, level 46
200 magicka, 350 health, 340 stamina
Companion: Argis the Bulwark

Blades Sword (Legendary) 181, take 16 pts health
Blades Armor (Epic) 213, stamina 40 pts
Ebony Boots (Epic) 85, one-handed 32%
Ebony Gauntlets (Epic) 85, one-handed 32%
Ebony Shield (Epic) 70, block 32%
Hevnoraak (Epic) 110, immune disease/poison
Gold Necklace/Gold Ring, one-handed 32%
Total armor: 562

Brutal killing machine. Satsat på one-handed (100), heavy armor (98) och enchanting (73) från start.

The idiot companion

Dold text
Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Äääntligen påbörjat en ny karaktär igen med en fräsch installation. Återgår till ett tidigare koncept som jag stordiggade med fokus på sneak och illusion, men nu även blandat med vampyrism (Belua Sanguinare) och necromancy. Så tanken är att det ska bli en riktigt jävla ond karaktär Tänker dock nöta upp till runt level 10-15 innan man blir smittad och börjar plåga regionen ordentligt.

Tänker också börja med en grej igen som jag alltid gjorde på mina gamla Oblivion-karaktärer, att belöna eller göra någon mindre ändring på karaktären efter varje level (Utifrån spelet). På så vis får man en mer tydlig karaktärs-utveckling som är riktigt kul att följa och se tillbaka på. Fördel nu med Ashen Race är att karaktären har helt egna texturer som man kan göra ändringar på utan att det syns på några andra i spelvärlden Ska bli intressant att se hur det slutar.

Namn: Lia
Ras: Ashen
Level: 1

http://i.minus.com/iiEKoByxa4sDM.jpg

Nog för att det var en vecka sen, men en viss, ganska viktig spell i Belua Sanguinare funkar inte på custom raser, den som gör att man kan gå in i staden när man är starved, blir jobbigt om du kör fast travel och kommer ditt helt starved

Annars är Belua Sanginare vampyr karaktär, jävulskt rolig. Kör en just nu, så grymt med att göra folk till zombisar genom att bita ihjäl dem samt göra Thralls. funkar extremt bra ihop med necromancy idd.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Skrivet av SanCo:

Nog för att det var en vecka sen, men en viss, ganska viktig spell i Belua Sanguinare funkar inte på custom raser, den som gör att man kan gå in i staden när man är starved, blir jobbigt om du kör fast travel och kommer ditt helt starved

Annars är Belua Sanginare vampyr karaktär, jävulskt rolig. Kör en just nu, så grymt med att göra folk till zombisar genom att bita ihjäl dem samt göra Thralls. funkar extremt bra ihop med necromancy idd.

Jasså? Det har jag inte hört något om eller sett i deras FAQ. Antar att du menar Sumo Mortalis? Får väl se sen vad som funkar. Har inte blivit vampyr än, utan tänkte att jag skulle fixa klart Collage of Winterhold först, vilket är det enda jag fokuserat på än sålänge. Man är ju så jävla chanslös som magiker innan man passerat typ level 20 Jag använder inte fast travel, så just det kommer nog inte vara något problem. Men Sumo Mortalis är ju en vanlig lösning på olika kända buggar som lär dyka upp förr eller senare. Vore tråkigt om det inte funkar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro