Permalänk
Medlem

Bästa kylpasta

Jag börjar undra att zalmanpastan som följde med denna http://www.dustinhome.se/product/5010205866 som jag köpte för en månad sedan inte verkar vara så bra (eller möjligt att kylaren var sämre än jag förväntade mig) så jag tänker göra ett nytt försök med någon annan. Med tanke på att det är så liten skillnad i pris kan jag lika gärna ta en som är dyrare men vilken ska man välja? Gör det någon skillnad alls emellan de olika. Tidigare har jag kört med AC5 och den har fungerat bra.

Permalänk
Avstängd

Det kommer skilja som allra högst ett par grader.

Kylaren är ingen jättebra kylare alls faktiskt, den är gjord för system som inte får plats med en hög kylare.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Det kommer skilja som allra högst ett par grader.

Kylaren är ingen jättebra kylare alls faktiskt, den är gjord för system som inte får plats med en hög kylare.

Mm, jag har märkt det. Tråkigt nog har jag ett Antec 300 så får inte plats med en hög kylare. Den är heller inte så tyst. Min förra AC Freezer 7 (första revisionen) var åtminstone tyst även i load.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Just den kylaren har ju Webhallen rabatt på http://www.webhallen.com/hardvara/128629-antec_kuhler_h2o_620... Såg en banner här på Swec.

Permalänk
Medlem

Oj, jag visste inte de hade gått ner i pris så pass mycket. Man behöver alltså inte pilla något som med custom vattenkylning och den är tystlåten? Jag kör inte Q9550 överklockad jämnt utan endast under perioder jag spelar spel där jag ser att den extra MHz jag kan få ur den hjälper till.