Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Tjuv koppla fläkt till ps3

Hej jag vet att de inte är ett spelkonsol forum men de är kanske någon som kan hjälpa.
Jag undrar om man kan koppla om fläkten på ett ps3? eller göra någon annan lösning..
stick kontakten som ska sitta på moderkortet har släppt och är borta.

/mailbox112

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av mailbox112:

Hej jag vet att de inte är ett spelkonsol forum men de är kanske någon som kan hjälpa.
Jag undrar om man kan koppla om fläkten på ett ps3? eller göra någon annan lösning..
stick kontakten som ska sitta på moderkortet har släppt och är borta.

/mailbox112

Fram med lödkolven!

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Gardart:

Fram med lödkolven!

Japp! inte mycket annat att göra

Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Fram med lödkolven och visa din skillz som sagt. Hur ser det ut runt där kontakten har släppt? Är det mycket ledningar nära kontakten?

Lian Li någonting || AMD Phenom ll X4 965 med EK Supreme AMD vattenblock || ATI Radeon 4890 med EK vattenblock || Asus M4A79T Deluxe || Corsair HS 620 W || 4 GB RAM || 1 TB HDD, 111 GB HDD || 1 st EK 120 mm radiator, 1 st EK 2x120 mm radiator || X5PC reservoar med 12 V pump ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

jo de är ju tyvärr de som är problemet de är ganska trångt just där kontakten ska sitta. skulle de inte funka med t.ex usb fläkt??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av mailbox112:

jo de är ju tyvärr de som är problemet de är ganska trångt just där kontakten ska sitta. skulle de inte funka med t.ex usb fläkt??

fixar du en fläkt genom usb kommer den aldrig gå så fort som behövs...usb ger ju bara 5volt. sen är väl ps3ans fläkt tempstyrd som sagt o ökar i varv när den blir varm..

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...