Vilken kylare till i5 760 om man vill klocka lite.

Permalänk
Medlem

Vilken kylare till i5 760 om man vill klocka lite.

Mest prisvärda för runt 500 kr?

Funkar http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=828022 ? Eller finns det mer prisvärda?

Permalänk
Medlem

för runt 500kr så tror jag att de där är de bästa du kan få, eller någon annan av dessa slutna vattenkylarna.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Har du inget emot slutna vattensystem så är det nog det mest prisvärda du kan få. Jag hade dock gått på en Noctua NH-U12 för att slippa vattensystemen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

för runt 500kr så tror jag att de där är de bästa du kan få, eller någon annan av dessa slutna vattenkylarna.

Skrivet av Rydisen:

Har du inget emot slutna vattensystem så är det nog det mest prisvärda du kan få. Jag hade dock gått på en Noctua NH-U12 för att slippa vattensystemen.

Jag fick för mig att de slutna vattenkylarna var tysta och bra? Är det kanske bättre att köra vanliga fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweak:

Jag fick för mig att de slutna vattenkylarna var tysta och bra? Är det kanske bättre att köra vanliga fläktar?

För att dem ska bli bra så "måste" du köpa till t.ex 2 st Scythe GT 1050 rpm fläktar. Efter detta blir den helt underbar haft min i5 760 i 4,1 ghz (annat mobo) och gick aldrig över 55C med Intel Burntest.

Som sagt, för att dem ska bli bra så måste du lägga ytterligare 200 :-, och då är det likabra att gå på Nochtua DH14 eller billigare modeller från nochua då de oftast har de bästa och tystaste fläktarna

Rekommenerar 620 om du kan byta ut originalfläkten (självklart funkar det, men GTfläktar är det du ska ha)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweak:

Jag fick för mig att de slutna vattenkylarna var tysta och bra? Är det kanske bättre att köra vanliga fläktar?

Är ju fortfarande fläktar på vattensystemen. De kyler radiatorn som ju är en ihålig fläns för vätskan.

Så det hänger på hur tyst/tysta fläkt/fläktar du får med som standard, för om du köper till så åker ju priset upp med nån hundring per fläkt.

Förutsatt att pumpen fungerar som den ska och inte låter mer än fläktarna vill säga.

EDIT: Bäst luftkylare i den prisklassen med lägst ljudnivå bör vara HR-02 Macho som kyler aningen bättre än H620 i test till lägre ljudnivå då den bara har en 140mm fläkt som snurrar långsamt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=691638

OBS att bilden på Prisjakt är på gamla HR-02, dvs inte "Macho"-modellen även om det är Macho som sälj hos t.ex. Inet.
Här är Macho

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX