Fler än jag som undrar vad idle temp har med saken att göra?

Permalänk
Entusiast

Jag bryr mig inte direkt om dumma frågor och svarar på dem gärna, då jag vet att om jag själv skulle ha en så är det hit jag kommer. Ignorera trådarna som går er på nerverna istället.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag bryr mig inte direkt om dumma frågor och svarar på dem gärna, då jag vet att om jag själv skulle ha en så är det hit jag kommer. Ignorera trådarna som går er på nerverna istället.

Jo, men du måste skilja på lättja och oförstånd..
Jag hjälper givetvis gärna den som ber om hjälp, och vad som kan te sig som självklart för mig är rena mysteriet för den oinsatte.

Det jag stör mig på är de som är lata och otacksamma, ta följande situationer som exempel:
(Det mesta har redan nämnts i denna tråd, men ändå)

  • Man vill ha svar på samma fråga som tre-fyra hundra redan ställt, och fått besvarat. Av någon anledning används inte sök-funktionen.

  • Man vill ha svar på något som tar tio sekunder att hitta via google, men man är för slö för att själv filtrera sökresultaten.

  • Man vill ha hjälp, men är för lat för att ens skriva en informativ rubrik till sin tråd. Trådtitlar som "HJÄLP! PROBLEM!" gör ingen glad.

  • Man vill ha hjälp, men låter bli att delge de hjälpande all nödvändig information om hård- och mjukvara. Detta kan naturligtvis bero på oförstånd, men det är minst lika ofta så att TS inte orkar sitta och skriva en massa.

  • TS har löst sitt problem, men orkar inte återvända till tråden för att avsluta den och delge lösningen med andra. Det finns ingen ursäkt att inte hjälpa andra som kanske har samma problem. Blir så sur när jag ser trådar som slutar med "hittade felet, ni kan stänga tråden". Ja men för bövelen, vad var det som hjälpte dig?!? Sen finns de givetvis de som inte återvänder alls.

Mvh

Permalänk
Medlem

Idle för mig är nästan viktigare än load.
Så TS synpunkt är relativ.

Ville bara tjuta lite om saken

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Idle för mig är nästan viktigare än load.
Så TS synpunkt är relativ.

Ville bara tjuta lite om saken

Utveckla gärna.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Utveckla gärna.

Kör man vatten/luftkylning så är idle inte intressant.
Men när vi går under nollan så blir idle mycket viktigare än load.
Lite kortfattat

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ghoti:

Snälla SweC, ge oss en möjlighet att rekommendera trådar/inlägg! Tänker mig något liknande YT där 2-3 svar hamnar direkt under TS.

Slashdot och StackOverflow har modereringssystem som fungerar lysande, men det är inte riktigt samma upplägg som här på SweClockers. Det skulle dock vara väldigt fint att kunna lyfta frågor (och kanske belöna inlägg?) som är välskrivna, belysande och pedagogiska.

Det är svårt att veta vad denna belöning skulle vara, dock. Slashdot har karma, StackOverflow har poäng och medaljer. "Gamification" är en term jag är allergisk mot personligen . Kanske ett sorts... stjärnsystem? En mindre grupp frekventa användare, utsedda av moderatorer, får möjlighet att "plussa" inlägg som var särdeles konstruktiva, eller frågor som är väl formulerade. Efter ett visst antal sådana plussningar så får använderen en stjärna, upp till kanske fem stycken.

Det är viktigt att poängtera att plussandet inte bör ske på åsiktsbasis, typ "denna personen håller med mig, bra skrivet!" utan i stället "denna person förde fram sina åsikter på ett klart och vårdat sätt, plus!". Detta hålls nog bäst i schack genom att moderatorerna väljer "rätt" användare, och ger dem en prövoperiod där moderatorn betygsätter betygsättaren.

Jag ser snabbt att det blir mycket kodande för stackars SweC-folket, dock...

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av Kvarnan:

Vad spelar det för roll helt ärligt? Om du är så trött på vissa frågor så klicka inte på dom trådarna? Om du vill åt de intressanta trådarna så hitta dom och bumpa?

För mig hände häromdagen att jag klocka så jag fick fixa med Cmos. Min dator gick inte igång osv. Så jag gör i all hast i tron om att jag kanske bränt nått en tråd här. För jag vill ha svar snabbt och det fick jag, mycket bra svar också. Jag lärde mig en ny sak hur man "reset" cmos.

Inte fan orkade jag när jag var gamingKÅT med min 20 cm slaka kuk kolla igenom trådar över hela internet när jag fick svar efter 10 min på vad det var jag gjort och hur jag skulle fixa det.

Och inte fan blir jag lack om jag nästa dag går in och ser en tråd där nån annan har problem med kanske samma sak? Bumpa en tråd med svar då och skicka länk. Alternativt läs inte.

Lägg av, NI har för lite att bry er om om man bryr som om en sån här grej. Låt nybörjare lära sig och så kan ni skapa en elit tråd som är låst då?

Ni måste va största mupparna IRL i mina ögon.

Jag ber om ursäkt.

Visste inte att du fick en manual medskickad med ditt mkort
det betyder moderkort.
Kan också kallas " modermodemet vad jag hört"

Visste ej heller att tillverkaren av ditt moderkort inte gick att nå.
Kanhända du skrev en tråd om det också som jag missat.
Varför kommer jag inte in på x sida?
det har nu gått 2min och 8sek... SVARA! jag är gamingKÅT

Inte för att verka duktig men reset cmos... ja du...

Lycka till.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Kör man vatten/luftkylning så är idle inte intressant.
Men när vi går under nollan så blir idle mycket viktigare än load.
Lite kortfattat

Det var intressant.

Det är detta som är häftigt med att läsa igenom trådarna.

Hur menar du?
jag vill gärna lära mer om det.

//Stefan

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av Kvarnan:

Vad spelar det för roll helt ärligt? Om du är så trött på vissa frågor så klicka inte på dom trådarna? Om du vill åt de intressanta trådarna så hitta dom och bumpa?

För mig hände häromdagen att jag klocka så jag fick fixa med Cmos. Min dator gick inte igång osv. Så jag gör i all hast i tron om att jag kanske bränt nått en tråd här. För jag vill ha svar snabbt och det fick jag, mycket bra svar också. Jag lärde mig en ny sak hur man "reset" cmos.

Inte fan orkade jag när jag var gamingKÅT med min 20 cm slaka kuk kolla igenom trådar över hela internet när jag fick svar efter 10 min på vad det var jag gjort och hur jag skulle fixa det.

Och inte fan blir jag lack om jag nästa dag går in och ser en tråd där nån annan har problem med kanske samma sak? Bumpa en tråd med svar då och skicka länk. Alternativt läs inte.

Lägg av, NI har för lite att bry er om om man bryr som om en sån här grej. Låt nybörjare lära sig och så kan ni skapa en elit tråd som är låst då?

Ni måste va största mupparna IRL i mina ögon.

Skriv lösningen på ditt problem här då ( eller i tråden hårdvara tex)
så slipper någon annan fråga om ett svar på ditt problem.
Ge tillbaka den hjälp du fick inom 10min...
Undrar vad det skulle kostat att få den hjälpen inom 10min?

//Stefan

Har du gjort det redan så bra, sen förstår jag din synpunkt också.
Snabba svar vill väl alla ha.

Det jag tyckte problemet var är att snabba svar finns på det mesta här redan i detta forum.
Sen tycker jag att man borde bjuda tillbaka,
men som sagt det är min och bara min uppfattning av ett forum.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB