Datorn rullat på överklockad i nått år, men helt plötsligt går den inte att överklock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2006

Datorn rullat på överklockad i nått år, men helt plötsligt går den inte att överklock

Hejsan, behöver lite hjälp på ett problem som jag har, sitter på ett moderkort som heter gigabyte p35 ds3 och en q6600 processor.
Har haft den klockad i 3,2 väldigt länge, och nu till BF3 betan höjde jag till 3,4ghz samt ökade volten rätt rejält för den visade sig inte riktigt stabil efter ett tag(konstigt nog). Funkade skitbra genom betan och gjort nu rätt länge.

Sen nu alldeles nyligt så har jag köpt en ny ssd 120gb (40gb på min förra) just lixom installerat windows och alla program o så, går in i kontrollpanelen o system o upptäcker att processorn ligger i 2,4ghz.

JAHA tänker jag o startar om går in i bios och ändrar till det vanliga 9x 375fsb men nej den vill inte boota upp. Provar med att höja volten som redan ligger på 1,5v nej funkar inte då heller. Sänker fsb till 320, då startar den upp men får bluescreen direkt i windows.

Så vad är nu problemet? Är det några drivrutiner som måste installeras? Har alltid haft orginal flash på mitt moderkort, kan de vara dags att flasha till ett nyare eller är det helt enkelt cpun/moderkortet som börjar bli trött?

Snälla hjälp!

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730. Säljes 2gb corsair 800mhz