Corsair Vengeance 16gig normal vs "low profile"

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance 16gig normal vs "low profile"

Tjenare.

Skulle precis beställa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618011 Men så såg jag att dessa fanns http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=641128 (low profile)

(fast det knepiga är att det står att det är low profil fast samtidigt som dom säger att det inte är det, wut?)

Men frågan är om man ska köpa low profile eller dom vanliga ? vad jag kan see så är det inte någon skillnad men man har ju hört folk som inte får platts med minnen pga av stora kylare, Så då kanske man ska köpa low profile ? Just nu kör jag men vanligt hedlig orginal intel kylare... Men det kommer ske en förändring snarast! så då kanske man ska köpa low profile ? eller får dom vanliga platts ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd

Riktiga lowprofile minnen är mycket lägre än vad vanliga minnen är, det Corsair menar med Low Profile är en låg profils variant av Vengeance modellen.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Riktiga lowprofile minnen är mycket lägre än vad vanliga minnen är, det Corsair menar med Low Profile är en låg profils variant av Vengeance modellen.

Men det är väll inget "sämre" med dom ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enax:

Men det är väll inget "sämre" med dom ?

Absolut inte.

Man köper dem ifall man absolut vill ha Vengeance minnen från Corsair men inte kan ha den höga modellen pga stor CPU kylare.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Absolut inte.

Man köper dem ifall man absolut vill ha Vengeance minnen från Corsair men inte kan ha den höga modellen pga stor CPU kylare.

Men rekommenderar du några andra 16gigs minnen istället efter som du skrev "absolut" ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enax:

Men rekommenderar du några andra 16gigs minnen istället efter som du skrev "absolut" ?

Minnen som minnen, köp dem billigaste som du gillar utseendet på.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Minnen som minnen, köp dem billigaste som du gillar utseendet på.

Men ram minnen avger väl hyffsat mycket värme, Behöver man då den med högre kylflänsar eller blir det så liten skillnad så det spelar ingen roll ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enax:

Men ram minnen avger väl hyffsat mycket värme, Behöver man då den med högre kylflänsar eller blir det så liten skillnad så det spelar ingen roll ?

Ram minnen avger väldigt lite värme faktiskt, så kör på tipset jag gav dig.

Dem billigaste du gillar utseendet på.
Corsair minnen med livstid garanti kan jag ju rekommendera

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Ram minnen avger väldigt lite värme faktiskt, så kör på tipset jag gav dig.

Dem billigaste du gillar utseendet på.
Corsair minnen med livstid garanti kan jag ju rekommendera

Okej men jag beställer dom "low profile" med tanke på att jag inom kort framtid ska skaffa Luftkylare, Och då kanske det blir en stor. Så vi kör safe style

Visa signatur

|| Enax||