Permalänk
Medlem

Cpu trasig?? hjälp..

Tjenare, Efter att jag lappat cpu'n så såg jag att några "piggar" på cpun var sne'a så jag böjde tillbaka dom försiktigt men nu när jag kopplat in allt och provade starta så får jag inte upp någon bild på skärmen, har provat både det integrerade och vanliga grafikkort, fläktarna och det startar men ingen bild, har jag pajat cpu'n?

Tack på förhand!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Kan hända. Jag har råkat böjja dessa piggar två gånger men lyckats böjja tillbaka dom så det fungerade sen. Se till att dom är exakt raka, på millimetern, detta är viktigt.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Kan hända. Jag har råkat böjja dessa piggar två gånger men lyckats böjja tillbaka dom så det fungerade sen. Se till att dom är exakt raka, på millimetern, detta är viktigt.

Jag har kollat och dom är helt Raka, hoppas den inte är väck då jag inte har råd att köpa nytt nu

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w