Clockning av AMD Phenom II X4 955 med orginal stock kylare (tips)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Clockning av AMD Phenom II X4 955 med orginal stock kylare (tips)

tjenna hare vare lite sugen på att clocka min cpu så har nu testa med programmet AMD-overdrive eftersom jag inte är så van på att clocka (första gången), gick jag in i programmet och tog auto clock.
där valde jag 1 i clock steps bara för att se hur varm den skulle bli osv, medan programmet clockar processorn så ligger alla cores just nu i 67grader hjälp och tips skulle uppskatas hur jag ska gå till väga eller om de håller på gå åt helvete det stog även target typ dit han skulle clocka var 3328 i frekvens men den bara förtsätter och alla cores ligger nu på 3400 frekvens //tack på förhand Warnesen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

REkommenderad temp är 62 på din processor. Jag kör min 955 på 3.8ghz med stock volt, maxxar typ 59 i prime95. Har du kollat kylpastan på kylaren? Och kolla om det är dammigt i fläkten på kylaren. Jag skulle undivka överklockning om den är 67 grader varm...
(Överklockningsmöjligheter skiljer sig från processor till processor)

Edit: Jag har stock kylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Zillow:

REkommenderad temp är 62 på din processor. Jag kör min 955 på 3.8ghz med stock volt, maxxar typ 59 i prime95. Har du kollat kylpastan på kylaren? Och kolla om det är dammigt i fläkten på kylaren. Jag skulle undivka överklockning om den är 67 grader varm...
(Överklockningsmöjligheter skiljer sig från processor till processor)

Edit: Jag har stock kylare.

okej kör du också med kylaren som förljer med ? ahh om jag kom ihåg rätt så tror jag inte de följde med nån kylpasta och har inte för mig att jag köpte nån heller. hur gick du till väga när du clockade ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Läs på i två dagar hur du klockar så ska du se att du får mycket nöje och nytta av det.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H
NAD T787 | B&W CM10S2
Projekt: IceCase

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Rydisen:

Läs på i två dagar hur du klockar så ska du se att du får mycket nöje och nytta av det.

Tackar vet du nå bra guider eller liknanade att läsa in sig om clockning av cpu på gärna den jag har ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Warnesen:

Tackar vet du nå bra guider eller liknanade att läsa in sig om clockning av cpu på gärna den jag har ?

Finns bra guider här på sweclockers.. SÖK!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotham
Registrerad
Aug 2008

#waiting#impatience
⚠ Z-E-N system incoming! ⚠

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011