Skummaste rammine problemet någonsin :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Skummaste rammine problemet någonsin :/

Jag har ett MSI P67A-GD65 (B3) moderkort med 4 st ddr3 minnen 2x2gb och 2x4gb.
Det har fungerat helt utan problem hela tiden, men idag så uppdaterade jag mitt bios till den senaste versionen.
<och nu helt plötsligt kan jag bara använda 3 st stickor, vilka 3 stickor som helst på vilka slottar som helt så de e inte stickorna lr slotsen som de e fel på.
När jag har i alla 4 så startat datorn upp snabbt i kanske 6 sec (inte skärmen) sen bara dör den
Någon som kan tänkas veta va problemet är?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av IamShortyX:

Jag har ett MSI P67A-GD65 (B3) moderkort med 4 st ddr3 minnen 2x2gb och 2x4gb.
Det har fungerat helt utan problem hela tiden, men idag så uppdaterade jag mitt bios till den senaste versionen.
<och nu helt plötsligt kan jag bara använda 3 st stickor, vilka 3 stickor som helst på vilka slottar som helt så de e inte stickorna lr slotsen som de e fel på.
När jag har i alla 4 så startat datorn upp snabbt i kanske 6 sec (inte skärmen) sen bara dör den
Någon som kan tänkas veta va problemet är?

Ge mer info på dina delar. Cpu och minne (märke och hastighet) vore till hjälp:)

Förresten.. Varför uppdaterade du BIOS? hade du något problem, Eller uppdatera du bara för att ha de nyaste?. Du kan ju alltid ta ur en av stickorna och flasha om till en äldre version..

Ser nu att det är en del som har problem med nyaste BIOS uppdateringen med andra kort.. Så.. Problemet är BIOS versionen det kan vi fastställa:)

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Jespuur:

Ge mer info på dina delar. Cpu och minne (märke och hastighet) vore till hjälp:)

Förresten.. Varför uppdaterade du BIOS? hade du något problem, Eller uppdatera du bara för att ha de nyaste?. Du kan ju alltid ta ur en av stickorna och flasha om till en äldre version..

Ser nu att det är en del som har problem med nyaste BIOS uppdateringen med andra kort.. Så.. Problemet är BIOS versionen det kan vi fastställa:)

i5 i standard clock nu efter bios uppdateringen 2x vengeance 1600 4gb, 2x kingston 1600 2gb, gtx 570 sli.
Jag uppdaterade för jag har haft lite problem med bluescreen och misstänkte att bios va tjuven i dramat
Men fan oxå, måste jag downgrada för att lösa det :(((((((