Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knislinge
Registrerad
Apr 2011

HW- monitor

Märkte nu när ja testade att klocka min i5 2500k så visade hw monitor att TMPIN0 och TMPIN1 väldigt höga siffror runt 100 grader. den visar inte det när ja kör med stock 3,3ghz är detta något att va orolig över eller är de bara så att den läser fel värde? Körde BF3 i nån timme innan ja såg detta och hade inga problem fast den visade så högt.

Tack på förhand.

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!

Trädvy Permalänk
Redaktör
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

är ganska säker på att den inte skulle klara så höga temperaturer under en längre tid, kan även informera om att enligt HWmonitor så ligger min SSD på 128 grader statiskt, även fast den är precis ovanför en 180mm fläkt.

Corsair Obsidian 450D | Intel i7 4790K | ASUS Z97-A | Radeon HD 7970 Crossfire | Corsair Dominator DDR3 8GB | Corsair Force 3 60GB | Fractal Design Newton 800W 80+ Platinum

Huvudadmin för SpelClockers med tillhörande TeamSpeak-server | SpelClockers på Facebook

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pålsboda
Registrerad
Jan 2002

HWmonitor visar 68° som max, full load, på min 2500K. Skulle bli livrädd om den visade såna där siffror. Vad kör ni för kylare?

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design Node 304, i5 4690K@4.3ghz, Gigabyte Windforce OCx2 GTX 1070, Crucial DDR3 1600mhz 16GB, OCZ ARC 100 256GB SSD, WD Black 1TB, MSI z97i AC mIXT. Audient ID14, EVENT 20/20 BAS. AOC q2963Pm, IPS, 21:9 Ultrawide. Asus ZenBook UX32LN, MacBook PRO Retina 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knislinge
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Raven_cc:

är ganska säker på att den inte skulle klara så höga temperaturer under en längre tid, kan även informera om att enligt HWmonitor så ligger min SSD på 128 grader statiskt, även fast den är precis ovanför en 180mm fläkt.

Jag märkte att den går upp i temp typ en halv sekund sen går den ner till 30-40 grader. Så tror nog de är en bugg eller nåt. Haha 128 grader ja de stämmer ju inte iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knislinge
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av JohnnyGreed:

HWmonitor visar 68° som max, full load, på min 2500K. Skulle bli livrädd om den visade såna där siffror. Vad kör ni för kylare?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har min klockad till 4.1 Ghz och load temp är 55 grader på processorn. Har en corsair H60 som kylare. Problemet är vad är TMPIN0?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i skogen nära Örebro
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Pajreten:

Jag har min klockad till 4.1 Ghz och load temp är 55 grader på processorn. Har en corsair H60 som kylare. Problemet är vad är TMPIN0?

tänker anta att det är kärna.

Kan dock tillägga att buggar med avläsningsprogram är långt ifrån ovanligt (min core-temp kan ibland få för sig 10-16 graders skillnad mellan core1 och core 3 <.<)

Citera så jag hittar tillbaka
Lé Station: Fractal Design R4 | EVGA P67 SLI ATX | i5 2500K @ 4.2GHz | Cooler Master V8 | EVGA 780 SC ACX | Corsair 16GB 1600MHz LP | Corsair Force GT 120GB & WDC Green 1TB | Corsair AX 860W Platinum
Lé Shit: ASUS K56CB